El departamento de informática trabaja para poner a punto el consistorio en el confinamiento

El departament d'Informàtica de l'Ajuntament de Borriana està treballant a contrarellotge per a donar resposta a la nova realitat des que el dia 14 març es declarara l'Estat d'Alarma amb la publicació del reial decret amb les posteriors modificacions.

Segons ha destacat la regidora delegada de Tecnologies de la Informació i Modernització de l'Administració, Maria Romero, “no n’han sigut poques, les adaptacions informàtiques que s'han requerit perquè el Consistori com a entitat pública més pròxima a la ciutadania, poguera continuar funcionant i donant servei”. Per això, ha continuat, tot el departament de Sistemes de la Tecnologia i la Informació, “es va bolcar amb una implicació extraordinària per a habilitar tots els mecanismes que s'han anat requerint”.

Així, la primera mesura que es va escometre va ser facilitar l'assistència en remot als ordinadors a totes les persones que treballen a l'Ajuntament i que així ho requerien per a continuar amb la seua tasca mitjançant el teletreball. Fins i tot, es va habilitar la possibilitat de reiniciar els equips o encendre'ls en cas d'apagada general per pujades elèctriques o altres situacions sobrevingudes. “Això també ha suposat facilitar dispositius posats a punt a diferents departaments en els quals hi havia personal que no disposava dels mitjans adequats”, ha indicat Romero.

A més, per a permetre la continuïtat dels òrgans col·legiats de caràcter municipal, per exemple, les Juntes de Portaveus, Juntes de Govern i Comissions, així com reunions telemàtiques dels diferents departaments i de l'equip de Govern, es van adquirir les llicències oportunes i es van gestionar les sales virtuals.

També s'han explorat diferents opcions tècniques per a oferir xarxa wifi o donar una resposta generalista a la vulnerabilitat d'alguns barris en l'accés a internet. No obstant això, per inviabilitat tècnica, aquest punt s'ha resolt finalment amb el lliurament de tauletes amb connexió i també connexions wifi a través dels centres educatius o directament a les famílies vulnerables en col·laboració entre la Regidoria d'Educació i la de Serveis Socials així com la Generalitat Valenciana.

Així mateix, han hagut d'actualitzar el sistema informàtic de cobrament de rebuts, reconfigurar la centraleta d'atenció telefònica o, fins i tot, crear un programa informàtic per a la gestió i seguiment d'ajudes econòmiques d'alimentació que tramita Serveis Socials. Aquest últim punt, ha valorat la responsable de l'àrea ha suposat “una millora notable per a l'eficiència del departament que ha vist multiplicades les demandes d'aquestes ajudes davant aquesta situació de necessitats bàsiques”.

De la mateixa manera, el personal del departament ha estat treballant en les últimes hores en l'actualització en la pàgina web municipal en l'apartat de Cementeri per a facilitar la cerca de familiars difunts i que estiguera llesta per a la reobertura avui del recinte del cementeri. Aquesta pàgina és de senzill maneig i molt útil per a localitzar els nínxols de les persones enterrades. També es pot trobar la localització en l'aplicació QR 2.0 que està a l'entrada del Cementeri, però per a això cal tenir un telèfon intel·ligent que puga llegir codi bidi.

Per a Maria Romero, la col·laboració interdepartamental i la bona disposició de totes les persones implicades “ha sigut fonamental i exemple de treball eficient en xarxa”. En paraules de la regidora, “aquest departament que sempre treballa des de l'ombra ha vist multiplicada la seua tasca exponencialment i ha resolt les diferents demandes amb nota; és important que la ciutadania siga coneixedora” i per això expressava el seu agraïment públic.

En referència a la transparència i l'accés a la informació ha sigut també clau el treball d'aquest departament que ha actualitzat les webs municipals i ha creat la web covid19.burriana.es que permet a l'Ajuntament oferir a la ciutadania informació actualitzada sobre mesures preses en relació amb la pandèmia des de diferents departaments.

Paral·lelament, el departament d'Informàtica està fent un estudi per a establir un sistema de cita prèvia amb els diferents departaments municipals que fan atenció directa al públic. A hores d'ara, aquesta cita prèvia es facilita de manera telefònica sols en horari de 9h a 14h. “La idea és aconseguir un sistema més eficient en aquest sentit, que permeta al veïnat poder vore els horaris disponibles i autogestionar-se la cita a qualsevol hora del dia”, ha conclòs Romero.

El Ayuntamiento inicia la cita prevía para certificados digitales y empadronamientos

Dins del procés de desescalada municipal, i després del tancament parcial provocat per l'estat d'alarma i l'emergència sanitària originat pel Covid-19, l'Ajuntament de Borriana començarà a atendre els veïns presencialment a través del sistema de cita prèvia.

Així, l'equip de govern municipal està ultimant per a dilluns que ve l'operatiu de cita prèvia en el consistori per a oferir el servei que, en principi, es prestarà exclusivament per a l'acreditació presencial de certificats digitals i empadronaments, segons ha comunicat avui l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, en la Junta de Portaveus celebrada telemàticament aquest matí.

Es tracta d'una mesura excepcional d'atenció presencial durant l'estat d'alarma, amb la finalitat de “facilitar als veïns i a les veïnes l'obtenció de la signatura electrònica per a realitzar tràmits oficials de manera telemàtica amb les diferents administracions públiques”, ha assenyalat el regidor de Personal, Javier Gual.

El servei, ha assegurat Gual, s'oferirà amb “totes les garanties de protecció tant per al personal municipal com per a les persones usuàries” i per a això, ha matisat, s'estan adoptant “les corresponents mesures sanitàries de seguretat i protecció i també de salut laboral“.

Per a ambdós tràmits que, de moment, seran els únics per als que s'oferirà l'atenció presencial, es podrà demanar cita en el telèfon del consistori (964510062), en el qual es podrà acordar cita en l'horari més convenient. El sistema entrarà en funcionament dilluns que ve a les 9h i ja es podran demanar cites per al mateix dia.

Tant el regidor de personal com l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, han posat en valor el treball dels funcionaris municipals i han recordat que “és fonamental que tots extremem la precaució i adoptem les mesures de seguretat en aquestes cites per bé de tots, i portar l'oportuna màsquera i bolígraf, si és necessari”.

Obras de canalización de la red de agua potable en el cementerio municipal

L'Ajuntament ha iniciat aquesta setmana les obres de renovació de tota la xarxa d'aigua potable del cementeri municipal de Borriana, raó per la qual el cementeri estarà tancat fins que finalitzen els treballs a mitjan maig.

Segons ha explicat el regidor de Cementeri, Hilario Usó, aquesta actuació de canalització de l'aigua potable és “tan necessària com ineludible”, perquè la instal·lació de la xarxa d'aigua potable “és molt antiga i les canonades estan molt deteriorades, raó per la qual pateix incessants pèrdues importants d'aigua i, conseqüentment, contínues reparacions”.

Amb un pressupost de prop de 36.000 euros, les obres, segons el parer del regidor de l'àrea, suposen “millorar i garantir completament la qualitat del servei”, amb la renovació d'aproximadament 600 metres lineals de canonada de diàmetre entre 32 i 40 mm, i també amb la instal·lació d'11 boques de reg i tres noves fonts d'aigua, així com la reposició del paviment i formigó.

Així mateix, entre els treballs de millora s'inclou la canalització soterrada de l'enllumenat públic des de la porta d'entrada fins a l'ermita, la instal·lació de la qual ara és aèria.

Usó ha indicat que la previsió és que les obres finalitzen a mitjan maig i, posteriorment, després de la desinfecció del cementeri, s'obrirà al públic.

El Ayuntamiento devolverá a la SGR el aval de un pai de 2003

L'Ajuntament de Borriana haurà de retornar a la Societat de Garantia Recíproca (SGC) el recàrrec diferencial d'un aval d'un PAI aprovat en 2003, com a resultat d'un extens procés contenciós iniciat en 2012, segons ha avançat el regidor d'Urbanisme, Bruno Arnandis.

Així es desprèn de l'acord aconseguit avui en la comissió d'Urbanisme d'elevar al Ple municipal la devolució a la Societat de Garantia Recíproca la quantitat de 53.622 euros, que és el recàrrec que resulta de la diferència entre els 261.766 euros que va ingressar al febrer de 2016 i els 208.144 euros corresponents a la garantia de la urbanització del sector UE D3.3 aprovat en 2003.

Tal com ha indicat Arnandis, es tracta d'un dilatat contenciós que es remunta a un decret d'alcaldia de desembre de 2012 en el qual es va iniciar el procediment de la resolució contractual entre l'Ajuntament i la mercantil Urbasur Segle XXI, per incompliment culpable, de la condició d'agent urbanitzador del Programa d'Actuació Integrada per al desenvolupament de la Unitat d'Execució D-3.3 (paral·lela a la carretera de Nules, coneguda per una torre elèctrica enmig de la calçada).

Posteriorment, ha continuat, el Ple municipal del 12 d'agost de 2013 va acordar desestimar les al·legacions formulades per Urbasur Siglo XXI, SL i va inadmetre les presentades per la Societat de Garantia Recíproca de la Comunitat Valenciana.

En aqueixa data, també s'ordena incautar la garantia de promoció depositada per Urbasur Segle XXI SL amb motiu de l'adjudicació d'aquest PAI, per import de 208.143,97 euros, que va ser ingressat en la recaptació municipal al febrer de 2016.

Al maig de 2018 l'Ajuntament va rebre la decisió del tribunal segons el qual declarava nul el procediment iniciat en 2013 i estimava la demanda de la SGR que va al·legar que el procediment de resolució es trobava caducat.

Atés que la sentència no desvirtuava els motius de la rescissió, un altre acord plenari d'aquest Ajuntament va iniciar un nou procediment de resolució que mantenia la quantitat ingressada com a garantia en metàl·lic per a assegurar el compliment de les previsions de l’esmentat programa.

En posteriors al·legacions la SGR va sol·licitar a l'Ajuntament la devolució del recàrrec de constrenyiment per import de 41.628,79€ i els interessos de demora per import de 11.993,23€ ingressats en data 9 de febrer de 2016, més 8.340€ en concepte dels seus interessos.

Així mateix, Arnandis ha puntualitzat que aquesta resolució no afecta als aspectes relatius a la finalització de les obres, ja que és independent de la resolució contractual amb l'empresa urbanitzadora.

“Per a la finalització, -ha precisat-, necessitem autorització judicial per a disposar dels centres de transformació ja que actualment es troben en la massa del concurs de creditors, ja que estaven a nom de l'empresa quan es va iniciar el concurs”, al mateix temps que ha assegurat que les obres del PAI, “estan pràcticament acabades, amb quasi un 95 per cent executades”.

A més, el regidor ha criticat que “encara que aquesta és una més de les malapteses comeses pel partit popular en matèria urbanística, afortunadament és xicoteta si es compara amb altres sentències que han costat milions a aquest Ajuntament”. Casos com aquest, ha continuat, “ens han de fer reflexionar sobre com va ser d’encertat l'acord aconseguit amb l'empresa urbanitzadora de Sant Gregori on hi havia dubtes raonables sobre el procés de resolució contractual, que podria haver suposat un gran colp per a l'Ajuntament si en uns anys l'empresa haguera guanyat un contenciós similar a aquest”.

 

El Ayuntamiento reparte mascarillas y material sanitario para prevención del la expansión del COVID-19

L'Ajuntament de Borriana ha començat el repartiment inicial de 6.000 màsqueres, en un primer lliurament, entre diversos col·lectius del municipi. En els propers dies s'espera una nova remesa de 25.000 màsqueres homologades tipus FFP2, amb la qual cosa el material rebut i adquirit finalment serà de 31.000 màsqueres, més el material sanitari de prevenció davant la Covid19 proporcionat per la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, segons ha confirmat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont.

Es tracta de 1.000 màsqueres FFP2 adquirides pel Consistori que s'han facilitat al Centre de Salut I de Borriana perquè facen la distribució entre les persones i famílies que consideren prioritàries, i unes altres 5.000 màsqueres sol·licitades a l'Agència Valenciana d'Emergències, que l’Ajuntament ha començat a distribuir entre diversos col·lectius, com ara, pescadors, comerços oberts i entitats, i en zones com el mercat central.

A més, el Consistori ha rebut un nou enviament amb material sanitari de protecció davant el virus Covid19, que se suma als enviaments que periòdicament està proporcionant la Diputació als ajuntaments de tota la província que ho han sol·licitat.

Aquest repartiment se suma al que es va iniciar el 14 d'abril per efectius de la Policia Local en col·laboració amb la Guàrdia Civil, de màsqueres proporcionades pel Govern d'Espanya, en els principals punts d'eixida de la línia d'autobusos del municipi i en l'estació de Renfe Borriana-Alqueries, per a usuaris, treballadors i treballadores que utilitzen el transport públic

Igualment, avui està previst que arriben al municipi les màsqueres que aporta la Generalitat Valenciana per a la seua distribució gratuïta entre majors de 65 anys i col·lectius vulnerables de risc davant la pandèmia del Covid19, mitjançant la presentació de la targeta SIP en les oficines de farmàcia de Borriana.

Segons la resolució publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), les oficines de farmàcia repartiran tres màsqueres a cada persona major de 65 anys o que forme part de col·lectius vulnerables. En total es distribuiran en les farmàcies de la Comunitat Valenciana 3,6 milions de màsqueres que es podran retirar amb la targeta sanitària SIP i sense cap cost per a l'usuari.

A més de les persones majors de 65 anys, els grups de risc als quals es  lliurarà aquest material de protecció són persones amb malaltia significativa crònica en múltiples sistemes orgànics, persones amb malaltia dominant crònica en tres o més sistemes orgànics i persones neoplàsies dominants, metastàtiques i complicades.

Luto oficial del Ayuntamiento por las afectados por el COVID 19

A proposta de l'Alcaldia i per acord unànime de tots els grups polítics de la corporació expressat a través dels seus portaveus, l'Ajuntament de Borriana ha declarat dol oficial en la localitat, des d'avui fins al dia que la corporació municipal decidisca revocar-ho. Aquesta decisió ha estat pesa en la Junta de Portaveus com a testimoniatge del dolor dels veïns i les veïnes del municipi, davant la defunció de diversos ciutadans i ciutadanes de la nostra localitat amb símptomes de la pandèmia provocada pel virus Covid-19.

Segons ha explicat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, durant aquest període, les banderes en tots els edificis municipals onejaran a mitja asta en l'exterior i amb crespó negre en les d'interior.

A més, Safont ha mostrat “el condol i la solidaritat de l'Ajuntament de Borriana i de tots els veïns i veïnes de la ciutat als familiars de les persones mortes a causa d'aquesta pandèmia, amb l'afecte més sincer”.

Així mateix, s'ha acordat suspendre tots els actes oficials en què tinga participació la corporació municipal mentre dure l'estat d'alarma decretat pel Govern d'Espanya.

 

El Ayuntamiento cierra la atención al público

 

 

El tancament de l'Ajuntament de Borriana a l'atenció al públic presencial i manté les línies telefòniques i mitjans electrònics per a poder donar resposta a les necessitats ciutadanes de manera segura, aquesta és una de les primeres mesures que ha anunciat l'alcaldessa del municipi, M. Josep Safont, després de la reunió d'aquest matí de la Mesa de coordinació municipal per la crisi sanitària del covid-19, per a adaptar a l'àmbit local el Reial decret de declaració d'estat d'alarma en tot el país.

L'alcaldessa ha indicat que des de l'equip de govern s'està analitzant l'adequació i l'abast municipal de les noves restriccions establides en el nou marc normatiu que estableix l'estat d'alarma per a determinar la possible adopció de mesures a nivell local.

Entre les primeres mesures en relació a la situació d'emergència, “davant una crisi sanitària d'ordre internacional que requereix de la implicació de totes les institucions i de la ciutadania”, Safont ha explicat que l'Ajuntament de Borriana queda des d'aquest dilluns “tancat al públic de manera presencial, és a dir, no hi haurà atenció física en les oficines municipals ni en cap dels departaments”.

El Consistori també suspèn l'aparcament regulat en la zona ORA de pagament en tot el municipi, durant el període en el qual es prolongue l'estat d'alarma decretat pel Govern, i mantindrà tancades les instal·lacions el cementeri a les visites, excepte per als serveis estrictament necessaris com els enterraments.

Ara més que mai, -ha manifestat-, la població necessita al seu Consistori i hem de donar resposta a aquestes necessitats de la millor manera i amb seguretat per a tots”, i ha recordat que rel Decret de l'estat d'alarma estableix la suspensió dels terminis administratius dels procediments no finalitzats en data d'avui.

Malgrat això, l'Ajuntament procurarà garantir el bon funcionament dels serveis municipals i el servei a la ciutadania mantenint el treball amb personal en els diferents departaments, per a realitzar tramites d'urgència o de necessitat

Serveis socials

Respecte als serveis socials, l'Ajuntament garanteix l'atenció domiciliària a les persones usuàries dels diversos serveis en funció de les seues necessitats. A més s'atendrà les urgències i els casos precisos amb cita telefònica prèvia de totes les àrees i serveis, excepte el de sol·licitud de lloguer d'habitatges els terminis dels quals es prorroguen en virtut del Decret d'estat d'alarma.

El consistori realitzarà també un treball de coordinació amb entitats socials amb estructura locals i personal tècnic professional i capacitat, per a garantir la millor resposta a la crisi, i a les quals ha agraït “la seua disposició a col·laborar i la voluntat mostrada des del primer moment per a fer front, junts, a aquest virus”, i ha afegit, “ajudarem a tots els i les burrianenses en tot el que estiga al nostre abast”.

Atenció telefònica i electrònica

El tancament físic al públic no suposa, en cap cas, deixar d'atendre la ciutadania”, ha assegurat l'alcaldessa, al contrari, entre les mesures especials acordades en la reunió d'aquest matí, s'ha establit mantenir les diferents línies de telèfon, amb el número habitual del consistori 964510062, i els diferents mitjans electrònics: la pàgina web http://w.w.w.burriana.es/, l'App Borriana Connecta, l'adreça de correu electrònic oac@burriana.es i en la seu electrònica htpps://burriana.sedeelectronica.es/info.0

S'atendran totes les demandes veïnals i, en els casos especials o que siga necessari, com puga ser la prestació d'una ajuda social imprescindible, es determinaran les vies de resposta”, ha assenyalat Safont. En aquest punt, l'alcaldessa ha incidit en què, malgrat que els terminis administratius estan paralitzats pel Reial decret, “hi haurà casos especials que deuran i seran atesos”.

Així mateix, ha assenyalat que “en aquests dies en què tots i totes estranyem la setmana festiva de Falles”, la ciutadania de Borriana està demostrant “un gran sentit de la responsabilitat i del civisme en un moment crític complint les restriccions i ha entès que l'interès general està per damunt de tot, i és d'agrair”.

Mesures excepcionals per limitar la propagació i el contagi de l'Covid-19: Centres i serveis tancats i activitats ajornades o suspeses en el municipi de Borriana