Més de 20 emprenedors han participat durant el matí d'avui en el Cercle Fruiter de Borriana en l'última de les sessions del cicle “Desdejunis al Comerç”. La campanya, que comptava amb 4 sessions dedicades a la imatge de l'empresa i el punt de venda, el màrqueting i les xarxes socials, ha gaudit d'una alta participació sent més de 40 les persones que s'han sumat de la iniciativa i han participat en alguna de les sessions. En concret el tema central de la càpsula formativa que ha seguit al desdejuni de networking, ha sigut la importància de la presència en xarxes socials de qualsevol empresa, tinga aquesta la dimensió que tinga com un posicionament en la xarxa de la pròpia marca. En aquesta ocasió, la formació ha sigut impartida per Juan Meneses, Oficial Executiu de l'empresa Don Beep així com professor en el programa d'alt rendiment Escola de Líders, ponent amb llarga trajectòria en el màrqueting empresarial i especialitzat en el tema de les xarxes socials.
A la càpsula formativa li ha seguit un lliurament de diplomes acreditatius de la participació en la iniciativa així com la passada d'una enquesta de satisfacció per a arreplegar de forma objectiva la valoració de les sessions i propostes de cara a les pròximes edicions. En paraules de la Regidora de l'àrea, Maria Romero “la valoració global de la iniciativa és molt positiva, tant per la qualitat de les formacions i els seus ponents com per la possibilitat de crear xarxa entre agents emprenedors de la localitat”. De fet així ho mostren les xifres de participants i inscrits en cadascuna de les sessions que no ha deixat d'augmentar des que es va llançar la iniciativa.
Com ha volgut concloure la mateixa Romero “el desdejuni d'avui, ha tancat perfectament el cicle de trobades que ja es van iniciar en el mateix Cercle Fruiter i que sens dubte continuaran el pròxim any amb noves oportunitats de trobada i formació, així com millores que han sorgit després d'aquests quatre primeres trobades”.

Borriana ha tancat aquesta vesprada la II edició de la *Fira de Nadal del Comerç de Borriana, que per segon any consecutiu després de la seua estrena del passat any ha omplert El Pla amb fins a 36 establiments locals participants en el que la regidora de Comerç de la ciutat, Maria Romero ha qualificat com “una gran èxit, ja que després de tan sol dues edicions hem aconseguit augmentar tant el nombre de comerços i establiments participants, com el públic que, sense poder comptar amb xifres oficials, creiem que fins i tot ha sigut major que en la Fira del passat any”.
Segons ha explicat la mateixa regidora responsable de l'àrea comercial a Borriana, “hem volgut aportar algunes novetats per a seguir cridant l'atenció dels veïns i veïnes de Borriana, i al costat de la Federació del Comerç de Borriana hem programat activitats i tallers paral·lels per als i les més xicotetes, regals en forma de xocolata calenta, i fins al sorteig de diversos productes oferits pels mateixos establiments participants amb el qual s'ha tancat la jornada del diumenge”.
Així, ja el divendres una nodrida representació municipal encapçalada per l'Alcaldessa Maria Josep Safont inauguraven la segona edició de la Fira de Nadal fent-la en coincidir amb l'encès oficial de les llums nadalenques i el gran arbre situat en El Pla.  En aquest acte es va poder comprovar com aquesta coincidència d'actes va fer que la presència de públic fora bastant major. D'aquesta forma i tal com ja van coincidir a assenyalar en la presentació d'aquesta segona edició tant la regidora Maria Romero com el President de la Federació de Comerç, Carlos Capella, “l'objectiu és el d'acostar al màxim els productes i serveis que ofereix el Comerç de la nostra ciutat als veïns i veïnes que durant aquestes dates ixen a buscar els seus regals nadalencs, i vista la participació tant d'establiments com de públic, sembla que l'objectiu de seguir fidelitzant al públic i fent-li veure que a Borriana pot trobar qualsevol tipus de producte, ha funcionat”. Així, la Fira de Nadal del Comerç de Borriana ha tancat la seua segona edició amb una “valoració molt positiva a l'espera de poder conèixer dades concretes sobre les vendes que s'haja pogut produir, però tan sol amb l'ambient que ha generat un any més en El Pla ha valgut la pena el treball de tanta gent que ha participat, a qui volem agrair la seua col·laboració per seguir fent créixer la Fira i el comerç de la nostra ciutat”.

 

La Cafeteria + Que Cafè de Borriana ha sigut l'escenari triat per al desenvolupament de la tercera de les sessions dels “Desdejunis al *Comerç” que de forma mensual reuneixen a desenes de comerciants de la ciutat per a tractar alguna de les temàtiques directament relacionades amb l'optimització de recursos comercials a l'hora d'augmentar vendes, redirigir la distribució o aconseguir majors cotes de mercat. En aquesta ocasió, i sota la direcció una vegada més de l'especialista en Marqueting, Mar Arambul, que s'ha encarregat de la coordinació general dels “Desdejunis al Comerç”, ha sigut l'especialista en aparadorisme, Olga Batalla, qui ha dut a terme la sessió en la qual ha oferit algun dels secrets sobre les possibilitats que a nivell comercial pot arribar a aportar un bon aparador en els establiments dels i les comerciants participants. Malgrat que inicialment havien sigut unes 15 les persones inscrites, a mesura que ha arribat l'hora de l'inici d'aquesta tercera sessió, la participació de comerciants de Borriana ha arribat a les 25 persones. Així, Batalla ha aconsellat als i les comerciants locals presents sobre les tècniques que tant a nivell general d'aparador com de detalls i treballs puntuals dins del mateix espai d'exhibició de productes, pot arribar a suposar una gran optimització dels recursos destinats i de les futures vendes i distribució de productes.
Després que la mateixa regidora de Comerç i Promoció Econòmica, Maria Romero, obrira la sessió amb la presentació i l'agraïment a totes les persones que han assistit, la conclusió general ha sigut “molt positiva”, com explicaven algunes de les assistents, ja que “moltes de les tècniques o millores que podem també realitzar en els nostres aparadors, eren desconegudes per a moltes de nosaltres fins avui, amb el que segur que acabem traient profit dels consells i recomanacions d'Olga Batalla”. La mateixa regidora, Maria Romero, ha recordat que “el pròxim 12 de desembre acabarem amb la quarta i última sessió de treball dels “Desdejunis al Comerç” que tindrà lloc en el Cercle Fruiter de Borriana, on tractarem al costat de ponent Juan Meneses les estratègies en les xarxes socials per a millorar la nostra prestacions comercials”. Romero ha volgut també afegir que “estem molt contentes amb l'evolució de les jornades, ja que en cadascuna de les sessions l'assistència ha anat creixent i tenint en compte les confirmacions de cara a l'última sessió, sembla que fins i tot superarem els 40 comerciants en el tancament dels “Desdejunis al Comerç”. 

 

 

L'àrea empresarial que conformen els municipis de Vila-real, Borriana, Almassora, les Alqueries i Nules a La Plana Baixa comptarà en els mesos de novembre i desembre amb el nou programa «Comença a exportar», impulsat per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), de la Generalitat Valenciana, i per la Cambra de Comerç de Castelló, gràcies al cofinançament de la Unió Europea, a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. Així s'ha explicat en la presentació del programa realitzada a Vila-real en la qual ha participat la regidora de Comerç i Promoció Econòmica de Borriana, Maria Romero i on ha quedat clar que l'objectiu  és repassar d'una forma eminentment pràctica els aspectes bàsics que ha de tenir en compte una empresa que vulga començar el seu procés d'internacionalització.

Ha sigut el regidor d'Economia de Vila-real, Xavier Ochando, qui ha presentat la iniciativa indicant inicialment que “erròniament, sempre associem exportació amb grans empreses, però no és així, ja que moltes xicotetes i mitges empreses, sobretot familiars, també han sabut obrir-se pas en un món molt competitiu on el suport institucional és fonamental perquè nous negocis s'animen a eixir amb èxit”.
El responsable de la Cambra de Comerç, Joaquín Andrés, ha explicat que el programa consta de quatre tallers amb una durada de tres hores cadascun. El primer tindrà lloc el 30 de novembre en el Viver d'empreses de Vila-real, igual que el segon, previst per al 4 de desembre. Les dues últimes jornades seran el 12 i 14 de desembre en el Cercle Fruiter de Borriana. “En aquestes sessions pràctiques abordarem qüestions com la selecció de mercats exteriors i com accedir als mateixos, els plans de màrqueting, com emprar les eines financeres per a l'eixida a l'exterior i temes relacionats amb la documentació i tràmits necessaris”, indica. “Encara que encara espanta, la internacionalització està cada vegada més a l'abast de tots”, assegura. Des de Borriana, la regidora Maria Romero la regidora de Comerç i Promoció Econòmica de Borriana, Maria Romero, assegura que “tenim un teixit empresarial amb una gran vocació exportadora, però així com hi ha empreses ja consolidades en l'exterior, encara hi ha moltes xicotetes companyies que no tenen un pla estratègic i que necessiten ajuda per a treballar amb una planificació que els garantisca fer el pas amb èxit”. Així mateix, ha assenyalat el doble objectiu d'aquest programa, com és “ajudar a les empreses locals i crear una xarxa de proximitat amb totes elles per a donar-los la cobertura necessària”.
D'altra banda, el regidor de Comerç i Desenvolupament Local de Nules, César Estañol, ha explicat que “el nostre municipi compta amb una indústria altament exportadora, però encara hi ha xicotetes empreses que no tenen accés a les eines necessàries per a fer el pas i des de l'Administració local volem ajudar al fet que arriben a tots els mercats i, sobretot, volem anar tots de la mà per a fer-ho amb garanties”.
L'edil d'Indústria d'Almassora, per la seua banda, assegura que “encara que tenim moltes empreses fortes en els nostres polígons industrials, volem ajudar a millorar la seua gestió i aquest projecte pot ser molt positiu per a eixir a un mercat potencial”. Tots els representants municipals han fet una crida als interessats a inscriure's de manera gratuïta en les diferents àrees implicades dels municipis participants, o bé en la Cambra de Comerç i també de manera virtual. 

La marca “Coents de Borriana” que avui fa un any es presentava al món de l'alimentació i hostaleria representat en la Gastrónoma 2016, ha mostrat avui el seu creixement en la segona participació de la cita, fins a la qual s'han desplaçat tant l'Alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, com la Regidora de Comerç, Maria Romero i el Tinent d'Alcalde, Vicent Granel, a més de diversos representants dels grups polítics representats en el consistori. Tots i totes han pogut gaudir del estand que la marca té per segon any en Gastrónoma i han pogut comprovar el creixement del producte a nivell de distribució, ja que com explicaven els comerços englobats en la marca “Coents de Borriana”, “hem aconseguit vendre 150 quilos més de producte que fa tan sols un any, la qual cosa és una xifra que ens indica les possibilitats d'un producte típicament borrianenc com el “coent” i els avantatges que ha tingut la creació d'una marca pròpia”. A més de la visita a l'estand dels “coents”, la representació municipal també ha volgut estar al costat d'altres dues marques comercials amb seu en Borrriana presents en Gastrónoma 2017, com són Flor de Azahar i la seua variada oferta de licors, i Bravo S.p.A, empresa dedicada a la maquinària especialitzada en cuina.


A continuació, també s'ha pogut gaudir d'un multitudinari showcooking, presentat i dirigit pel borrianenc Vicent Franch que inicialment ha parlat sobre la història i les peculiaritats d'un producte pràcticament exclusiu de la capital de la Plana Baixa. Ha sigut el cuiner Aitor Martínez Ros del restaurant Can Ros qui ha preparat un variat menú en el qual el “coent” era protagonista de cadascuna de les elaboracions. A més, s'ha fet lliurament de la distinció de el “Davantal d'Honor” a l'empresària borrianenca, Maria José Guinot, qui després d'anys de treball en el món de l'interiorisme, el disseny i la creació de mobles, “s'ha convertit en una ambaixadora perfecta de Borriana al voltant del món, un repte al que també aspiren els “coents”, i que en poc temps estan aconseguint gràcies a la promoció que en cites com la Gastrónoma 2017”, tal com assenyalaven les representants municipals. 

 

 

La regidoria de Promoció Econòmica ha anunciat que la durada dels contractes serà de dotze mesos amb un sou de més de 700 euros i que el Turisme i l'Animació de temps lliure seran les matèries formatives

 

La regidora de Promoció Econòmica de Borriana, Maria Romero, ha anunciat l'obertura del termini d'inscripcions per al Taller d'Ocupació que s'iniciarà a Borriana el pròxim mes de desembre. Segons ha explicat Romero “una de les característiques més importants d'aquest nou Taller d'Ocupació a Borriana és que el període total de formació i treball serà de fins a dotze mesos, amb el que les persones que formen part rebran tant la formació necessària com el sou de 707 euros que els correspon pels treballs que també realitzaran durant el desenvolupament del taller”. A més, Romero ha explicat que “en aquesta edició del Taller d'Ocupació són dues les formacions que s'impartiran, ja que creiem que tant la d'animador/a de temps lliure, com la de Promoció Turística i informació al visitant són dos molt bones opcions de cara la cerca de treball una vegada haja finalitzat la formació i el treball realitzat dins del Taller”.

Així, i tal com es desprèn de la informació pública elaborada pel departament de Promoció Econòmica, “els requisits per a convertir-se en alumne/a de el Taller són diversos, com per exemple, tenir 25 anys o més, estar inscrit/a com a demandant d'ocupació en el SERVEF i acreditar estar en possessió de la següent formació: per al taller d'Animació de Temps lliure, Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), Prova d'Accés a Cicle Formatiu de Grau Mitjà, Certificat de professionalitat del mateix nivell, Certificat de professionalitat de nivell 1 de la mateixa família professional, Prova d'Accés a la Universitat (PAU) para majors de 25 i/o 45 anys. Mentre que per al de Promoció Turística, Títol de Batxillerat, Certificat de professionalitat del mateix nivell, Prova d'Accés a Cicle Formatiu de Grau Superior, Certificat de professionalitat de nivell 2 de la mateixa família professional, Prova d'Accés a la Universitat (PAU) para majors de 25 i/o 45 anys. Finalment, la regidora Maria Romero ha volgut recordar que “no existeix una inscripció directa per al taller, així que cal assegurar-se que en la inscripció en el SERVEF conste la intenció de participar en qualsevol dels dos tallers, perquè així la selecció que ens remeten posteriorment al consistori apareguen totes les persones interessades a participar del Taller d'Ocupació”. 

 

Després que la setmana passada tinguera lloc la presentació oficial de la campanya de la regidoria de Comerç “Desdejunis al Comerç”, avui s'ha realitzat la primera de les sessions en el Restaurant l'Arenal del *Port de Borriana, ja que com ha explicat la regidora de l'àrea, Maria Romero, “un dels objectius de la campanya, a més de dotar del màxim nombre de recursos de màrqueting als empresaris i comerciants locals, era acostar aquest tipus de formacions fins als mateixos establiments, per això vore com avui han sigut més de vint els comerços que han assistit a la primera sessió ens fa pensar que la idea de fer més atractiva i propera la campanya ha funcionat”. Així, la primera de les sessions ha triat el Port com a lloc de celebració de “La imatge de Venda”, en la qual la component de Nuvart, Eva Gomis ha desgranat els diferents conceptes claus per a millorar i optimitzar els recursos de cada comerç o establiment a l'hora de distribuir amb major eficàcia la seua imatge, en primera instància, i els seus productes com a conseqüència del treball previ en les labors de millora de la imatge.


Fins a allí s'han acostat més de vint comerciants i empresaris de Borriana per a prendre bona nota dels consells que l'experta en imatge de marca els ha traslladat, conceptes que podran seguir ampliant en la següent sessió de la campanya que tindrà lloc el dia 17 d'octubre en el Bar Europa de la zona de Novenes de Calatrava, on la gerent de Mar Marketing, Mar Arambul posarà l'accent principalment en la importància del Màrqueting Empresarial a l'hora de fer arribar més lluny i millor els productes que cada comerç distribuïsca. En aquesta primera sessió també ha estat present la regidora de l'àrea, Maria Romero, qui en la presentació ha volgut “agrair la bona acollida de la iniciativa veient ací a tants comerciants de diferents sectors, i recordar-los que en fins al pròxim mes de desembre tindrem tres sessions més, a més d'informar-vos sobre les novetats del Punt PAE d'assessorament i emplaçar-los a participar, per exemple, en el Focus PIMES que tindrà lloc aquest dijous a l'Auditori de Castelló, on de nou podran informar-se i prendre bona nota dels recursos i dotacions dels quals disposen els xicotets i mitjans empresaris”. La mateixa Romero també ha volgut recordar que “el pròxim dia 2 també tenim una bona oportunitat de conèixer, acostar-nos i familiaritzar-nos amb els conceptes d'Economia Social, amb la xarrada específica sobre el tema que tindrà lloc en el Casal Jove”. 

 

El Cercle Fruiter de Borriana ha sigut el lloc triat per a la presentació de la iniciativa de la regidoria de Promoció Econòmica i Comerç, “Desdejunis al Comerç” que promou la participació en les diferents ponències organitzades al voltant de les possibilitats de millora del màrqueting, la imatge i la creativitat que ha d'anar enllaçada amb els dos primers conceptes per a optimitzar les vendes. Fins a allí s'ha desplaçat la regidora de l'àrea, Maria Romero, qui ha destacat que “tal com venim fent en els últims mesos, intentem treballar al màxim perquè els i les comerciants de Borriana disposen de les eines necessàries per a la millora de les seues prestacions tant a nivell de vendes com d'imatge, així que esperem que aquests “Desdejunis al Comerç” servisquen com a al·licient per al teixit comercial local i puguen traure d'ells conceptes i idees que directament repercutisquen en l'optimització de les vendes dels seus productes”.


Al seu costat, l'encarregada de coorganitzar al costat de la regidoria la iniciativa, Mar Arambul, ha destacat com a experta en Marqueting i Comunicació “el gran nivell de les ponències i l'actualitat dels conceptes que en elles es treballaran, així que esperem una bona resposta i una gran participació per part dels i les comerciants de Borriana”. Seran un total de quatre sessions les que es duguen a terme en diferents locals de restauració de la ciutat, ja que com ha recordat Romero “es pretén que a través de l'assistència a les diferents sessions s'adquirisquen una sèrie de coneixements sobre la creativitat que cadascuna de nosaltres podem aportar al nostre model de negoci, i alhora, generar una sèrie de sinergies entre diferents sectors implicats en aquest tipus de millores per a optimitzar aqueixos canvis o implementacions en cada establiment o comerç”. PRecisament al seu costat, ha estat present una de les participants en les ponències com és la interiorista, Eva Gomis, representant de l'empresa Nuvart amb seu a Borriana, com a exemple del nivell de les sessions i per a mostrar que també l'assessorament i ajuda en aquest tipus de canvis es pot realitzar sense haver de recórrer a empreses llunyanes o amb majors problemes a l'hora d'establir un contacte directe i ràpid. Finalment, també ha estat present en aquesta posada de llarg de “Desdejunis al Comerç”, la representant de +Que Cafè, Marisa Angullo, qui ja ha participat amb el seu negoci en diverses d'aquestes campanyes, per la qual cosa acollirà en les pròximes setmanes una de les sessions de la campanya en el seu establiment, abans que la iniciativa torne al mateix Cercle Fruiter on s'ha presentat que acollirà l'última de les sessions el 12 de desembre.


La primera de les ponències arribarà el pròxim 26 de setembre amb la sessió que tindrà lloc dimarts que ve en el Restaurant L'Arenal del Port de Borriana, amb el flaix formatiu “La Imatge de l'empresa” a càrrec de Marta Lluna de Nuvart. Li seguirà la sessió del 17 d'octubre en el Bar Europa de la zona de Novenes de Calatrava amb una altra flaix formatiu a càrrec de Mar Aramabul de Mar Màrqueting i professora de la Escuela de Líderes, sobre com “Assentar les bases de l'Empresa”. El 14 de novembre arribarà el torn per a +Que Cafè amb la “Imatge de Venda” a càrrec de la docent en escaparatisme, Olga Batalla. I la iniciativa es tancarà el 12 de desembre en el mateix Cercle Fruiter, amb un altre flaix formatiu a càrrec de Juan Meneses de Don Beep i professor de la Escuela de Líderes en l'apartat de xarxes socials. Així, cadascun d'aqueixos dimarts, el desdejuni s'iniciarà ales 08:00 hores i a continuació tindrà lloc cadascuna de les sessions, totalment gratuïtes per als assistents.