Una de les principals novetats d'aquest any és que els treballs a realitzar en diferents camins rurals del terme municipal inclouen l'asfaltat a les labors de condicionament i neteja

L'Ajuntament de Borriana, i en concret el departament de Promoció Econòmica, destinarà un total de 201.674 euros procedents del Servei Estatal Públic d'Ocupació a la contractació de fins a 102 treballadors que estiguen inscrits com a aturats dins del sector agrícola. Malgrat el retard que aquest any ha sofert el període de resolucions de les ajudes per part del govern central, el primer dels torns de treball en els quals es dividirà als més de 100 contractats, iniciarà els treballs de manteniment, condicionament i neteja d'espais i camins rurals a partir del proper 1 d'agost. Tal com ha explicat la responsable de l'àrea de Promoció Econòmica municipal, Inma Carda, “estem molt satisfets de veure com, malgrat els problemes en la gestió de les ajudes que aquest any hem viscut amb l'administració central, superarem la xifra de cent persones a les quals es contractarà durant aquest estiu”. Les labors que cada estiu coordina el departament de Via Pública per al desenvolupament del programa destinat a l'ocupació dels treballadors del sector agrícola en atur, s'allargarà fins al 15 de setembre, quan els treballadors de l'últim dels torns hagen acabat el seu mes de treball.
Amb l'objectiu d'optimitzar al màxim la contractació dels 102 treballadors, l'Ajuntament ha dissenyat una sèrie de torns de treball que s'iniciaran el dia 1 d'agost en primera instància i el 16 del mateix mes, i pels quals s'han estructurat un total de dotze encarregats que dirigiran amb major control a la resta dels noranta treballadors . D'aquesta forma es cobriran les quatre memòries de condicionament en les quals està dividida la campanya. La primera d'elles que s'iniciarà amb l'arribada del mes d'agost servirà per al condicionament i neteja d'espais naturals, en concret els situats a la Torre Carabona i en els Horts d'oci construïts en la partida de Quarts de Calatrava, i per la qual es destinaran un total de 41.656 euros. La segona de les actuacions, que també es desenvoluparà durant el mes d'agost, afectarà als camins rurals de Vora Riu i adjacents i està dotada amb un total de 53.339 euros.
Les altres dues memòries estableixen que els treballs tant de condicionament com de neteja i pavimentació d'alguna de les zones en les quals es treballarà, s'iniciaran a partir del dia 16 d'agost i tindran lloc en el Camí Virrangues i les seues rodalies i en el camí d'Artana. Tots dos finalitzaran el 15 de setembre i també estaran dotats, cadascun d'ells, amb un total de 53.339 euros per al seu desenvolupament. Una de les grans novetats que aquest any l'Ajuntament de Borriana ha aconseguit incloure dins dels treballs que realitzaran els 102 aturats contractats serà la pavimentació de part dels camins que es troben en pitjors condicions. Tal com ha explicat l'edil de Via Pública, Vicent Aparisi, “fins a aquest any els treballs es limitaven al condicionament i la neteja, però vam creure que caldria aprofitar aquestes contractacions per realitzar labors de pavimentació en els camins i així aprofitar al màxim aquest mes i mig de treball en el conjunt del terme municipal”.

Un total de 31 comerços trauran al carrer els seus productes al costat de la realització de showcookings, una zona chill out i diferents tallers completaran la nodrida oferta lúdica i comercial del cap de setmana

La regidoria i la Federació de Comerç de Borriana, junt a l'empresa especialitzada en events Fit For Events, han presentat avui en el recentment renovat i estrenat Cercle Fruiter Borrianenc la primera edició del Mediterrània Pop Up Market, un nou esdeveniment amb caràcter i temàtica purament mediterrània que té com a objectiu potenciar i seguir donant a conèixer l'activitat comercial de la ciutat, a més d'oferir una infinitat d'ofertes lúdiques i d'aprenentatge centrades en el món de la gastronomia. Tal com ha explicat la regidora de l'àrea comercial de l'Ajuntament de Borriana, Inma Carda, “portem bastant temps darrere del projecte buscant tant la ubicació idònia com els detalls que formaran el mercat, per això estem molt satisfets d'haver pogut traslladar l'activitat fins a la zona del càmping de l'Arenal, ja que és allí on major activitat es desenvolupa durant els mesos d'estiu”. Carda ha afegit durant la roda de premsa de presentació que “tractem de promocionar i potenciar l'activitat comercial de la ciutat, amb el que poder situar-ho al costat de la platja de l'Arenal és una gran notícia per a la capacitat de convocatòria d'aquest Mediterrània Pop Up Market”.
A continuació, ha estat la vicepresidenta de la Federació de Comerç de Borriana, Eva Llidó, qui ha donat algun dels detalls sobre la denominació de Pop Up Market, ja que segons ha explicat “es tracta de treure els nostres comerços al carrer, i fer-ho de la forma més atractiva que ara mateix es coneix, com és creant tot un ambient i una imatge temàtica cohesionada per atreure a una gran quantitat de públic. Des de la Federació estem tan segurs de l'èxit de l'esdeveniment que convidem tant als i les burrianenses com a les poblacions veïnes a apropar-se durant el cap de setmana”. El també membre de la Federació de Comerç, Carlos Capella ha assenyalat que “dins de la programació hem volgut que tot tipus de públic pugui assistir, per això s'han preparat tallers culinaris infantils per desdejunar de forma saludable o cuinar una pizza, i també tastos de prestigiosos vins i cerveses pels més majors”. Dins de la programació dissenyada per a l'esdeveniment, es comptarà amb diversos espais diferenciats que conformen una nova manera de comprar, degustar i relacionar-se dins d'una experiència difícil de repetir en un altre tipus d'esdeveniments. Així, un total de 31 establiments oferiran en el Mediterrània Pop Up Market les seves sabates, joies, roba o complements al costat de zones en les quals es realitzaran tallers gastronòmics o showcookings que ampliaran l'oferta d'entreteniment. I per completar-ho, l'organització també ha habilitat una zona de chill out, tenint una especial cura en la decoració temàtica mediterrània que també s'ha dissenyat de forma especial per a l'esdeveniment. Finalment, l'Associació d'Hostaleria de Borriana també col·laborarà en aquesta primera edició amb la participació de fins a vuit restaurants que oferiran els seus menús a força d'aliments frescos i de temporada que serviran per alimentar als centenars de persones que s'espera acudeixin a la cita.

La regidoria de Promoció Econòmica i els Centres Europeus d'Empreses Innovadores qualifiquen “d'exitosa” la participación en les quatre sessions que han tingut lloc durant el mes de juny.

El taller formatiu “Nous Models de Negoci” ha tancat aquesta setmana el cicle de sessions programat per la concejalia de Promoció Econòmica i el CEEI que ha tingut lloc de forma setmanal durant el passat mes de juliol. El Casal Jove de Borriana ha acollit cada dijous del passat mes un taller formatiu en el qual els assistents coneixen de més prop i poden incorporar als seus projectes empresarials diferents tècniques de emprenedurisme tant per optimitzar els seus recursos com per iniciar-se al món empresarial. Les sessions es van iniciar el 9 de juny amb la xerrada formativa al voltant de la “Motivació per emprendre” a la qual van succeir els dos dijous següents les jornades dedicades a la detecció de “Tendències i oportunitats” de negoci i a la “Creativitat per a emprenedors i empreses”. Tal com han assenyalat des de les dues institucions organitzadores dels Training Days celebrats a Borriana, “la participació ha estat bona. Malgrat que sempre ens agradaria comptar amb el major nombre de gent interessada a millorar diversos aspectes empresarials dins del seu negoci, el fet que s'hagin inscrit un total de trenta persones és una més que bona notícia”. En cadascuna de les sessions, la mitjana d'assistents ha rondat les quinze persones, i com a dada també esperançadora, des del CEEI assenyalen “l'heterogeneïtat dels assistents, ja que teníem emprenedors que procedien de camps tan diferents com l'animació infantil o l'agricultura, el que demostra que les tècniques i fórmules que intentem que adopten els nous emprenedors són fàcilment aplicables en sectors ben diferents”. A més, cal tenir en compte que les sessions formatives tenen l'objectiu d'oferir el major nombre possible de recursos per als emprenedors, amb el que, ni tan sols les quatre hores de durada que tenia cada sessió, han fet que els participants deixaren d'acudir per seguir intentant recollir totes les novetats aplicables al seu negoci o empresa.
La regidora de l'àrea de Promoció Econòmica i Treball de l'Ajuntament de Borriana, Inma Carda, també ha valorat molt positivament que “els emprenedors de la nostra ciutat, i també els arribats de poblacions veïnes que han assistit als Training Days, hagen respost amb interès i implicació en unes jornades en les quals pretenem continuar oferint formació, assessorant a joves emprenedors i dotant-los de les eines i recursos que estan al nostre abast a l'hora de col·laborar en el procés de creació o creixement d'una empresa o nova oportunitat de negoci”.

Els tallers formatius s'inicien amb la primera de les quatre jornades que tindran lloc cada dijous a al Casal Jove de la ciutat

La regidoria de Treball de l'Ajuntament de Borriana ha iniciat els tallers formatius per emprenedors i empreses sota el nom de Training days, que durant els quatre dijous del mes de juny pretenen millorar, optimitzar la feina i fer créixer les empreses de recent creació. La primera de les sessions ha tingut lloc al Casal Jove de Borriana durant la vesprada de dijous i amb la “Motivació per emprendre” com a fil conductor i introductori del conjunt de les jornades.
Els Training Days de Borriana estan dirigits a aquelles persones que disposen d'una idea o hagen dissenyat un projecte empresarial innovador, encara que també amplien l'oferta amb sessions de creativitat empresarial per a aquelles persones que, sense una idea concreta, tenen la previsió de crear la seua pròpia empresa. A més, també estan pensats per a aquells que ja han formalitzat la seua idea de empresa durant els darrers dos anys però augmentarien les seues possibilitats empresarials gràcies al training que ofereix  opcions de renovació i redefinició del seu model de negoci.
Els objectius de les jornades es s'han recordat durant la primera de les quatre sessions dedicada a la motivació per emprendre. Així, la potenciació dels recursos personals, el treball de la inteligència emocional, l'adquisició de tècniques creatives o la introducció a les tendències i oportunitats actuals són les quatre bases sobre les que treballen els Training Days.
Cada dijous i en horari de quatre a vuit de la vesprada, els emprenedors, autònoms o professionals del món de l'empresa podran adquirir nous coneixements i tècniques respecte als quatre ítems marcats a l'agenda de les jornades. En la primera sessió la “Motivació per emprendre” ha estat la temàtica elegida, mentre que durant els propers tres dijous seran les “Tendències i oportunitats i com detectar-les”, la “Creativitat per emprenedors i empreses” i els “Nous models de negoci “ els que acaben per aportar les eines de treball necessàries a l'hora de crear, assentar o fer créixer un projecte empresarial.
Tal i com recordava la regidora de l'àrea de Treball de l'Ajuntament de Borriana, Inma Carda, “el que pretenem es continuar oferint formació, assessorant als joves emprenedors i donant-los les eines i els recursos que estan al nostre abast per poder col·laborar en el procés de creació i creixement d'una empresa o nova oportunitat de negoci”.

 

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont i la regidora de Comerç, Inma Carda, s'han reunit en l'Ajuntament amb el Director General de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana, Nacho Costa. Una trobada en el qual també ha estat present José Luís Guillamón, Cap Territorial de Servei i Consum de la Generalitat Valenciana.

 

Després d'aquesta trobada en el qual s'ha abordat la situació del comerç local i la necessitat de línies d'ajuda, els representants de l'Ajuntament i de la Conselleria, acompanyats per tècnics municipals, han visitat el Mercat Municipal de Borriana. En aquesta visita, el director general i territorial han pogut conèixer la problemàtica de climatització que presenten les instal·lacions del mercat, i s'han compromès a la seua millora.

 

Aquesta visita ha continuat pels carrers del centre del municipi, on estan situats nombrosos comerços i amb una segona reunió en el consistori, a la qual s'ha incorporat la Federació de Comerç, un representant de la Caixa Rural Sant Josep així com un representant de l'hostaleria.

 

Una altra de les qüestions tractades en les reunions mantingudes ha sigut la constitució del Consell Local de Comerç, que serà aprovat demà dijous en el Ple.

 

El Director General de Comerç i Consum, Nacho Costa, ha explicat que “hem conegut la realitat del comerç local de Borriana i del Mercat Municipal i ara anem a veure de quina manera podem aconseguir una línia d'ajuda per a atendre aquells aspectes que necessiten ser millorats. D'altra banda, creiem que la creació del Consell Local de Comerç és un bon senyal, ja que les associacions podran fer arribar a l'Ajuntament les seues demandes i propostes”.

 

La regidora de Comerç, Inma Carda, ha assenyalat que “amb aquesta reunió hem posat en contacte la Direcció general de Comerç amb la realitat del comerç local de Borriana. Creiem que és important que des de la Generalitat es coneguen les preocupacions dels nostres comerciants i treballar de la mà per a la seua millora i dinamització”.

 

Per la seua banda, l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha destacat que “esperem que aquesta trobada es materialitze en una ajuda econòmica que faça possible millorar i dinamitzar el comerç local, així com fer les adequacions necessàries en el Mercat Municipal. Pensem que és molt positiu que la Federació de Comerç haja tingut veu en aquesta trobada, ja que han traslladat directament les seues preocupacions als representants de la Generalitat Valenciana”.