El Ayuntamiento ultima uan campaña navideña para dinamizar el comercio local
  • La conscienciació, la dinamització i l’entorn agradable són les bases de la campanya derivades de les peticions del comerç de la ciutat traslladades al consistori en les diverses reunions de treball

  • Entre les iniciatives, la Fira de Nadal, targetes de ‘rasca’, sortejos de vals de compres, concursos d'aparadors i ambientació nadalenca

L'Ajuntament de Borriana destina enguany més de 150.000 euros a la tradicional campanya nadalenca de dinamització del comerç local que, sota el lema ‘Borriana és mou al Nadal’, incidirà especialment en la importància que la ciutadania realitze les compres en els establiments de proximitat perquè contribuiran a dinamitzar l'economia i l'ocupació local.

La regidora de Comerç, Sara Molina, ha donat a conèixer els principals aspectes de la campanya de suport a les empreses i comerços, fonamentats en tres grans pilars basats en peticions del comerç de la ciutat traslladades al consistori en les diverses reunions de treball: la conscienciació, la dinamització i l’entorn agradable.

Sobre aquests principis, ha explicat Sara Molina, l'Ajuntament al costat de la Federació de Comerç de Borriana ha dissenyat una campanya nadalenca del comerç local que preveu, entre altres novetats la distribució amb les compres de targetes ‘rasca’ amb “espectaculars vals de compra o obsequis” o les bases per a poder participar en un concurs d'aparadors i decoració d'interior nadalencs.

Aquest Nadal “no volem que es perda la il·lusió”, ha matisat la regidora de Comerç, i per aquest motiu “hem realitzat aquest esforç inversor, ja que hem d'estar més que mai al costat dels nostres comerços i empreses”. Així mateix, l'edil ha animat la ciutadania a “conscienciar-se i donar suport també als nostres comerços i empreses per a intentar millorar aquest any que ha sigut tan difícil per a ells”.

Enguany, la Fira de Nadal a Borriana, prevista per al pròxim cap de setmana 4, 5 i 6 de desembre, a més d'adaptada a les circumstàncies sanitàries actuals, “serà la millor i major Fira de Nadal de la història de Borriana”, ha assegurat Sara Molina, ja que comptarà amb un major nombre de casetes, individuals i adaptades i, ha afegit, s’hi sortejaran vals per a gastar en el comerç local.

Igualment, entre altres novetats, en relació a la conscienciació que presenta aquesta edició, es troba el repartiment a tots els xiquets i xiquetes de Borriana d'una bota de Papà Noel en què anirà imprès ‘Comerç de Borriana’ acompanyada de la carta dirigida a Papà Noel en què a més d'apuntar els seus regals es demana que siguen del comerç local, i les mateixes cartes però dirigides als Reis Mags podran trobar-se en els comerços.

L'Ajuntament també organitzarà un concurs de dibuix en tots els centres educatius del municipi i els premis seran vals de compra, tant per als guanyadors com per als centres.

Entorn nadalenc

Per a crear un entorn agradable, el consistori ha dotat enguany de major il·luminació les zones comercials i s'ha instal·lat megafonia amb música nadalenca per tots els carrers de la ciutat, s'ha millorat l'aparcament de la Terrassa Payà i es milloraran les dues zones del centre de recollida de residus. A més, els dies previs a Nadal i Reis, estaran el carter reial i el Pare Noel rebent els xiquets.

També es preveu el lliurament per part de l'Ajuntament a cada comerç de la ciutat d'un detall nadalenc realitzat per un artista faller, a més d'una catifa per a unificar la decoració. Tres bústies reials itinerants, realitzades per un altre artista faller, recorreran els comerços perquè els xiquets i les xiquetes puguen depositar les seues cartes.

Des de la regidoria de Comerç, ha destacat Sara Molina, s'ha treballat conjuntament amb el comerç local i s'han arreplegat les seues propostes per a desenvolupar-les, “la idea és dinamitzar el nostre comerç i que la gent isca al carrer i que compre en els comerços de la seua ciutat”.

La responsable de l'àrea, ha precisat que “enguany ha sigut especialment dur, amb dificultats sanitàries, socials i econòmiques, però des de l'Ajuntament hem fet tots el possibles perquè l'economia de la ciutat no parara, i sempre amb totes les mesures sanitàries de prevenció contra la pandèmia”.

Per això, en aquestes dates de major consum i per a dinamitzar l'economia de la ciutat, Sara Molina ha destacat la importància que la ciutadania realitze les compres en “els establiments de proximitat, perquè contribuiran a reforçar l'economia i l'ocupació local”.

Per part seua, el president de la Federació del Comerç de Borriana, Emili Dávila, ha valorat el treball de cadascun dels comerços federats transmetent idees a l'Ajuntament i ha mostrat l'agraïment de “poder ajudar des de la Federació a tot el comerç de Borriana”.

Des de l'Ajuntament i la Federació, ha precisat, “podem dir que hem estat, estem i estarem oberts sempre a qualsevol suggeriment dels comerços de Borriana, que són un pulmó importantíssim en l'economia local”, i ha afirmat que s'està tenint en compte cada proposta “a curt, mitjà i llarg termini», perquè, «tot no es pot fer en un dia, però hem millorat moltes coses i els eixos comercials de Borriana amb música i llum”.

L'any que ve, ha assegurat Dávila, “continuarem lluitant per a ampliar cada vegada més aqueixos eixos i aconseguir en cada client potencial una experiència positiva de compra".

El Ayuntamiento dinamiza el comercio en Halloween 2020

 

  • Els premis del concurs d'aparadors han sigut per a Floristeria Pètals i Lámparas Torres en la categoria d'aparador gran, i per a Yolanda Devís Estilistes i Peluquería Espe en aparador xicotet

  • Avui 30 i demà dissabte 31 de novembre un espectacle ‘terrorífic’ itinerant recorrerà de vesprada els carrers de la ciutat

  • Per a promoure un augment de la demanda dels consumidors durant aquest cap de setmana


Durant el pròxim cap de setmana l'Ajuntament de Borriana animarà al consum del comerç local a través de l'ambientació als carrers, el concurs d'aparadors i el repartiment al voltant de 450 caixes de llepolies als comerços del municipi perquè puguen oferir dolços en el ‘truc o tracte?’.

Amb aquestes iniciatives, ha explicat la regidora de Comerç, Sara Molina, l'Ajuntament continua col·laborant en la dinamització del comerç local i pretén estimular les vendes, i d'aquesta forma “poder augmentar la demanda dels consumidors durant el pròxim cap de setmana”.

Així, ha assegurat, “continuem duent a terme iniciatives amb l'objectiu de dinamitzar el comerç coordinant-lo amb celebracions tradicionals de la ciutat, conjuntament amb la Federació de Comerç de Borriana”.

Així, a més del repartiment dels dolços, avui divendres 30 i demà dissabte 31, els carrers de Borriana comptaran, de 17.30h a 20.30h, amb un espectacle d'animació “terrorífic” itinerant, a càrrec d'actors de l'empresa local Monitors, contractat pel consistori. Les activitats es desenvoluparan, segons ha precisat Sara Molina, tot tenint en compte i respectant les mesures sanitàries en vigor.

Cal recordar, a més, que la regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Borriana va convocar el concurs d'aparadors ‘Halloween 2020’ amb premis en metàl·lic, per a promoure i incentivar l'aparadorisme en els comerços de la ciutat amb la finalitat de fer més atractiva l'oferta de béns i serveis dels comerços locals.

Els guanyadors del concurs han sigut, el primer premi, Floristeria Pètals i, el segon, Lámparas Torres en la categoria d'aparador gran, mentre que en la categoria d'aparador xicotet els premis han sigut, el primer, per a Yolanda Devís Estilistes i, el segon, per a Peluqueria Espe.

Cal recordar que el Consistori va establir dos modalitats en el concurs: aparador gran i aparador menut, cadascuna amb 2 premis, un primer premi de 250 euros i el segon de 125 euros. El criteri principal que s'ha tingut en compte per a atorgar els premis ha sigut el de la innovació.

El Ayuntamiento acondicionará el parking cubierto de la Terraza Paya antes de Navidad
  • Els treballs d'obra, pintura i electricitat per a millorar “considerablement” l'espai d'aparcament estaran acabats abans de Nadal

 L'Ajuntament de Borriana condicionarà la part coberta del pàrquing de la terrassa Payà perquè estiga adequat abans de Nadal, per a millorar la zona d'aparcament en el centre de la ciutat i, d'aquesta forma, segons ha avançat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, afavorir i reactivar el comerç facilitant-ne la mobilitat”.

L'adequació de la zona d'eixida del pàrquing de la de la terrassa Payà pel Raval suposa, ha assegurat l'alcaldessa, “una intervenció important” que inclou treballs d'obra, pintura i electricitat, per a millorar “considerablement l'espai d'aparcament en el cor de la ciutat” i, d'aquesta manera, “potenciar directament la seua activitat comercial”.

A més, l'alcaldessa ha emmarcat aquesta iniciativa com a part de les accions per a incrementar les activitats i serveis, amb el foment i la reactivació del sector comercial, davant les dificultats viscudes en aquests mesos per la pandèmia. Una actuació que es “finançarà íntegrament amb part dels fons excedents de la línia d'ajudes econòmiques de 400 euros convocades i ja abonades per a donar suport a les persones autònomes, empreses menudes i mutualistes” i que tal com ja va anunciar l'alcaldessa es reinvertirien en iniciatives de col·laboració i promoció del teixit empresarial local.

De la mateixa forma, aquesta iniciativa de l'equip municipal de govern coincideix, tal com ha explicat la regidora de Comerç, Sara Molina, amb les reivindicacions dels comerços de Borriana, i també amb una de les propostes del grup d'experts creat i coordinat per l'Ajuntament amb tècnics externs i especialistes per a analitzar i implementar propostes sobre la promoció econòmica, empresarial i comercial de la ciutat davant la difícil situació derivada per la crisi sanitària de la Covid-19.

En aquest sentit, el president de la Federació de Comerç, Emilio Dávila, ha indicat que, precisament, una de les demandes més reiterades dels comerços de Borriana ha sigut “l'ampliació i millora de les places d'aparcament” i ha reconegut que l'Ajuntament l'ha realitzada “amb la creació d’un estacionament en bateria en la zona del riu, que està molt prop de centre urbà de la població”.

Dávila també ha valorat l'adequació de la part coberta del pàrquing de la terrassa Payà “com una molt bona iniciativa, que sempre hem demanat” per a donar una ‘bona imatge i l’estètica del comerç que es mereix Borriana”.

Concurso de escaparates de Halloween 2020
  • Amb premis en metàl·lic per a promoure i incentivar l'aparadorisme en els comerços de la ciutat
  • L’Ajuntament “busca un augment de la demanda dels consumidors durant les setmanes finals d'octubre”

 La regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Borriana convoca el concurs d'aparadors ‘Halloween 2020’ amb premis en metàl·lic, per a promoure i incentivar l'aparadorisme en els comerços de la ciutat i a fi de fer més atractiva l'oferta de béns i serveis dels comerços locals.

Amb aquesta iniciativa, ha explicat la regidora de Comerç, Sara Molina, l'Ajuntament pretén estimular les vendes, és a dir, “buscar un augment de la demanda dels consumidors durant les setmanes finals d'octubre”, i d'aquesta manera continuar col·laborant en la dinamització del comerç local.

Poden participar en el concurs tots els comerços de Borriana, amb independència de l'activitat comercial que desenvolupen, i els aparadors seran de lliure composició i estar relacionats amb la celebració d'Halloween. Els titulars han d'estar en possessió de la corresponent llicència municipal d'activitat i no ser deutors de l'Ajuntament de Borriana per cap concepte.

Segons ha indicat Sara Molina, les sol·licituds per a participar poden presentar-se des de demà dilluns, 19 d'octubre, fins al dimarts 27 d'octubre, i cal presentar-les en el Registre electrònic de l'Ajuntament de Borriana, en imprès normalitzat disponible en la web, en el tauler d'anuncis: https://burriana.sedelectronica.es/board/.

Premis

El Consistori ha establit dos modalitats en el concurs: aparador gran i aparador xicotet. Cadascuna d'elles compta amb 2 premis, un primer de 250 euros i el segon de 125 euros. El jurat a més pot, a criteri seu, concedir alguna menció o diploma especial sense que comporte gratificació econòmica, en funció de la qualitat que observe en els aparadors.

El jurat visitarà els aparadors el dijous 29 d'octubre a partir de les 11 hores per a emetre la proposta de concessió de premis, per la qual cosa els aparadors hauran d'estar acabats i preparats per a la visita. El criteri principal que es tindrà en compte per a atorgar els premis serà el de la innovació.

Característiques dels aparadors

Els aparadors poden inscriure's en la modalitat d’aparador xicotet, per a establiments amb aparadors inferiors o iguals a 2 metres lineals, o bé en la modalitat d’aparador gran, per a establiments amb aparadors superiors a 2 metres lineals.

El jurat qualificador estarà format per la regidora delegada de Comerç, que actuarà com a presidenta, el tècnic municipal AEDL, que actuarà com a secretari, i dos representants de la Federació de Comerç. També es podrà convidar una persona experta en la matèria, que actuarà com a assessora.

El Ayuntamiento lanza una nueva campaña promocional de comercio local en otoño
  • ‘A la tardor… Borriana també és mou’ es desenvoluparà, inicialment, entre els dies 19 i 30 d'octubre
  • En la promoció es repartiran un total de 10 premis de 200 euros, en sortejos setmanals entre les persones que compren en comerços adherits

 L'Ajuntament de Borriana llança una nova campanya promocional que sota el títol ‘A la tardor… Borriana també és mou’’ pretén continuar estimulant i promoure el comerç local durant la tardor, per a dinamitzar l'economia de la ciutat i impulsar la creació d'ocupació, ja que segons ha explicat la regidora de Comerç, Sara Molina, “constitueix un important motor econòmic per a la localitat”.

La nova campanya es desenvoluparà, inicialment, entre els dies 19 i 30 d'octubre, i constarà de dos sortejos en què es repartiran fins a un total de 10 premis de 200 euros, entre les persones que compren en comerços adherits. Una iniciativa que el Consistori torna a posar en marxa “després de l'èxit que va tindre l'anterior campanya promocional” i que, “molt probablement, s'ampliarà al mes de novembre”, ha assenyalat Sara Molina.

En aquest sentit la responsable de l'àrea preveu “comptar novament amb tots els establiments de la ciutat, que en sumen més de 500, i amb la participació en la proposta de tots ells ”.

Molina ha animat de nou a la ciutadania a realitzar les compres en els comerços locals, que han realitzat grans esforç per a reobrir les seues portes després del tancament ocasionat per la pandèmia de la Covid-19, i necessiten “el suport dels veïns i les veïnes per a continuar amb la seua activitat i mantindre viva la ciutat”.

Per a Sara Molina, el comerç local “li dóna vida a Borriana i aporta molts llocs de treball, fonamentals per a la recuperació socioeconòmica de la nostra ciutat.” I, per això, ha assenyalat, des del consistori hem impulsat mesures de suport amb la finalitat de “dinamitzar l'economia local i impulsar la creació d'ocupació”.

La campanya actual, finançada per l'Ajuntament amb un cost de 2.000 euros, se suma a l'anterior que amb una inversió de 10.000 euros va repartir fins a un total de 50 premis de 200 euros en sortejos setmanals, entre el 15 de juny i el 21 d'agost.

En l'elaboració de les bases han treballat conjuntament la Regidoria de Comerç i la Federació de Comerç de Borriana, que també coincideixen a considerar aquesta acció com a “molt viable” i una “adequada forma de comunicació, animació i dinamització del comerç local”.

Sortejos

Els sortejos de la campanya se celebraran públicament el divendres 23 d'octubre i el divendres 30 d'octubre, en el Saló de Plens de l'Ajuntament, i s'extrauran 5 bitllets en cadascun dels sortejos que correspondran a les persones premiades.

Els premis, subjectes a la corresponent retenció en concepte d'IRPF, hauran de gastar-se en, almenys, tres establiments diferents amb un consum mínim de 40 euros i un màxim de 100 euros per local, i hauran de ser gastats el dijous de la setmana següent a la realització del sorteig en què el bitllet haja resultat premiat, en horari de 17h a 20h.

Premis per tipus d'establiments

Els premis de la campanya promocional s'han establit per dies i tipologia de comerços. Així, el premi corresponent a la primera papereta extreta haurà de ser gastat en establiments de roba, calcer, complements, perruqueria, estètica, etc. El premi de la segona papereta podrà ser gastat en qualsevol establiment de Borriana que estiga inclòs en l'app ‘borrianaesmou’.

El premi de la tercera papereta extreta haurà de ser gastat en establiments de mobles, electrodomèstic, informàtica, llibreria, equipament de la llar, etc. Mentre que el premi a la papereta extreta en quart lloc haurà de ser destinat a compres en botigues d'alimentació i establiments hostalers: bars, restaurants, pastisseries, etc. Finalment, el premi de la cinquena papereta podrà ser gastat en qualsevol establiment del municipi.

Manera de participar

Per a participar en el sorteig s'hauran de fer compres per un import mínim de 10 euros en qualsevol dels comerços de la ciutat de Borriana adherits a aquesta campanya promocional i depositar el bitllet facilitat pels comerços en les urnes corresponents, situades en la Tinència d'Alcaldia de la zona marítima (Av. Mediterrània), a l'Ajuntament (Pl. Major) i al Mercat Municipal (C/ la Tanda).

Concurs Instagram i Facebook

Paral·lelament, dijous passat 8 d'octubre, van realitzar les seues compres les 6 persones agraciades amb premis de 300 euros cadascuna per a gastar en els comerços de la ciutat, del primer concurs de la regidoria de Comerç en els perfils de l'app ‘borrianaesmou’ d'Instagram i Facebook

La convocatòria del concurs, ha valorat Sara Molina, ha sigut “una aposta per les noves tecnologies” i de promoció d'una iniciativa que consisteix en “un espai de compres i oci per a viure el comerç local”.

Després de 15 dies des del llançament del primer concurs de l'aplicació "borrianaesmou", la regidora de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Borriana, Sara Molina, juntament amb el tècnic de l’àrea de Comerç i el president de la Federació de Comerços de Borriana, Emilio Dàvila, han resolt avui els concursos dels perfils de la App de Facebook i d’Instagram.

Les persones afortunades rebran un premi de 300 euros per a gastar en els comerços de la ciutat.

 

  • Persones autònomes, xicotetes empreses i mutualistes del municipi rebran un import màxim de 400 euros
  • Són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats

L'Ajuntament de Borriana ha rebut un total de 122 sol·licituds a la convocatòria de les ajudes econòmiques destinades a donar suport a les persones autònomes, petites empreses i mutualistes, per un import màxim de 400 euros i convocades pel consistori amb l'objectiu de donar suport al teixit empresarial del municipi per a fer front a les conseqüències originades pel coronavirus Covid-19.

L'Ajuntament començarà l'abonament de les ajudes en els pròxims dies, i ha publicat en el web municipal el llistat dels 122 sol·licitants, dels quals tan sols tres sol·licituds n’han quedat excloses, una per duplicitat en la sol·licitud, una altra per realitzar la seua activitat fora del municipi i una altra per tenir l'acta censal posterior a la data exigida de l’1 de gener de 2020.
A més, de les 122 sol·licituds hi ha 12 que requereixen esmena perquè no han aportat la totalitat de la documentació necessària, però que podran acreditar-la perquè el termini de presentació d'al·legacions i documentació s'inicia demà 1 d'octubre i finalitza dimecres que ve 7 d'octubre.

La quantia destinada per l'Ajuntament a aquesta nova línia d'ajudes ascendeix a un import global de 400.000 euros, procedent de romanents de 2019. Part dels fons excedents d'aquesta línia d'ajudes, l'Ajuntament preveu reinvertir-los en iniciatives de col·laboració i promoció del teixit empresarial local.

Cal recordar que aquestes ajudes municipals van dirigides a col·laborar amb diverses despeses corrents així com amb els costos d'adequació de locals i de funcionament de l'activitat que hagen resultat necessaris com a conseqüència de l'emergència sanitària, per a persones treballadores per compte propi o autònomes, xicotetes empreses i mutualistes del municipi, que van cessar la seua activitat per la declaració de l'estat d'alarma i a aquelles que no van cessar la seua activitat però que es van veure afectades econòmicament pel desenvolupament.

Segons ha reiterat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats, autonòmics, estatals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

De fet, ha precisat l'alcaldessa, l'informe de la Direcció General d'Administració Local de la Generalitat Valenciana, constata en un informe que no s'aprecia solapament de la despesa subvencionable, per la qual cosa considera que l'actuació local resulta complementària amb l'autonòmica i, per tant, no existeix duplicitat.

Despeses subvencionables

Són despeses subvencionables els pagaments en concepte de lloguer, llum, aigua, manteniment de programes informàtics, dominis, hosting, despeses de gestoria, així com quotes d'autònom o mutualista i assegurances socials als quals s'haja fet front durant el període comprès entre el 14 de març i el 10 de juliol d'enguany.

Així mateix, s'inclouen les despeses d'adequació de locals i/o de funcionament de l'activitat que hagen resultat necessaris com a conseqüència de l'emergència sanitària, com ara instal·lació de mampares, adquisició d'elements d'higienització i desinfecció i, en general, qualsevol despesa necessària per a la prevenció i evitar contagis.

Pla municipal d'activació econòmica

El consistori de Borriana va posar en marxa a l'inici de la crisi sanitària un Pla d'Acció municipal per a activar i reconstruir l'economia local amb mesures fiscals, econòmiques i ajudes, de les quals es poden beneficiar tant els comerciants autònoms com les empreses locals.

Entre les quals destaquen, a més de la línia d'ajudes per als autònoms dotada amb 400.000 euros, el pagament immediat les factures als proveïdors pimes i autònoms de l'Ajuntament, la modificació dels calendaris fiscals per a ajornar el pagament dels impostos i taxes municipals, la devolució de les taxes d'activitats anul·lades, l'exempció de pagament de les taxes a terrasses, bars, restaurants i xiringuitos, i la possibilitat d'ampliació.

Tota la informació de les ajudes es poden consultar en la web municipal.

Vuelve el Mercat de la Mar el próximo domingo 4 de octubre
  • De moment amb 110 llocs rotatius cada diumenge per a complir amb les mesures de seguretat
  • En aquesta nova temporada del Mercat de la Mar s'incidirà especialment en la seguretat i en la conscienciació de les mesures sanitàries, tant de les persones venedores com de les usuàries

El Mercat de la Mar de Borriana tornarà a instal·lar-se en la zona de la platja de l'Arenal a partir del proper diumenge 4 d'octubre, per ara, en blocs alterns del 50% de parades per a complir amb la separació de corredors i dels establiments i controlar la distància social, que són les directrius que fixa el Consell per a l'obertura d'aquests mercats.

Així, ha explicat la regidora de Comerç, Sara Molina, dels 220 llocs adjudicats, cada diumenge s'alternaran i seran 110 parades les que se situaran en les instal·lacions per a comercialitzar els seus productes, diversos i variats, tot seguint les mesures sanitàries i de seguretat.

Sara Molina ha recordat “les notables millores que ha suposat la municipalització del servei i la gestió pública, que poden comprovar-se cada diumenge en el Mercat de la Mar”.

L'edil ha mostrat la satisfacció de l'equip de govern amb la pròxima obertura, el dia 4 d’octubre, d'aquest mercat exterior de gestió pública, que ha suposat “la millora i l'optimització de les instal·lacions, amb la col·locació d'un tancat perimetral complet de la zona per a evitar que determinats residus es depositaren a la platja, o la senyalització de les diferents zones en què es divideix el Mercat i que han millorat ostensiblement la seua organització i la capacitat per a atendre la clientela”.

La regidora de Comerç ha subratllat que durant aquesta nova temporada del Mercat de la Mar s'incidirà en la “seguretat i en la conscienciació, tant de les persones venedores com de les usuàries, de les mesures sanitàries”, però també, igual que en les anteriors edicions, en la “conservació de l'espai i l’entorn en què se celebra el Mercat”.

En aquest sentit, ha fet una crida a “la prudència a l'hora de realitzar les compres”, i ha apel·lat al “civisme i a la responsabilitat” perquè l'èxit d'aquest tipus d'obertures cap a la nova normalitat “depèn en gran mesura del comportament de les persones”.

A més, ha assenyalat que l'àmplia superfície del recinte i l'alternança temporal dels llocs permet complir les mesures de seguretat quant a les distàncies i separació que haurà d'haver-hi entre els llocs de venda, “controlar l'aforament i que es complisquen les mesures sanitàries que exigeix la normativa”.

Sobre aquest tema, ha reiterat que des de l'Ajuntament s'han pres totes les mesures indicades per la Generalitat, per tant, “la protecció i la seguretat estan garantides”, i ha assegurat que la Policia Local “continuarà controlant que l'activitat comercial discórrega amb les garanties necessàries”.

L'horari del mercat serà de 9h a 14h per als consumidors i a partir de les 15.30h per a la neteja i desinfecció de la zona