El Ayuntamiento entrega mascarillas en el Jardí del Bes para los residentes en la zona 2en la zona

L'Ajuntament realitzarà demà dijous en horari de 9h a 13h i de 16h a 20h, l'últim repartiment de masqueretes en les set taules instal·lades en la plaça de l’Hereu per a les persones residents en la zona 3. D’aquesta manera finalitza la distribució de les 25.000 masqueretes homologades tipus FFP2 adquirides pel consistori per a la ciutadania de Borriana d'edats compreses entre els 14 i 64 anys.

Cal recordar que l'equip municipal de govern ha elaborat un dispositiu per a la distribució d'aquest contingent de masqueretes, amb l'objectiu de facilitar el seu lliurament al major nombre possible de veïns i veïnes que ho desitgen. Per a la qual cosa s'ha fet un mapa del cens per zones.

En l'operatiu de lliurament, que s'està realitzant durant cinc dies consecutius en 6 zones diferents del municipi, participen la Policia Local i personal de Via Pública, així com voluntaris de l'Assemblea Local de Creu Roja de Borriana i de protecció Civil.

A les persones majors de 65 anys, l'Ajuntament els farà arribar les masqueretes a casa directament per a evitar-los el desplaçament. El mapa amb les zones dividides per districtes per al repartiment de masqueretes es pot consultar en la web municipal www.burriana.es i en les xarxes socials municipals.

Diumenge va començar el lliurament de masqueretes per a les persones residents en les zones 5 i 6 en el Port i en el Grau, dilluns en El Calvari per a les residents en la zona 1; dimarts en la Llar fallera per a les persones de la zona 4. Avui dimecres la distribució es realitza en el Jardí del Bes per als residents en la zona 2 i, finalment, demà dijous a la plaça de l’Hereu per als de la zona 3.

Una sola persona amb el DNI pot arreplegar les masqueretes de la unitat familiar censada (persones que estan censades en la mateixa vivenda). A més, també podrà arreplegar les masqueretes de veïns i veïnes, sempre que aporte la documentació (DNI) d'aqueixes persones.

Per a la població infantil l'Ajuntament ja va adquirir 5.500 masqueretes infantils de dos mides, reutilitzables i homologades, destinades a escolars majors de 3 anys i menors de 14 anys, que ja s'han distribuït entre tots els centres educatius del municipi perquè cada centre realitze el lliurament.

Igualment, per a la població de majors de 65 anys i col·lectius vulnerables de risc davant la pandèmia de la Covid-19, les farmàcies del municipi proporcionen tres masqueretes que aporta la Generalitat Valenciana per a la seua distribució gratuïta, mitjançant la presentació de la targeta SIP en les oficines de farmàcia de Borriana i sense cap cost per a la persona usuària.

El Ayuntamiento continúa con el reparto de mascarillas entre su población

L'Ajuntament repartirà masqueretes demà dimecres en horari de 9h a 13h i de 16h a 20h, en les en cinc taules instal·lades en el Jardí del Bes per a les persones residents en la zona 2. Contínua així el repartiment entre la ciutadania de Borriana, d'edats compreses entre els 14 i 64 anys, de les 25.000 masqueretes homologades tipus FFP2 adquirides pel consistori.

Cal recordar que l'equip municipal de govern ha elaborat un dispositiu per a la distribució d'aquest contingent de masqueretes, amb l'objectiu de facilitar el seu lliurament al major nombre possible de veïns i veïnes que ho desitgen. Per a la qual cosa s'ha elaborat un mapa amb el cens per zones. A les persones majors de 65 anys, l'Ajuntament els farà arribar les màsqueres a casa directament per evitar-los el desplaçament.

En l'operatiu de lliurament que s'està realitzant durant cinc dies consecutius en 6 zones diferents del municipi, participen la Policia Local i personal de Via Pública, així com voluntaris de l'Assemblea Local de Creu Roja de Borriana i de protecció Civil.

El mapa amb les zones dividides per districtes per al repartiment de masqueretes es pot consultar en el web municipal www.burriana.es i en les xarxes socials municipals.

El diumenge va començar el lliurament de masqueretes per a les persones residents en les zones 5 i 6 en el Port i en el Grau, el dilluns en el Calvari per a les residents en la zona 1, i avui dimarts en la Llar fallera per a les persones de la zona 4. Demà dimecres la distribució es realitzarà en el Jardí del Bes per als residents en la zona 2 i, finalment, el dijous en la plaça de l’Hereu per als de la zona 3.

Una sola persona amb el DNI pot arreplegar les masqueretes de la unitat familiar censada (persones que estan censades en la mateixa vivenda). A més, també podrà arreplegar les masqueretes de veïns i veïnes, sempre que aporte la documentació (DNI) d'aqueixes persones.

Per a la població infantil l'Ajuntament ja va adquirir 5.500 masqueretes infantils de dues grandàries, reutilitzables i homologades, destinades a escolars majors de 3 anys i menors de 14 anys, que ja s'han distribuït entre tots els centres educatius del municipi perquè cada centre realitze el lliurament.

Igualment, per a la població de majors de 65 anys i col·lectius vulnerables de risc davant la pandèmia de la Covid-19, les farmàcies del municipi proporcionen tres masqueretes que aporta la Generalitat Valenciana per a la seua distribució gratuïta, mitjançant la presentació de la targeta SIP en les oficines de farmàcia de Borriana i sense cap cost per a la persona usuària.

El Ayuntamiento continúa la entrega de mascarillas en El Calvari

L'Ajuntament continua el repartiment entre la ciutadania de Borriana, d'edats compreses entre els 14 i 64 anys, de les 25.000 masqueretes homologades tipus FFP2 adquirides pel consistori. Així, demà dimarts en horari de 9h a 13h i de 16h a 20h es lliuraran les màsqueres en quatre taules instal·lades en la Llar Fallera per a les persones residents en la zona 4.

Cal recordar que l'equip municipal de govern ha elaborat un dispositiu per al repartiment d'aquest contingent de masqueretes, amb l'objectiu de facilitar el seu lliurament al major nombre possible de veïns i veïnes que ho desitgen. Per a això, s'ha fet un mapa del cens per zones. En l'operatiu de lliurament participen la Policia Local i personal de Via Pública, així com voluntaris de l'Assemblea Local de Creu Roja de Borriana i de protecció Civil.

Concretament, l'operatiu s'està realitzant durant cinc dies consecutius en 6 zones diferents del municipi. El mapa amb les zones dividides per districtes per al repartiment de masqueretes es pot consultar en el web municipal www.burriana.es i en les xarxes socials municipals.

Ahir diumenge va començar el lliurament de masqueretes per a les persones residents en les zones 5 i 6 en el Port i en el Grau, i ha continuat avui dilluns en el Calvari per a les residents en la zona 1. Demà dimarts es farà la distribució a la Llar fallera per a les persones de la zona 4, el dimecres en el Jardí del Bes per a la zona 2 i, finalment, el dijous en la plaça de l’Hereu per als residents en la zona 3.

Una sola persona amb el DNI pot arreplegar les masqueretes de la unitat familiar censada (persones que estan censades en la mateixa vivenda). A més, també podrà arreplegar les masqueretes de veïns i veïnes, sempre que aporte la documentació (DNI) d'aqueixes persones.

Per a la població infantil l'Ajuntament ja va adquirir 5.500 màscares infantils de dos mides, reutilitzables i homologades, destinades a escolars majors de 3 anys i menors de 14 anys, que ja s'han distribuït entre tots els centres educatius del municipi perquè cada centre realitze el lliurament.

Igualment, per a la població de majors de 65 anys i col·lectius vulnerables de risc davant la pandèmia de la Covid-19, les farmàcies del municipi proporcionen tres masqueretes que aporta la Generalitat Valenciana per a la distribució gratuïta, presentant de la targeta SIP en les oficines de farmàcia de Borriana i sense cap cost per a la persona usuària.

 

Continua la entrega de mascaarillas entre la población de Burriana de 14 a 64 años

L'Ajuntament de Borriana continua el repartiment entre la ciutadania de Borriana, d'edats compreses entre els 14 i 64 anys, de les 25.000 màsqueres homologades tipus FFP2 adquirides pel consistori. Així, demà dilluns en horari de 9h a 13h i de 16h a 20h es lliuraran les màsqueres en set taules instal·lades en el Calvari per a les persones residents en la zona 1.

L'equip municipal de govern ha elaborat un dispositiu per al repartiment d'aquest contingent de màsqueres, amb l'objectiu de facilitar el seu lliurament al major nombre de veïns i veïnes que les vulguen. Per a això, s'ha fet un mapa amb el cens per zones i en l'operatiu participaran voluntaris de l'Assemblea Local de Creu Roja de Borriana, de protecció Civil i Policia Local. Concretament, es realitza durant cinc dies consecutius en 6 zones diferents del municipi.

El mapa amb les zones dividides per districtes per al repartiment de màsqueres es pot consultar en el web municipal www.burriana.es i en les xarxes socials municipals.

Avui diumenge ha començat la distribució de màsqueres en les zones 5 i 6 al Port i al Grau i continuarà demà dilluns en el Calvari per a la zona 1, el dimarts en la Llar fallera per a les persones de la zona 4, el dimecres en el Jardí del Bes per a la zona 2 i, finalment, el dijous en la plaça de l’Hereu per als residents en la zona 3.

Una sola persona amb el DNI podrà arreplegar les màsqueres de la unitat familiar censada (persones que estan censades en la mateixa vivenda). A més,  també podrà arreplegar les masqueretes de veïns i veïnes, sempre que aporte la documentació (DNI) d'aquestes persones.

Per a la població infantil l'Ajuntament ja va adquirir 5.500 màsqueres infantils de dues grandàries, reutilitzables i homologades, destinades a escolars majors de 3 anys i menors de 14 anys, que ja s'han distribuït entre tots els centres educatius del municipi perquè cada centre realitze el lliurament.

Igualment, per a la població de majors de 65 anys i col·lectius vulnerables de risc davant la pandèmia de la Covid-19, les farmàcies del municipi proporcionen tres màscares que aporta la Generalitat Valenciana per a la seua distribució gratuïta, mitjançant la presentació de la targeta SIP en les oficines de farmàcia de Borriana i sense cap cost per a l'usuari.

El Ayuntamiento comienza el reparto de 25.000 mascarillas por zonas

L'Ajuntament de Borriana comença el repartiment entre la seua població de les 25.000 masqueretes homologades tipus FFP2, adquirides pel consistori, segons ha indicat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, la qual ha precisat que demà diumenge s'iniciarà la distribució en la zona marítima, i continuarà el dilluns, dimarts, dimecres i dijous en quatre zones més del municipi.

Safont ha explicat el dispositiu elaborat per l'equip municipal de govern per al repartiment d'aquest contingent de les màscares, amb l'objectiu de “facilitar-ne el lliurament al major nombre de veïns i veïnes que ho desitgen”. Per a la qual cosa, s'ha fet un mapa amb el cens per zones i en l'operatiu participaran voluntaris de l'Assemblea Local de Creu Roja de Borriana, de protecció Civil i Policia Local. Concretament, es realitzarà durant cinc dies consecutius en 6 zones diferents del municipi.

El mapa amb les zones dividides per districtes per al repartiment de màsqueres es pot consultar en la web municipal www.burriana.es i en les xarxes socials municipals.

Així, demà diumenge, en horari de 9h a 13h i de 16h a 20h, podran obtenir les màsqueres les persones de la zona 5 corresponent al Port. Per a recollir-les han d'acudir a les pistes esportives al costat de la Confraria de Pescadors en les quals s'instal·laran quatre taules i on personal voluntari de Creu Roja i Protecció civil els indicaran en quina han d'arreplegar-les.

El mateix dispositiu i en el mateix horari també estarà demà en les pistes esportiva i de jocs de l'edifici Multifuncional del Grau, per a la distribució entre les persones de la zona 6 el Grau.

Una sola persona amb el DNI podrà arreplegar les màsqueres de la unitat familiar censada, i també les de veïns i veïnes, sempre que aporte la documentació (DNI) d'aqueixes persones.

Dilluns que ve es lliuraran les màsqueres en el Calvari per a les persones residents en la zona 1, el dimarts en la Llar fallera per a les persones de la zona 4, el dimecres en el Jardí del Bes per a la zona 2 i, finalment, el dijous en la plaça de l’Hereu per als residents en la zona 3.

Aquest contingent de màsqueres s'afegeix al repartiment de les 5.500 màsqueres infantils de dos mides, reutilitzables i homologades, adquirides pel Consistori i destinades a escolars majors de 3 i menors de 14 anys, que ja s'han distribuït entre tots els centres educatius del municipi perquè cada centre realitze el lliurament. Per al curs pròxim, l'Ajuntament col·laborarà amb l'administració autonòmica perquè aquest col·lectiu continue proveït del material necessari per a protegir-se quan isca de casa i en els centres escolars.

Així mateix, l'Ajuntament ja ha distribuït igualment més de 10.000 màscares i material sanitari de prevenció davant la Covid-19 adquirit pel Consistori i també proporcionat per la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, en diferents lliuraments entre diversos col·lectius del municipi.

En aqueix repartiment han participat diferents regidors i regidores del consistori i també joves voluntaris de l'Assemblea Local de Creu Roja i dos associacions juvenils de Borriana, concretament de l'Agrupament Escorta Borriana i de Porta Oberta

De la mateixa manera, cal recordar que la Policia Local de Borriana en col·laboració amb la Guàrdia Civil va realitzar el 13 i 14 d'abril i el 4 i 5 de maig la distribució de material de protecció en diferents parades de transport públic, concretament en l'estació de tren i en les principals parades d'autobusos, per a persones usuàries i treballadors i treballadores que utilitzen el transport públic.

Igualment, les farmàcies del municipi proporcionen tres màscares que aporta la Generalitat Valenciana per a la seua distribució gratuïta entre majors de 65 anys i col·lectius vulnerables de risc davant la pandèmia de la Covid-19, mitjançant la presentació de la targeta SIP en les oficines de farmàcia de Borriana i sense cap cost per a l'usuari.

 

El equipo de gobiernopresenta una moción en el Pleno sobre municipalismo ante el covid19

L'equip de govern municipal proposarà al Ple, que se celebrarà aquesta vesprada, una moció per a la seua adhesió a la Declaració Institucional de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) denominada ‘Unió del municipalisme valencià enfront del coronavirus’, en la qual se sol·licita atendre les recomanacions de les autoritats sanitàries, la unió de forces, la lleialtat institucional, la col·laboració i la solidaritat, per a frenar la propagació de la pandèmia.

Segons ha explicat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, en l'escrit, la FVMP mostra el seu suport a les entitats locals de la Comunitat Valenciana, en totes les actuacions vinculades amb la gestió municipal de la crisi sanitària generada per la pandèmia del coronavirus COVID-19.

Així mateix, el text d'adhesió, ha precisat Safont, reivindica determinats aspectes claus per a “albirar un escenari de construcció positiva”, i s'insta al Govern d'Espanya que els ajuntaments “puguen disposar del 100% del superàvit, flexibilitzant la regla de despesa per a totes les entitats locals amb superàvit”, amb la finalitat de pal·liar els danys econòmics provocats per l'estat d'alarma.

A més, la moció sol·licita permetre que els romanents de tresoreria obtinguts per les entitats locals “s'utilitzen per a afrontar les mesures que la situació actual requereix, disposant del superàvit de 2019 i els romanents acumulats d'anys anteriors”.

En aqueixa línia, ha manifestat, en la proposta reclamem al Govern d'Espanya que autoritze les entitats locals a realitzar despeses en serveis, amb la finalitat que els ajuntaments “puguem implementar les mesures necessàries per a abordar els efectes produïts per la crisi del Coronavirus, de manera que els ajuntaments puguen realitzar ajudes a pimes, autònoms, xicotet comerç per a donar suport al teixit empresarial local”.

De la mateixa manera, l'alcaldessa ha assenyalat que sol·liciten una major participació en els Fons Europeus per a atendre amb eficàcia les difícils circumstàncies econòmiques després de la pandèmia, i “la coparticipació a tots els nivells, europeu, estatal, autonòmic i local, en els Plans de dinamització per a la reconstrucció de les nostres economies”, perquè en la seua opinió, “és la base per a activar i reparar el sistema productiu dels nostres pobles”.

L'escrit reflecteix “la nostra disposició activa en la reconstrucció econòmica i social de la nostra Comunitat; des de la lleialtat institucional i des de la necessària coordinació, perquè diputacions, Generalitat, mancomunitats i entitats locals participen col·lectivament en benefici de, per i per a la nostra Comunitat”, ha conclòs l’alcaldessa.

 

Primer pleno telemático del Ayuntamiento de Burriana por el covid-19

L'Ajuntament de Borriana celebra demà dijous el seu primer Ple municipal ordinari per mitjans electrònics i telemàtics, i s'afegeix així a la resta de sessions d'altres òrgans col·legiats de la corporació, com ara, les juntes de Govern, juntes de portaveus i comissions que es realitzen a través de videoconferència durant el període de confinament per l'estat d'alarma.

Aquesta primera sessió telemàtica prevista a les 19h per videoconferència, a través de la plataforma zoom, es podrà seguir en directe a través del canal YouTube AjuntamentBurrriana. A més, com és habitual, posteriorment es compartirà en el Facebook de l'Ajuntament i en la seua pàgina web www.burriana.es.

Segons ha indicat la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, en la reunió plenària, l'equip de Govern proposarà entre altres assumptes, una modificació de crèdits per un import global de 228.000 euros, a través de la concessió de crèdits extraordinaris i suplements de crèdit.

La modificació de crèdits, ha explicat Rius, respon a la necessitat de realitzar diverses campanyes de promoció del comerç local, “tan perjudicat per la Covid-19” i per al que es destinaran 20.000 euros, i també 30.000 euros més per a actuar urgentment en la regeneració del barri la Bosca, dins de l'objectiu ‘Inclusió social i lluita contra la pobresa’ de l'Estratègia EDUSI dels fons FEDER.

A més, dins dels crèdits extraordinaris i suplements d'aplicacions de despesa d'inversió, es destinaran 142.000 euros a les obres de reparació del cami de la Serratella, pels danys patits a causa del temporal ‘Glòria’, en el tram des del Brisamar fins al núm. 50.

Aquesta modificació, ha avançat la regidora d'Hisenda, es finança íntegrament amb la baixa d'altres aplicacions del pressupost actual de despeses, “la baixa d’aquestes aplicacions correspon en part a la clausura d'actuacions previstes o que l'activitat s'ha vist o es preveu reduïda amb motiu de la Covid-19, com ara soul explosion, o la Junta Local Fallera, o amb sobrants d'altres inversions per expropiacions o millora d’eficiència energètica en edificis municipals i, fins i tot, amb la baixa d'aplicacions de places de personal vacants.

Paral·lelament el Ple també abordarà la modificació de l'Ordenança Fiscal Reguladora de les Taxes, formulada en la Comissió per a la recuperació econòmica i social de Borriana perquè les terrasses de bars i restaurants de Borriana queden exemptes del pagament de taxes fins l'any que ve, 2021.

Es tracta d'una mesura més de suport fiscal i econòmic que ha adoptat el govern municipal per a ajudar a “capejar l'impacte negatiu que ha suposat la suspensió de l'obertura al públic de locals i establiments des de l'entrada en vigor de l'estat d'alarma provocat per l'emergència sanitària de la Covid-19”.

Rius ha recordat que la desescalada del confinament en quatre fases inclou l'obertura gradual de bars i restaurants que s'està duent a terme, “considerem que aquesta proposta pot contribuir al fet que la tornada a l'activitat siga més suportable per a autònoms, petites i mitjanes empreses, i comerços”.

El departamento de informática trabaja para poner a punto el consistorio en el confinamiento

El departament d'Informàtica de l'Ajuntament de Borriana està treballant a contrarellotge per a donar resposta a la nova realitat des que el dia 14 març es declarara l'Estat d'Alarma amb la publicació del reial decret amb les posteriors modificacions.

Segons ha destacat la regidora delegada de Tecnologies de la Informació i Modernització de l'Administració, Maria Romero, “no n’han sigut poques, les adaptacions informàtiques que s'han requerit perquè el Consistori com a entitat pública més pròxima a la ciutadania, poguera continuar funcionant i donant servei”. Per això, ha continuat, tot el departament de Sistemes de la Tecnologia i la Informació, “es va bolcar amb una implicació extraordinària per a habilitar tots els mecanismes que s'han anat requerint”.

Així, la primera mesura que es va escometre va ser facilitar l'assistència en remot als ordinadors a totes les persones que treballen a l'Ajuntament i que així ho requerien per a continuar amb la seua tasca mitjançant el teletreball. Fins i tot, es va habilitar la possibilitat de reiniciar els equips o encendre'ls en cas d'apagada general per pujades elèctriques o altres situacions sobrevingudes. “Això també ha suposat facilitar dispositius posats a punt a diferents departaments en els quals hi havia personal que no disposava dels mitjans adequats”, ha indicat Romero.

A més, per a permetre la continuïtat dels òrgans col·legiats de caràcter municipal, per exemple, les Juntes de Portaveus, Juntes de Govern i Comissions, així com reunions telemàtiques dels diferents departaments i de l'equip de Govern, es van adquirir les llicències oportunes i es van gestionar les sales virtuals.

També s'han explorat diferents opcions tècniques per a oferir xarxa wifi o donar una resposta generalista a la vulnerabilitat d'alguns barris en l'accés a internet. No obstant això, per inviabilitat tècnica, aquest punt s'ha resolt finalment amb el lliurament de tauletes amb connexió i també connexions wifi a través dels centres educatius o directament a les famílies vulnerables en col·laboració entre la Regidoria d'Educació i la de Serveis Socials així com la Generalitat Valenciana.

Així mateix, han hagut d'actualitzar el sistema informàtic de cobrament de rebuts, reconfigurar la centraleta d'atenció telefònica o, fins i tot, crear un programa informàtic per a la gestió i seguiment d'ajudes econòmiques d'alimentació que tramita Serveis Socials. Aquest últim punt, ha valorat la responsable de l'àrea ha suposat “una millora notable per a l'eficiència del departament que ha vist multiplicades les demandes d'aquestes ajudes davant aquesta situació de necessitats bàsiques”.

De la mateixa manera, el personal del departament ha estat treballant en les últimes hores en l'actualització en la pàgina web municipal en l'apartat de Cementeri per a facilitar la cerca de familiars difunts i que estiguera llesta per a la reobertura avui del recinte del cementeri. Aquesta pàgina és de senzill maneig i molt útil per a localitzar els nínxols de les persones enterrades. També es pot trobar la localització en l'aplicació QR 2.0 que està a l'entrada del Cementeri, però per a això cal tenir un telèfon intel·ligent que puga llegir codi bidi.

Per a Maria Romero, la col·laboració interdepartamental i la bona disposició de totes les persones implicades “ha sigut fonamental i exemple de treball eficient en xarxa”. En paraules de la regidora, “aquest departament que sempre treballa des de l'ombra ha vist multiplicada la seua tasca exponencialment i ha resolt les diferents demandes amb nota; és important que la ciutadania siga coneixedora” i per això expressava el seu agraïment públic.

En referència a la transparència i l'accés a la informació ha sigut també clau el treball d'aquest departament que ha actualitzat les webs municipals i ha creat la web covid19.burriana.es que permet a l'Ajuntament oferir a la ciutadania informació actualitzada sobre mesures preses en relació amb la pandèmia des de diferents departaments.

Paral·lelament, el departament d'Informàtica està fent un estudi per a establir un sistema de cita prèvia amb els diferents departaments municipals que fan atenció directa al públic. A hores d'ara, aquesta cita prèvia es facilita de manera telefònica sols en horari de 9h a 14h. “La idea és aconseguir un sistema més eficient en aquest sentit, que permeta al veïnat poder vore els horaris disponibles i autogestionar-se la cita a qualsevol hora del dia”, ha conclòs Romero.