Fins a quinze borrianencs han pogut millorar les seues prestacions i coneixements en àmbits com la motivació, les noves tendències empresarials, la creativitat o els models de negoci

 

La regidora d'Ocupació i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Borriana, Maria Romero, ha estat present en el tancament d'una nova edició dels Training Days per a joves emprenedors que durant les últimes quatre setmanes s'han dut a terme en les instal·lacions del Casal Jove de la ciutat. Segons la mateixa regidora i els representants dels Centres Europeus d'empreses Innovadores que han dirigit els Training Days, «per segon any consecutiu creiem que la iniciativa ha sigut més que exitosa, ja que la quinzena d'emprenedors i emprenedores que ha participat, marxen d'ací amb molta més formació i coneixements sobre emprenedurisme i de com millorar les capacitats d'una empresa que haja iniciat la seua activitat recentment».

Ha sigut l'últim dels tallers formatius, el Nous Models de Negoci, el que ha tancat les sessions que es van iniciar el passat 1 de juny en el Casal Jove de Borriana. Tal com han assenyalat des de les dues institucions organitzadores dels Training Days, Ajuntament i CEEI, «la participació ha sigut bona. Malgrat que sempre ens agradaria comptar amb el major nombre de gent interessada a millorar diversos aspectes empresarials dins del seu negoci, el fet de s'hagen inscrit prop de vint persones és una més que bona notícia». La regidoria de l'àrea de Promoció Econòmica i Ocupació de l'Ajuntament, Maria Romero, també ha valorat satisfactòriament que «les persones emprenedores que han assistit als Training Days, hagen respost amb una gran implicació i entusiasme pels nous coneixements que se'ls han traslladat en unes jornades que el passat any organitzem per primera vegada a Borriana i amb les quals pretenem seguir oferint formació i assessorament perquè compten amb les eines i recursos suficients en el procés de creació o creixement d'una empresa o nova oportunitat de negoci». 

La subvenció de 28.420 euros atorgada pel SERVEF i els 14.000 euros que aporta el consistori serviran per a reforçar els departaments d'informàtica, comunicació o serveis socials

 

 

La regidoria de Promoció Econòmica i Ocupació de l'Ajuntament de Borriana ha anunciat la futura contractació de fins a tres joves qualificats per a començar a treballar en diferents departaments municipals, gràcies a que el SERVEF ha fet oficial una subvenció de fins a 28.420,63 euros, pertanyent al programa de creació de llocs d'ocupació i assessorament laboral “T’Avalem” i, també, als 14.000 euros que la regidoria destinarà a la iniciativa de contractació. La mateixa regidora de l'àrea, Maria Romero, ha volgut posar l'accent i recordar a tots els interessats i interessades a accedir als llocs de treball que “hauran de renovar la seua targeta de desocupació i en ella haurà de constar que són menors de 30 anys i, sobretot, estar inscrits en el Sistema de Garantia Juvenil. A més, s'haurà de aportar la documentació per demostrar que resideixen en la ciutat de Borriana i que acrediten alguna de les tres titulacions exigides per a l'accés a l'oferta laboral. A partir d'ací, serà el mateix SERVEF qui realitze la convocatòria per al procés de selecció dels i les joves aspirants”. Dins dels diferents criteris que es tindran en compte per part del SERVEF a l'hora de realitzar la selecció final, s'inclouen aspectes com la renda de la unitat familiar, l'experiència laboral, la formació complementària o les competències lingüístiques, entre altres aspectes.

Les tres contractacions que permetrà realitzar la subvenció del SERVEF a l'Ajuntament de Borriana es destinaran als departaments d'Informàtica, Serveis Socials i Comunicació, per la qual cosa les persones aspirants hauran d'acreditar la possessió de les titulacions de Llicenciatura o Grau en Comunicació Audiovisual, Enginyeria Informàtica o Cicle Superior en Integració Social.

Tal com ha volgut explicar la regidora de l'àrea, Maria Romero, «seguim aprofitant qualsevol oportunitat que se'ns brinda a l'hora d'oferir llocs de treball i facilitar l'accés a la ciutadania de Borriana, per açò creiem que és una gran notícia que el programa “T'Avalem” haja tingut en compte les nostres peticions a l'hora d'oferir contractes estables i no precaris i amb sous baixos com succeïa en altres ocasions, a més de l'aportació económica de l'Ajuntament de més de 14.000 euros que creiem clau per tirar endavant les contractacions”. Tota la informació referent a les tres ofertes del SERVEF es pot consultar a través de l'enllaç http://www.servef.gva.es/documents/161661193/162143630/instrucci%C3%B3n+*Selecci%C3%B3n/54*ed6166-880d-4b36-b363-*ea7i9i08i0*cd 

La programación ha sido posible gracias a la colaboración directa de la fundación y la concejalía de Igualdad de la ciudad

 

La Fundación Isonomia de la Universitat Jaume I de Castelló junto a la concejalía de igualdad del ayuntamiento de Burriana, programó el pasado 25 de mayo, en el Colegio Illes Columbretes y el Colegio Salesianos, la campaña “Ingeniera…¿por qué no?”, que tiene como finalidad fomentar la incorporación de las mujeres en ámbitos educativos masculinizados, como son las carreras universitarias o formaciones profesionales más técnicas. En el resto de centros de educación secundaria, si bien no pudo llevarse a cabo la conferencia central de la campaña, sí se repartieron los materiales para su difusión entre el alumnado.

“Ingeniera… ¿por qué no?”, es una campaña que incluye materiales de sensibilización audiovisuales y gráficos, además de una conferencia sobre ingeniería, género y tecnología, y una unidad didáctica dedicada a mostrar que las ingenierías y las ciencias, en todas sus ramas, también son profesiones “para chicas”, incluyendo algunos nombres de científicas sobresalientes a lo largo de la historia y actividades para reflexionar sobre cómo se transmiten los estereotipos profesionales, y la importancia de desafiarlos. Cabe señalar que el objetivo principal de la campaña es romper con el estereotipo y fomentar entre el alumnado la toma de decisión sobre sus futuras formaciones en base a sus gustos y capacidades. 

Esta actuación cuenta con la colaboración de la Escuela Superior de Tecnología y Ciencias Experimentales de la Universitat Jaume I; la Unidad de Igualdad de la UJI, siendo una acción ubicada en su II plan de Igualdad, y el Ayuntamiento de Borriana, a través de la Concejalía de Igualdad, que forma parte de la Red Isonomia de municipios en la provincia de Castellón. Tal y como ha explicado la edil del área, Maria Romero, “seguimos intentando aportar a la ciudadanía de Borriana todo tipo de iniciativas, proyectos, charlas informativas y asesoramiento para que cada vez se tengan más herramientas para mejorar el acceso a todo tipo de trabajos y también de estudios, y creemos que está última experiencia es el ejemplo perfecto del trabajo que estamos realizando”. 

El curs, que ha estat realitzat per un total de 14 alumnes, els ha servit per posar-se al dia en matèria de recerca de feina a través d’internet i ha comptat amb la col·laboració de la Diputació provincial

 

El taller “Posa't al dia en la cerca d'ocupació per Internet”, que s’ha desenvolupat en l’aula d’informàtica de la que disposa la Regidoria de Promoció Econòmica a la Casa de la Cultura, ha estat eminentment pràctic, per tal de “intentar que els participants del taller adquirisquen de forma més ràpida i a través de l'experiència directa les fórmules, consells i recomanacions més òptimes a l'hora de realitzar eixe tipus de recerques”, tal com ha explicat la regidora de l'àrea, Maria Romero. Un total de 14 alumnes  han pogut actualitzar els seus coneixements en una activitat tan concreta com és l’ús de pàgines especialitzades en la cerca d’ocupació com GVAjobs, emplea-T o infojobs entre d’altres. A més, el taller també ha servit per renovar i actualitzar el C.V. de cadascun dels i les participants, la elaboració de cartes de presentació, i també conceptes sobre la gestió de  contrasenyes, seguretat i privadesa de cada perfil. 

La valoració global del taller, que ha tingut una durada total de 12 hores, ha estat “positiva” tant per part de la Regidoria com dels participants que han acudit puntualment. La formació ha pogut portar-se a terme gràcies a la coordinació entre la Regidoria de Promoció Econòmica i la Diputació, a través de l'Estratègia Provincial per a l'Ocupació que s’adreça a persones aturades que desitgen millorar les seues habilitats en la utilització d'Internet com a eina per a trobar treball.

El pròxim taller, que tindrà lloc al llarg del mes de juny i que comptarà amb un total de 32 hores formatives, i de nou, amb una metodologia molt pràctica, tractarà sobre el desenvolupament personal per a la cerca d’ocupació. Estarà impartit per Rafa Ayala, un afamat formador del àrea del coaching motivacional i conferenciant amb una àmplia formació i experiència en la direcció i motivació de grups. Per a apuntar-se al pròxim taller, únicament cal posar-se en contacte en l’oficina de l’AEDL de Borriana o a través de la pàgina web promocioeconomica.burriana.es. 

Nomdedéu i Romero es troben per actualitzar programes de promoció laboral, revisar l'aplicació de programes per a aturats i reclamar la inclusió de Borriana en cursos i tallers ocupacionals

 

La regidora de Promoció Econòmica i Ocupació de l'Ajuntament de Borriana, Maria Romero, s'ha reunit recentment amb el Secretari Autonòmic d'Ocupació, Enric Nomdedéu per tal d'actualitzar i intentar apropar a Borriana en els distints mecanismes i projectes gestionats des del Consell per a millorar la situació de les persones aturades de la ciutat i “intentar avançar i accelerar els projectes destinats a la millora en la gestió de la recerca de treball, que en molts casos no contemplaven a Borriana com a opció primordial però que després de l'encontre sabem que s'intentaran implementar també pels nostres veïns i veïnes. Així ho ha explicat Romero després de tractar diferents temes amb el Secretari Autonòmic de l'àrea Enric Nomdedéu, que tal i com ha detallat Romero “es va mostrar especialment receptiu en temes com l'ampliació de l'oficina amb la que actualment compta l'AEDL municipal, una petició que ja hem formalitzat i, que si bé no està contemplada en els pressupostos d'enguany, ens ha quedat clar que la voluntat política del Consell es dotar també a aquelles grans ciutats de la província en millors i majors infraestructures en l'atenció a l'ocupació”. 

A més, dins l'encontre també es va parlar de “les darreres modificacions que s'aplicaran en les bases establertes per a l'accés a cursos i tallers ocupacionals que fins ara premiaven a aquelles poblacions que ja disposaven d'eixos serveis, i que amb els futurs canvis esperem que també faciliten l'accés a aquells que no hem disposat d'eixes iniciatives en anys anteriors”, com ha recordat Romero. La primera conseqüència positiva de la revisió de les bases i condicions ja ha permès que “a Borriana comencem a disposar, per exemple, del Taller Ocupacional «T'Avalem» que oferirà formació remunerada a deu joves de la nostra ciutat durant un any”. 

Per últim, Romero es va mostrar també satisfeta amb “la revisió que personalment hem fet sobre l'aplicació dels programes “Avalem Experiència” i “Avalem Joves”, dos dels projectes més destacats desenvolupats des del SERVEF amb els quals la Conselleria d'Ocupació pretén regenerar les persones aturades i millorar la situació laboral en el conjunt del País Valencià, i que confiem que també acabe repercutint en la nostra ciutat”. 

 

 

 

 

La regidora Maria Romero informa el grup de joves sobre el funcionament de l'administració per tal de respondre a les demandes de “contacte directe” en els llocs de feina de gestió municipal

 

Amb la finalitat d'apropar l'administració, i més en concret les oficines de l'Agència de Desenvolupament Local de Borriana, als joves que han participat del programa pilot Jove Oportunitat (JOOP), s'ha organitzat una visita a les dependències municipals per tal de conèixer, de forma directa, el funcionament d'algun dels departaments que treballen des de l'Ajuntament de Borriana. El programa pilot JOOP s'ha desenvolupat durant els darrers tres mesos a la capital de La Plana Baixa gràcies a l'acord entre la direcció de l'IVAJ i la regidoria de Joventut de la ciutat, i ha comptat amb el finançament del Fons Social Europeu-Iniciativa d'Ocupació Juvenil, per tal d'oferir a joves que han abandonat els estudis i, de moment, no tenen feina, “les eines necessàries per millorar les seues perspectives laborals, i a la vegada, donar-los els consells o recomanacions per redissenyar un projecte de vida que els engresque i els motive a treballar per aconseguir objectius personals”, tal i com han explicat també des de la regidoria de Promoció Económica . 

Aquesta visita que va sorgir de la demanda dels mateixos joves en la visita que va tindre lloc al programa el passat 12 d'abril per part del Secretari Autonòmic d'Inclusió i l'Agència Valenciana d'Igualtat, Alberto Ibáñez, i que ha servit per a que els joves coneguen les oficines de l'Agència de Desenvolupament Local i els serveis que ofereix com a centre col·laborador del SERVEF d'atenció i orientació en temes de formació i orientació laboral. 

La visita ha estat emmarcada en l'última part del programa que ha buscat connectar als joves amb diferents empreses i institucions que els poden ajudar i encaminar cap a un renovat futur laboral aconseguint reenganxar-se al sistema formatiu gràcies al descobriment d'habilitats personals, creixement a nivell conductual o resolució de situacions que fins ara no s'havien plantejat. D'aquesta forma i tal com explicaven les responsables de desnevolupar el programa que també van estar a la visita, “hem pogut vore com es treballa en la gestió d'oportunitats laborals per a gent que està a l'atur, i així sabem també a qui podem acudir a l'hora de sol·licitar o demanar ajuda i consells, i a l'hora conèixer l'estructura global de la que disposem a Borriana en temes d'orientació laboral”.  

 

 

 

 

 

L'Alcaldessa, Maria Josep Safont visita junt a la regidora de Promoció Econòmica, Maria Romero i diversos representants municipals a empreses com Emat o la guardonada Sanycces

 

La representació municipal encapçalada per l'alcaldessa Maria Josep Safont, la regidora de Promoció Econòmica, Maria Romero, i el regidor Javier Gual ha visitat avui la Fira Internacional de la Ceràmica, CEVISAMA, celebrada a València, per “recolzar al nostre empresariat local i comprovar de primera mà el treball que realitzen dins del sector ceràmic, ja que per la seva experiència en el sector i per les seves prestacions i productes, fins i tot han rebut un premi per la seua presència en la Fira, raó per la qual, a més, volíem donar-los l'enhorabona”.

Alcaldessa i regidors han visitat inicialment l'estand de la Diputació de Castelló per a “en primera instància, recolzar a les empreses que exposen en CEVISAMA com són Emat i Sanycces, i traslladar-los a les seues dos gerents aquí presents la nostra satisfacció i el nostre suport dins de la promoció empresarial a la nostra ciutat, ja que sabem que treballen especialment dur en aquesta època per poder seguir venint fins a la Fira i així seguir oferint de forma internacional els productes que es creen i elaboren a la nostra ciutat”, tal com recordava Safont.

A continuació, i al costat de la regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Maria Romero, han volgut “felicitar personalment als membres de Sanycces pel premi obtingut en forma d'accèssit pel disseny del magnífic estand que avui podem vore en la Fira, i que aconseguix traslladar-nos directament a altres espais ben diferents com podria ser una platja o la tranquil·litat del mar a través del disseny que especialment han preparat aquest any pel seu estand”, com destacava Romero. Finalment, la mateixa alcaldessa ha volgut remarcar que “el treball realitzat per les nostres empreses locals en matèria de renovació, innovació i internacionalització està perfectament reflectit en, per exemple, l'empresa premiada, que ha canviat recentment tota la seua imatge per seguir sent competitiva, la qual cosa suposa un mirall en el qual poden mirar-se i guiar-se altres empreses en fase de creixement o de recent creació”. 

 

La regidoria d’Ocupació ha començat a elaborar una sèrie d'informes mensuals que analitzen el mercat laboral a Borriana amb l'objectiu de conèixer el perfil dels aturats i les característiques de les contractacions que es generen al municipi.

 

La regidora d'Ocupació de l'Ajuntament de Borriana, Inma Carda, ha anunciat la creació d'un nou observatori a la ciutat que té com a objectius l'anàlisi de la situació laboral a la ciutat. Carda ha detallat que "la informació que s’ha començat a elaborar ens permetrà dissenyar noves polítiques de formació i foment de l'ocupació, adaptant els instruments existents a les circumstàncies reals del mercat laboral." 

L'anàlisi del mercat laboral que ha ficat en marxa la regidoria es realitzarà amb caràcter mensual, ja que com ha matisat Carda “es tracta de tindre la major quantitat d'informació possible en períodes curts de temps per analitzar les opcions i possibles solucions que puguem aportar a la situació laboral que pateixen una quantitat encara important de persones aturades a Borriana”. 

Aquesta sèrie d'estudis del mercat laboral de Borriana estaran disponibles a la pàgina web (http://promocioeconomica.burriana.es) i al perfil de Facebook (http://www.facebook.com/PromoeBorriana) de l'àrea de Promoció Econòmica, i de fet ja hi apareixen les dades recollides i publicades des del passat mes de setembre del 2016.

Els estudis es complementaran amb el contacte permanent amb entitats vinculades a la inserció laboral i la contractació per a obtenir una visió més global i en profunditat de la realitat actual de l'ocupació i les seues peculiaritats a la ciutat de Borriana. Inma Carda ha puntualitzat que "malauradament, des de l'ajuntament no disposem de les competències suficients per a crear ocupació, però tampoc ens conformem en aquesta situació i, per això, hem impulsat aquest observatori del mercat laboral que ens servirà per analitzar les dades que ofereix mensualment el Servef i i