- Categoria: Municipal
- Vist: 2441
Ja s'han classificat les diferents licitacions presentades, i l'Ajuntament compta amb un total de 3 propostes que acabaran amb les objeccions d'intervenció que fins ara afectaven als pagaments per subministrament
La Junta de Govern Local de Borriana, ha classificat en la seva última sessió, les licitacions presentades per als contractes a través dels quals es gestiona el subministrament de llum i gas als diferents edificis municipals de la ciutat. Després del primer tràmit realitzat pels serveis municipals, ara s'obrirà un període per a la presentació de la documentació requerida a les empreses que opten a l'adjudicació. El següent pas serà l'obertura d'un termini per a les possibles al·legacions, i s'espera que a principis del mes d'octubre s'haja tancat tot el procés de regulació dels contractes, que tal com ha explicat l'edil d'Hisenda Cristina Rius “era un dels aspectes de la gestió municipal que des de fa anys estava enquistat i suposava tant un major volum de treball en la gestió de la facturació, com un augment de la despesa, ja que els pagaments per llum i gas no estaven contemplats en cap contracte i, per tant, sempre depenien del preu que l'empresa estipulava”. A partir de la regulació i adjudicació del contracte de subministrament d'aigua i llum, les condicions quedaran establertes i signades tant per l'empresa com pel consistori i s'evitaran “les contínues objeccions d'intervenció i algun que un altre informe negatiu dels serveis tècnics municipals”.
Tal com ha avançat la mateixa Rius, “avui ja coneixem i hem pogut classificar un total de tres propostes per part de les empreses que opten a la licitació, per la qual cosa hem avançat bastant respecte de l'última vegada en la qual l'anterior govern municipal va intentar regularitzar la situació però no va obtenir resposta per part de les mercantils, amb el que va quedar deserta”.
Un altre dels punts que des del departament econòmic municipal s'ha volgut especificar dins del procés de regulació és “la reserva que ja vam fer de pressupost per a aquesta contractació, ja que tal com s'obliga per llei, per poder realitzar la licitació, cal tenir-la programada amb anterioritat, i per la qual ja es va ampliar la partida en un total de 250.000 euros”.
Amb el tràmit de la classificació de les licitacions presentades es té com a objectiu tancar al més aviat possible la totalitat del procés i així “acabar amb una situació que derivava en un major cost del servei i a haver de destinar a personal específic cada vegada que havia de realitzar-se la facturació”. Rius ha volgut recordar que “aquesta és tan sols una de les demostracions de la gestió que des de fa més d'un any intentem dur a terme a l'Ajuntament. Des de l'oposició s'ha insistit una vegada i una altra en la gestió del romanent del passat exercici, i precisament, els 250.000 euros que es van reservar per a aquesta regulació són l'exemple perfecte de com s'estan fent les coses en matèria d'inversió d'aquests romanents”.
- Categoria: Municipal
- Vist: 3301
Se aprueba la lista provisional de adjudicatarios de puestos de venta en el Mercat de la Mar, en el siguiente enlace, cuyo orden viene determinado por la puntuación obtenida en la valoración realizada.
Se aprueba la lista de espera provisional para los puestos de venta en el Mercat de la Mar, en el siguiente enlace, cuyo orden viene determinado por la puntuación obtenida en la valoración realizada y el resultado de los sorteos efectuados.
Se abre un plazo de reclamaciones para que las personas interesadas puedan formular, mediante escrito presentado en el Registro General del Ayuntamiento, cuantas alegaciones estimen pertinentes en defensa de sus derechos, acompañando, en su caso, la documentación que consideren necesaria.
El plazo de reclamaciones finalizará el próximo día 23 de agosto
- Categoria: Municipal
- Vist: 2728
L'empresa de neteja municipal manté els torns i càrrega de treball durant els dos primers dies de festival, mentre que el treball conjunt de Policia Local i Autonòmica manté a ratlla la venda ambulant il·legal
La intensa campanya de neteja que durant els dies de celebració de l'Arenal Sound duu a terme l'empresa adjudicatària del servei ha fet que durant els dos primers dies de festival les zones properes als concerts i als càmpings queden completament netes a primera hora del matí. A més dels serveis especials contractats des de la direcció del festival per mantenir de forma higiènica l'interior de les instal·lacions, els serveis de neteja municipal s'asseguren que abans de les deu del matí les restes d'envasos, plàstics o residus orgànics queden retirats per complet en el conjunt del districte marítim. Així, durant els dos matins en les quals prop de 20.000 seguidors ja s'han instal·lat a la ciutat, el servei de neteja realitza les labors de retirada de residus, descàrrega i neteja de contenidors i recollida manual dels residus que s'han abandonat durant la nit.
Tant des de l'àrea de Sanitat del consistori com des de la coordinació dels serveis de neteja que es duen a terme durant el festival, s'ha volgut posar l'accent principalment en “la importància de combinar la dotació de serveis com s'ha fet a l'hora d'intensificar les labors de neteja, amb la conscienciació per part dels assistents al festival. Sense la col·laboració directa a l'hora de dipositar els residus en les papereres, contenidors i borses instal·lats especialment per evitar embrutar l'entorn”.
Des del consistori es vol fer una crida perquè l'assistència de prop de 50.000 persones durant el festival no supose una afecció directa a l'entorn tant natural com urbà en el qual se celebra l'Arenal Sound.
D'altra banda, una altra de les problemàtiques que els diferents cossos i forces de seguretat han atallat d'arrel des d'hores abans de l'inici del festival és la venda ambulant il·legal. Durant la segona jornada de festival, la Policia Autonòmica, en coordinació amb els agents locals, han continuat aprehenent el material de tots i cadascun dels venedors ambulants que pretenien vendre els seus productes en la via pública sense cap tipus de llicència ni permís. Així, s'han seguit retirant de la circulació desenes de quilos de carn i d'altres d'ampolles i envasos que es pretenien posar a la venda de forma il·legal. Fins i tot durant la jornada d'avui, s'han retirat diverses planxes de cuina i nombroses bombones de gas butà que s'anaven a utilitzar durant els propers dies de festival.
- Categoria: Municipal
- Vist: 2946
Durant la celebració del festival es distribueixen cartells en els quals s'insisteix que “Un no és un no” en al·lusió a les agressions sexuals encobertes com a flirteig
En els últims anys s'ha detectat un augment de les agressions sexuals en contextos festius, o almenys, la visibilització del problema ha estat major que anteriorment, la qual cosa ha portat a organitzadors de grans esdeveniments i institucions públiques a iniciar campanyes per lluitar contra aquest tipus de delictes. Així, l'eslògan o la campanya amb una major difusió i impacte a nivell social s'ha centrat a deixar clar que la llibertat individual està per sobre de qualsevol altre precepte. D'altra banda, “la percepció, tant en homes com en dones, sobre quin tipus d'accions són una agressió sexual és molt baixa. Generalment els joves normalitzen certes situacions en considerar-les part del flirteig o del propi entorn de la nit.” tal com indica l'Informe Noctámbul@s, destinat a analitzar la relació entre el consum de drogues i els abusos sexuals en contextos d'oci nocturn. Per això, amb motiu de la celebració de l'Arenal Sound, la Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament de Borriana ha engegat una campanya de sensibilització i prevenció d'agressions sexuals amb el lema: “Per un festival lliure d'agressions sexistes: UN NO ÉS UN NO”.
És un fet que als espais d'oci també es manifesta la desigualtat establerta social i culturalment entre dones i homes, de manera que es justifiquen i toleren comportaments sexuals que suposen un atac a la llibertat de les dones. Per això, amb frases com: “No et passis, assetjar no és lligar” “Presta ajuda, no siguis còmplice.” “Ni les aglomeracions ni l'alcohol són excuses.” “En festes no tot val”, es pretén cridar l'atenció sobre comportaments que vulneren la llibertat i la intimitat de les persones, especialment de les dones.
L'objectiu és conscienciar als joves, de manera que xiques i xics puguin gaudir per igual de la festa, fomentant relacions basades en el respecte a la llibertat i drets de totes les persones.
Durant les jornades prèvies a l'inici de la celebració de l'Arenal Sound a Borriana, s'ha repartit un tiratge complet de cartells que es col·locaran als voltants dels recintes de concerts i les zones de càmping. A través del lema “Un No és un No” que apareix en gran tamany en cadascun dels cartells es pretén seguir conscienciant als milers de joves que acudeixen al festival perquè no es produeixin agressions de cap tipus durant la seva celebració.
- Categoria: Municipal
- Vist: 2551
El noranta per cent dels autobusos organitzats per al trasllat fins a Borriana dels assistents ja ha realitzat els trajectes sense problemes de cues o esperes per accedir a la zona marítima
L'Arenal Sound ja ha arrencat la seua setena edició a Borriana amb la celebració de les festes prèvies que tenen lloc en el Inside Stage i en el Pool Stage situats a la zona portuària de la ciutat. Durant les dues jornades inaugurals del 2 i 3 d'agost, l'activitat se centrarà a la zona de la piscina i l'escenari del Port, per on avui mateix passaran ja alguns dels dj's més reconeixibles del panorama actual. Durant la primera de les jornades de festival, el dispositiu tant de seguretat com de prevenció i control del tràfic ja ha indicat que l'absència d'incidències ha estat la nota predominant. Segons han indicat tant les forces i cossos de seguretat que treballen en el dispositiu com la mateixa organització, més de 20.000 persones ja han passat per les taquilles per recollir les seves polseres o acreditacions sense que s'hagen registrat cues o aglomeracions com en alguna de les edicions anteriors. De fet, s'ha avançat diverses hores l'obertura de les taquilles per evitar, tal com s'ha aconseguit, les esperes per recollir les acreditacions que donen dret a entrar tant en el recinte de festivals com a les diferents zones de càmping.
Segons ha explicat el regidor de Seguretat de l'Ajuntament de Borriana, Javier Gual, “durant tot el matí hem realitzat les últimes revisions a les diferents instal·lacions del festival, i les més de 20.000 persones que avui ja han arribat a Borriana han pogut accedir sense problemes ni incidències destacables”. Segons les dades oferides per la mateixa organització, pràcticament la meitat dels sounders que ja estan a Borriana “han arribat amb els autobusos programats. Dels més de dos-cents que portaran als assistents al festival, el noranta per cent ja ha realitzat els seus trajectes sense cap problema ni de retards ni de cues per accedir a la zona marítima”.
D'altra banda, el regidor Javier Gual, també ha confirmat que els controls que realitza la Policia Autonòmica en col·laboració amb la Policia Local de Borriana ja han donat els seus primers fruits, ja que s'han interceptat un total de cinquanta quilos de carn i al voltant de cent cinquanta begudes que estaven destinades a la venda ambulant.
Per tant, l'Arenal Sound ha arrencat a Borriana amb un dispositiu de seguretat, prevenció i control que fins al moment “ha funcionat a la perfecció i que ha fet que tant l'accés als diferents recintes com l'arribada de tràfic rodat hagi estat totalment fluïda i els primers 20.000 sounders ja estiguen instal·lats a la ciutat sense haver d'haver sofert retards ni esperes” tal com ha indicat el mateix Gual.
- Categoria: Municipal
- Vist: 2245
A més, la sessió ordinària també va servir per donar llum verda a la concessió de la Medalla de la Ciutat a l'Assemblea Local de Creu Roja Borriana per la seua labor social durant els darrers 100 anys
El ple ordinari corresponent al mes d'agost s'ha avançat a l'última setmana del mes de juliol i ha servit per aprovar una modificació de crèdit que permetrà a l'Ajuntament oferir treball a un total de 102 veïns i veïnes de Borriana a través del programa coordinat pel Servei Públic d'Ocupació Estatal conegut com a atur agrícola. Així, es destinaran un total de 200.000 euros als dos torns de treball que iniciaran les labors el dia al mes d'agost i que finalitzaran a durant la segona quinzena del mes de setembre.
Un altre dels punts destacables de la sessió plenària ha arribat amb l'aprovació de la proposta presentada pel departament de Serveis Socials de l'Ajuntament perquè siga l'Assemblea Local de Creu Roja a qui s'atorgue la propera Medalla de la Ciutat en reconeixement a la labor social que durant més d'un segle ha dut a terme a Borriana. Tal com ha explicat l'edil Manel Navarro durant la sessió plenària “és impagable la labor que a nivell social duu a terme la Creu Roja de la nostra ciutat, per la qual cosa el reconeixement és més que merescut. Però no volem quedar-nos en només un reconeixement públic, sinó que aquest any, i per primera vegada en aquest Ajuntament, col·laborarem de forma directa amb la Creu Roja a través d'una subvenció de 12.000 euros que esperem que faja una mica més senzill el seu treball i els permeta seguir mantenint les ganes de voluntariat que sempre han mostrat”.
Dins del mateix apartat d'aprovacions, el ple també ha portat endavant la modificació de crèdit que, després de la renegociació dels crèdits sol·licitats en anteriors legislatures, permetrà al consistori destinar fins a 96.000 euros a pagar, entre altres assumptes, els interessos de demora per la sentència favorable a la Cadena Ser o l'execució d'obres d'adequació, manteniment i millora de centres educatius, tant en el cas dels de primària com en el de l'Escola Infantil Infant Felip que vorà millorades les seues instal·lacions de cara al proper curs.
- Categoria: Municipal
- Vist: 2314
Gràcies a la previsió del departament d'Hisenda que va pressupostar en superàvit la partida, s'ha pogut estalviar la quantitat sobre la que els tècnics municipals han realitzat l'informe completament favorable
El Departament d'Hisenda de l'Ajuntament de Borriana ha informat sobre la modificació de crèdits mitjançant crèdits extraordinaris i suplements que el proper dijous dia 28 es debatrà i votarà a la sessió del Ple Ordinari que tindrà lloc al consistori, després de que l'informe dels tècnics municipals haja estat positiu i favorable al canvi. La xifra total estalviada gràcies també a la reducció dels tipus d'interès que es va aconseguir després de la renegociació dels crèdits sol·licitats en anteriors legislatures s'eleva fins més de 96.000 euros, el que permet amb aquesta modificació de crèdit suplementar aplicacions pressupostàries per atendre despeses que no es poden demorar per al següent exercici, i que, per tant, l'equip de govern fa passar pel Ple Ordinari amb la major celeritat possible.
D'aquesta forma, el fet de que la màxima responsable de l'àrea econòmica a Borriana, Cristina Rius, actuara amb previsió en la definició inicial de les inversions per a 2016, pressupostant-la tenint en compte un superàvit, fa que ara es puga realitzar la modificació que ajudarà a cobrir despeses de fins a cinc departaments municipals.
El detall dels 96.144 euros que s'engloben dins la modificació de crèdits fa possible que, per exemple, es puguen destinar fins a 11.133 euros en el manteniment i les obres d'adequació de l'escola infantil Infant Felip, que vorà així renovades parts de les seues instal·lacions amb l'objectiu de que el nou projecte educatiu que s'iniciarà al setembre tinga totes les garanties d'èxit. Una altra de les despeses que es cobriran amb la modificació són els interessos de demora per la sentencia favorable a la Cadena Ser, després de la denuncia interposada pel mitjà de comunicació per les gestions de l'anterior equip de govern municipal comandat pel PP, i que superarà els 10.000 euros d'interessos. D'altra banda, també es destinaran fins a 12.000 euros al manteniment dels edificis d'ensenyament públic de primària, on es realitzaran tota una sèrie d'obres per a deixar les infraestructures llestes de cara a l'inici del nou curs.
Dins les dades fetes públiques per la regidoria d'Hisenda, destaquen també els 5.000 euros destinats a la promoció i realització d'activitats esportives, amb les que, entre d'altres, es podrà acollir un esdeveniment tan important com el Campionat Europeu de Kayak Polo que arribarà a Borriana en els propers mesos. Uns altres 15.000 euros del total serviran per a la dinamització cultural que des de fa un any ha portat a Borriana més de 100 activitats i esdeveniments de caire cultural. I per últim, també s'han escoltat les peticions arribades des del món faller, i la modificació inclourà fins a 37.000 euros per a les despeses que se'n deriven de la feina realitzada per la Junta Local Fallera, com ara el lloguer d'escenaris, la indumentària, la cartelleria informativa, les retransmissions d'actes o la pirotècnia que s'utilitzarà en els actes que encara resten fins a final d'any.
- Categoria: Municipal
- Vist: 2304
Delegació de Govern, Generalitat i Ajuntament coordinaran a Policia Local, Autonòmica, Nacional, Guàrdia Civil, Protecció Civil i Bombers per rebaixar el nivell de queixes i criminalitat com ja es va aconseguir en la passada edició de 2015
L'Ajuntament de Borriana, la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana, la Subdelegació de Govern a Castelló i la Direcció General de Justícia s'han reunit avui en la Junta Local de Seguretat per establir els protocols i mitjans amb els quals es dotarà a la propera edició del festival Arenal Sound. Ha estat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont qui en primera instància ha volgut “agrair la coordinació entre els poders públics per assegurar la seguretat i també el compliment íntegre de la legalitat durant els dies del festival”. Tal com ha detallat el delegat del Govern, Juan Carlos Moragues, en l'inici de la roda de premsa posterior a la Junta de Seguretat, “el dispositiu de seguretat que s'ha acordat per als dies de celebració del festival serà d'un total de 698 serveis de Guàrdia Civil i de 108 entre Policia Nacional i Autonòmica”.
Per la seva banda, el Director Territorial de Seguretat, Adolf Sanmartín, també ha parlat de el “important esforç que es farà a nivell de centres sanitaris tant a l'Hospital de la Plana com en els diferents ambulatoris de la ciutat”. A més, també ha volgut deixar clar que “l'autorització que depèn de Generalitat per a la celebració del festival arribarà de forma imminent, encara que el treball previ de seguretat ja està fet”.
Per la seva banda, el regidor de Policia de l'Ajuntament de Borriana, Javier Gual, ha explicat que “el total de serveis que es prestaran des de la Policia Local de Borriana serà de 577, per la qual cosa el total d'efectius que durant tots els dies de festival s'elevarà fins a 1.383. Amb això pretenem assegurar tant la seguretat i els drets dels veïns com també, el dret a l'entreteniment dels assistents al festival”.
Pàgina 111 de 126