El Servei Municipal d'Esports ha anunciado que del próximo 27 de agosto al 9 de septiembre la Piscina Municipal permanecerá cerrada al uso deportivo por la parada técnica, debido “a los trabajos de mantenimiento que sirven para acondicionar el conjunto de la instalación de cara a la nueva temporada y que realizamos para que los y las usuarias del servicio sigan igual de satisfechos que hasta día de hoy con las instalaciones”, como ha explicado el edil del área de Deportes, Vicent Granel. Al igual que todos los años, las instalaciones deportivas cierran durante dos semanas, aunque desde el mismo SME se ha señalado que “la atención administrativa se mantendrá operativa de 9 a 14 horas, durante todos los días”. Las actuaciones previstas para la parada técnica se centran principalmente en la zona de las piscina, con el vaciado, limpieza y desinfección de canaletas, piscinas y vasos de compensación, el rejuntado de baldosas de las dos piscinas, y la limpieza a fondo y desinfección de zonas comunes, vestuarios y duchas. Junto a ello, los operarios del SME realizaran la desinfección de material deportivo de la piscina, y las actuaciones de prevención de legionelosis en circuitos de ACS y jacuzzi. Uno de los trabajos se centrará en la sustitución del frontal de madera de la sauna, y el saneamiento y barnizado de la bancada de madera, necesaria para un buen funcionamiento. Por último, también se realizará el vaciado y desinfección de acumuladores de agua, y la revisión y puesta a punto de calderas. Otra de las zonas que también se realizaran los trabajos de mantenimiento es la sala de fitness. Se realizará el desmontaje y mantenimiento preventivo de todas las máquinas de la sala, y su puesta a punto, además del pintado de las paredes de la sala de fitness y tamibén de la de usos múltiples. Todo ello, para el que 10 de septiembre la piscina municipal vuelva al funcionamiento habitual para sus usuarios y usuarias “y siga siendo uno de los servicios municipales en los que la ciudadanía confía al cien por cien, por ello queremos que desde el primer día de la nueva temporada y con el inicio del calendario de actividades deportivas, todo esté listo y al gusto de quienes, un año más, depositan su confianza en el trabajo del SME”, indicaba Granel.

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el tinent d'alcalde, Vicent Granel, i la regidora d'hisenda, Cristina Rius, han visitat els últims treballs que s'estan duent a terme en la infraestructura del Mercat Municipal per a comprovar quin és l'estat actual de les labors de substitució de l'anterior coberta de l'edifici. L'arquitecte tècnic del consistori i els encarregats de l'adreça d'obra, a més dels representants dels comerciants del Mercat, han pogut repassar la situació actual de cadascuna de les labors que allí s'han dut a terme fins ara, així com cerciorar-se del calendari d'actuació que encara s'allargarà durant el mes d'agost. Ja durant les últimes tres setmanes els operaris es van encarregar de retirar les antigues plaques d'uralita, que tal com en el seu moment explicava la regidora de Comerç i Mercats, Maria Romero, “ja fa anys que haguera hagut de ser retirada per la presència d'amiant en cadascuna de les grans plaques que formen el total de la coberta, i que per la seua perillositat hem decidit retirar durant aquest estiu per a minimitzar l'afecció tant per a venedors com a usuaris”.
Així, ja a la fi de la passada setmana, i en uns treballs que l'empresa ha volgut accelerar continuant les labors durant el cap de setmana, es van acabar per retirar totes i cadascuna de les peces que conformaven l'antiga coberta i es va iniciar el procés d'instal·lació de la nova coberta, aquesta vegada amb materials que no suposen cap risc per a la salut dels qui compren diàriament en el Mercat Municipal i dels adjudicataris de cadascuna de les parades. Una vegada realitzada la inspecció tècnica, tant Safont com Granel han coincidit a assenyalar que “el ritme dels treballs està sent tan ràpid com esperàvem, i per això hem volgut comprovar a inicis de setmana quin era el moment exacte d'evolució de la substitució de la coberta per a intentar que l'obra estiga finalitzada al més prompte possible i es puga complir amb els terminis que en el seu moment es va comprometre a complir l'empresa adjudicatària encarregada de l'obra”. De fet, des de la direcció d'obra també han confirmat que igual que van fer el cap de setmana passat, també durant la jornada festiva del 15 d'agost com dissabte vinent, els treballs seguiran endavant per a poder acabar com més prompte millor amb cada fase de les labors de renovació.

La denominada “operació eixida” del festival Arenal Sound que cada any suposa milers de desplaçaments de vehicles des de la zona marítima de Borriana fins a desenes de diferents punts de tot l'estat, ha tornat a realitzar-se sense que s'hagen registrat incidències especialment greus. Tal com explicaven, Javier Gual, regidor de Seguretat i Policia Local, que ha sigut l'encarregada del disseny i execució del dispositiu d'eixida de vehicles, i el regidor delegat, Vicent Aparisi, “després del tancament oficial del Punt de Comandament Preventiu que tenia lloc a les set del matí en la zona del Mercat de la Mar, hem estat pendents en tot moment del flux de vehicles que abandonaven la zona marítima, especialment les desenes i desenes d'autobusos que a partir de les nou del matí han començat a arreplegar als i les sounders en la mateixa Avinguda Mediterránia”. Segons les dades aportades per la mateixa Policia Local, “tan sols unes tres hores després de l'inici de l'operació eixida, cap a les dotze del migdia, ja havien sigut prop del setanta per cent dels autobusos contractats tant des del festival com de forma particular, els que havien arreplegat als i les sounders i havien iniciat el seu camí de retorn a casa, a punts tan diferents de la geografia espanyola com Galícia, Andalusia, Madrid o el País Basc”. Tal com s'explicava des de la Policia Local, “malgrat que en alguns moments del matí la circulació per les diferents vies d'accés i eixida a la zona marítima, com l'Avinguda del Port, del Grau o el Camí Fondo, han registrat una circulació lenta, en cap moment hem patit greus retencions ni embossos, així que esperem que cap a les sis de la vesprada es puga donar per finalitzada aquesta operació d'eixida del festival, i els i les sounders hagen pogut abandonar les zones de descans sense massa esperes”.
Precisament una de les poques incidències del dia ha sigut l'avaria que un dels autobusos amb destinació a Múrcia ha patit abans d'arreplegar al grup d'assistents al festival. Segons s'ha detallat des de la Policia Local, “hem cregut que la millor solució era allotjar-los momentàniament en l'edifici Polifuncional del Grau, on han pogut descansar, hidratar-se i disposar de zones d'ombra abans que se solucionara el problema i pogueren tornar a disposar d'un vehicle que els portara al seu lloc de procedència”.

La alcaldesa de Borriana, Maria Josep Safont, ha participado en la rueda de prensa organizada por la dirección del festival Arenal Sound que esta misma tarde ha tenido lugar en el Restaurant El Morro situado a escasos metros del recinto de conciertos. En la comparecencia ante los medios de comunicación han estado presentes el mismo director del festival, David Sánchez, junto a la alcaldesa de Borriana, el Secretario Autonómico de la Agència Valenciana de Turisme, Francesc Colomer, así como el Presidente de la Diputación, Javier Moliner.

Ha sido el director del festival quien ha repasado algunos de los datos correspondientes a la actual edición que este viernes llega a su ecuador, mientras que a continuación, la alcaldesa de Borriana, Maria Josep Safont ha realizado un exhaustivo repaso a “la evolución que a nivel organizativo hemos vivido en la coordinación entre la empresa y los distintos servicios municipales que trabajan alrededor del festival durante esta semana”. Safont ha repasado todos y cada uno de los aspectos municipales en los que el Ayuntamiento se ve implicado durante la previa, la celebración y los días posteriores al festival, hablando sobre mejoras en campos como “la seguridad, la prevención, la accesibilidad, el control del tráfico o la atención sanitaria, que han ido evolucionando a mejor gracias a la detección que en años anteriores se ha podido hacer de posibles problemáticas, y que como consecuencia de la implicación de servicios municipales como Vía Pública, Policía Local, Protección Civil o Administración se han subsanado notablemente en la presente edición del festival”. Pero además, Safont también ha querido remarcar “la coordinación que este año hemos tenido con la empresa organizadora y las empresas concesionarias que se encargan de la limpieza viaria, ha derivado en un funcionamiento del servicio mucho más eficiente y efectivo”. Finalmente Safont también ha explicado que “otro de los objetivos que se está consiguiendo en esta edición es de integrar al máximo la celebración del festival con la vida cotidiana de los y las borrianenses, ya que la misma empresa organizadora ha colaborado durante el año tanto en la organización, difusión y celebración de actos culturales, turísticos, sociales deportivos, educativos o medioambientales, y además, también hay que valorar positivamente que Borriana continúe dándose a conocer y siendo mucho más visible en el exterior de la mano del festival”.

Visita oficial de autoridades al festival. Tras la celebración de rueda de prensa en el Port de Borriana, autoridades municipales y autonómicas han sido acompañadas por la dirección del festival para realizar la visita oficial a las instalaciones del recinto de conciertos. Tras las dos jornadas en las que la actividad y oferta musical se ha centrado en la zona del Beach Club, la representación municipal encabezada por la alcaldesa junto a la nutrida presencia de concejales y concejalas del consistorio ha podido disfrutar de los primeros minutos de actuaciones en recinto de conciertos propiamente dicho. Precisamente en esa zona, los concejales Javier Gual y Vicent Aparisi han estado varias horas antes realizando la última de las revisiones técnicas junto a los técnicos de la Agència Valenciana de Seguridad y los cuerpos y fuerzas de seguridad, para garantizar también que en la zona de conciertos y en los grandes escenarios se ha cumplido con toda la normativa de seguridad y las labores de prevención también se han realizado en consecuencia.


L'Ajuntament de Borriana ha acollit la Junta de Govern Local Extraordinària que ha servit per a l'aprovació de la Proposta de l'Alcaldia Presidència per la celebració del festival Arenal Sound a Borriana durant tota la setmana. En el document aprovat per l'equip de govern de la ciutat, es detallen totes i cadascuna de les condicions que s'acorden entre consistori i l'empresa encarregada de l'organització i desenvolupament del festival, Perseida Music SL. Així, entre altres aspectes, destaca que l'empresa “s'obliga i compromet a l'abonament d'un cànon de 60.000 euros i a la neteja dels carrers adjacents i afectats per la celebració de l'esdeveniment, que no es troben arreplegada en el contracte de neteja viària que manté l'Ajuntament amb Fobesa”. Tal com ha explicat el regidor delegat del festival, Vicent Aparisi, “crec que en el document que arreplega els compromisos adquirits entre empresa i consistori queda clar el treball realitzat durant els últims mesos per ampliar i millorar els serveis i prestacions als quals es compromet l'organització del festival, perquè així, cada any, tant a nivell de seguretat com de posterior neteja, la ciutadania de Borriana veja que s'avança i es treballa també per al seu benestar i comoditat”.
A més, dins de les diferents condicions a les quals se subjecta la resolució, també es detalla que “l'ocupació i l'ús dels terrenys arrendats es realitzarà de conformitat amb l'autorització atorgada a l'esdeveniment per la resolució de la Generalitat”. Finalment s'especifica de forma concreta la neteja diària a la qual es compromet l'empresa “en el passeig marítim amb baldeig, amb mitjans mecànics i manuals, des de l'accés d'Av. Mediterrani fins al final de l'esmentat passeig, coincidint amb la tanca del Beach Club”, així com al compromís de “contenerització i retirada en la mateixa zona mitjançant camió recol·lector de càrrega posterior de 40 contenidors situats al llarg del passeig, i buidat de papereres dues vegades al dia”. Finalment s'inclouen en els compromisos de neteja “la dels vials d'accés al passeig marítim, de la zona de la platja amb mitjans manuals (37 operaris), reforç de la neteja en Av. Mediterrània i en els vials d'accés a l'Av. la Canyada Blanch i Camí Fondo”, així com la neteja tant en la zona d'acreditacions de l'Av. Europa i la de la platja de l'Arenal”.
Finalment, també es torna a concretar “l'obligació d'execució de determinades accions socials i culturals per valor de 15.000 euros que es determinaran conjuntament una vegada celebrat el festival”.

Hasta ocho departamentos municipales han visto desde esta misma semana, reforzados sus recursos humanos tras el inicio de la implantación de los programas de ocupación de la Generalitat Valenciana, Empuju y Emcuju, destinados a personas jóvenes menores de treinta años que durante los próximos doce meses prestarán sus servicios en las diferentes áreas municipales para las que se realizó el proceso de selección de las candidaturas. Así, tres personas han pasado a formar parte del conjunto de trabajadoras de los Servicios Sociales, mientras que en áreas como Informática, Turismo, Ocupación, Comunicación, Biblioteca, Medio Ambiente o Igualdad será una persona la que se destine a mejorar y optimizar cada uno de los servicios. Tras las dos primeras jornadas de trabajo en la que la gran mayoría ya ha comenzado a relizar los trabajos y labores que llevarán a cabo durante los próximos doce meses para los que se las ha contratado, la concejalía de Ocupación ha querido realizar una pequeña recepción y bienvenida para la diez nuevas incorporaciones, en las que han estado presente tanto la concejala del área, Maria Romero, como la misma alcaldesa, Maria Josep Safont, que una por una han ido charlando y preguntando por estas primeras jornadas de trabajo a cada una de ellas, tras lo cuál han concluido que “vemos que la incorporación a las dinámicas de trabajo es en todo los casos bastante óptima, incluso hemos podido ganar tiempo respecto a años anteriores y las nuevas contrataciones ya están al servicio de la ciudadanía de Borriana semanas antes de lo que se pudo hacer en 2017”. Además de dar la bienvenida, ambas representantes municipales han querido “tender la mano para que cualquier problema, duda o situación que pueda surgir sea solucionada desde el primer momento, para ello se ha asignado un trabajador o trabajadora de cada departamento para que sea quien guíe inicialmente a las nuevas trabajadoras y que, estamos seguras, que conseguirá que el trabajo en cada área municipal que ha reforzado sea todavía más óptimo y rápido”.

Tal com ja ha succeït durant els dos últims anys i mig, el plenari aprova la resolució del contracte d'adjudicació de la condició d'agent urbanitzador, en aquest cas en el PAI de les Unitats d'Execució A-13 i A-34


Com ja és habitual durant els últims anys en l'Ajuntament de Borriana, el ple ordinari corresponent al mes d'agost s'ha avançat a l'última setmana del mes de juliol, concretament a la vesprada del dimarts. I en l'ordre del dia de la sessió tres eren els punts que marcaven l'agenda plenària i que han sigut aprovats pels i les membres assistents a la sessió. El primer d'ells referent a la declaració de caducitat del procediment
per a la resolució contractual del PAI de la UE D-3.3 a la mercantil URBASUR SEGLE XXI, SL, en execució de sentència, i que ha estat de forma unànime per tots els grups i representants municipals del plenari, tal com també passaria amb el següent. Com a punt més destacat de la sessió, el plenari ha aprovat la resolució per mutu acord del contracte d'adjudicació de la condició d'agent urbanitzador del PAI de les Unitats d'Execució A-13 i A-34 a la Unió Temporal d'empreses UTE Camí Fons 1334. El mateix Arnandis ha explicat que “es tracta, novament, d'un problema heretat de l'anterior legislatura, on sembla que el Partit Popular no acabava de tancar cap de la Unitats d'Execució del terme municipal de Borriana, i que en aquest cas, almenys, s'ha pogut solucionar a través del mutu acord entre l'empresa i el propi consistori”. A més, després del ple, Arnandis afegia que “precisament les peticions veïnals i reclamacions apuntaven cap a aquesta solució, així que hem intentat tant ajustar al màxim el pagament a l'empresa amb aqueix acord, així com complir amb les reivindicacions del veïnat de la zona”.
El tercer dels punts que ha sigut aprovat també per unanimitat de tots i totes les representants municipals feia referència a una nova adhesió al Circuit Valencià de Cultura, que com ha explicat el regidor de l'àrea Vicent Granel, “es tracta d'una modificació que a nivell administratiu se'ns ha demanat des de Generalitat, ja que Borriana passa de ser categoria B a l'hora de rebre aqueixes ajudes o col·laboracions a nivell cultural, per a estar en el nivell A, la qual cosa suposa, per exemple, que a nivell teatral de passen a rebre de 6.000 a 15.000 euros, la qual cosa crec que segueix en la línea de les bones notícies pel que fa a les programacions culturals en la nostra ciutat”.

Desenes de joves tant de Borriana com de tot l'estat prenen part en una competició que ha destacat “per l'elevat nivell dels jugadors, que deixen clar la passió que sentim pels e-games i la capacitat de convocatòria d'aquests esdeveniments”

El Poliesportiu de La Bosca de Borriana ha acollit el I Torneig Presencial Ciutat de Borriana dedicat als e-games, en aquest cas al joc Clash Royale, que va aconseguir reunir a prop de 100 participants, i que va acabar repartint prop de 500 euros en premis, a més dels obsequis i regals amb els quals es premiava també als tornejos gratuïts que van tenir lloc paral·lelament. I fins a allí es van desplaçar tant l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, com el regidor Vicent Aparisi per a fer lliurament dels diferents xecs amb els premis establits per als tres primers classificats. Tots dos van coincidir a assenyalar, tal com ja havia indicat el regidor de Cultura, Vicent Granel, en la presentació de l'esdeveniment que “els e-games estan tenint un espectacular creixement entre la gent jove també de la ciutat de Borriana, per aqueixos vam creure important organitzar al costat del col·lectiu Borriana E-sports un torneig presencial, ja que són ells i elles mateixes les que sempre prefereixen participar al costat d'uns altres i altres afeccionades a un mateix joc veient-se cara a cara i compartint l'experiència”.
Així, després de diverses hores de competició, el guanyador del primer premi valorat en fins a 300 euros va ser para Borja Figueres de l'equip Supay, mentre que segon classificat va ser Srto Hayk de Nova Esports que es va portar 100 euros. Des del col·lectiu Borriana E-Sports es va valorar de forma “tremendament positiva l'estrena del torneig a Borriana, ja que no imaginàvem tenir el nivell de jugadors que hem pogut gaudir durant la competició en tractar-se tan sol de la primera edició, la qual cosa ens dóna molt ànim i força per a noves convocatòries en el futur”. I és que a més dels participants en el Torneig principal, també es va organitzar un paral·lel per a la vintena de xiquets i xiquetes que van voler apuntar-se, i tal com van destacar els organitzadors “cal assenyalar que fins a Borriana van arribar jugadors del nivell de quintana89, mànager de l'equip ThunderX3 Baskonia i, segurament, el personatge més conegut a nivell estatal en aquest joc, així com Pedro el Sabio, Jack el Simple, Niva i Jorge de Wizards, o els germans Figueres de X6tence, a més del paper destacat de jugadors locals com jorgebg121 que va arribar a semifinals o Himan que es va plantar en els quarts de final”.