La regidora de Sanitat i Salut, Eva Suárez, i el 5é tinent d'alcalde i regidor de Via Pública i Poblats Marítims, Mario Trullen, han mantingut una reunió amb les persones al capdavant de la Comissió d'Igualtat de l'Hospital la Plana, els centres de salut de Burriana i responsables de l'Arenal Sound per a organitzar els dispositius sanitaris que s'activaran durant la setmana del festival

Burriana (18.07.23).- L'Ajuntament de Burriana ha coordinat per complet tots els serveis sanitaris disposats per a la celebració de l'Arenal Sound 2023, que tindrà lloc a la platja de Burriana de l'1 al 6 d'agost, amb l'objectiu d'acoblar els serveis públics amb els establits per l'organització del festival per a així garantir la màxima seguretat dels assistents a l'esdeveniment.

La regidora de Sanitat i Salut, Eva Suárez, i el 5ºteniente d'alcalde i regidor de Via Pública i Poblats Marítims, Mario Trullen, han mantingut una reunió amb les persones al capdavant de la Comissió d'Igualtat de l'Hospital la Plana, els centres de salut de Burriana i responsables de l'Arenal Sound per a organitzar els dispositius sanitaris que s'activaran durant la setmana del festival. Els directius/as de cada centre han mostrat la seua gratitud per formar part del comité organitzador del servei sanitari.

En la reunió s'han presentat els diferents punts sanitaris, ampliats per l'organització de l'Arenal Sound a petició del consistori, que se situaran en cadascun dels càmpings (Malva-rosa i Arenal, A i B). Cadascun d'ells tindrà un suport vital bàsic, un metge i un tècnic les 24 hores del dia. A més, s'han disposat dispositius metges de reforç des del dimarts 1 d'agost fins al dilluns 7 d'agost.

L'horari del Centre Auxiliar del Grau serà de 8h a 20h i a partir de les 20h s'atendrà a

través d'Urgències en el Centre de Salut 1.

D'altra banda, els punts violetes estaran compostos per personal especialitzat i s'instal·laran dins del recinte (2 punts), en el passeig marítim (1 punt) i en el càmping de la Malva-rosa (1 punt).

Els serveis sanitaris es disposaran de la següent manera:

DIMARTS 1 D'AGOST:

CONSULTORI AUXILIAR GRAU:

- 1 metge de 15 a 20 hores

- 1 infermeria de 15 a 20 hores

- 1 personal de seguretat de 15 a 20 hores

C.S BURRIANA I:

- personal sanitari habitual de 8 a 15 hores

C.S.I BURRIANA II:

- personal sanitari habitual de 8 a 15horas

PAC BURRIANA I:

- 1 metge de reforç de 15 a 8 hores.

- 1 reforce infermeria de 15 a 8 hores.

- 1 personal de seguretat de 20 a 8 hores.

URGÈNCIES HOSPITAL LA PLANA:

- personal facultatiu habitual

- 9 infermeres per torn de 12h 7 infermeres nit

- 4 TCAES per torn de 12 hores 1 seguretat 24h

- 1 reforç d'auxiliar administratiu en torn de nit

DIMECRES 2 D'AGOST:

CONSULTORI AUXILIAR GRAU:

- 1 metge de 15 a 20 hores

- 1 infermeria de 15 a 20 hores

- 1 personal de seguretat de 15 a 20 hores

C.S BURRIANA I:

- personal sanitari habitual de 8 a 15 hores

C.S.I BURRIANA II:

- personal sanitari habitual de 8 a 15 hores

PAC BURRIANA I:

- 1 metge de reforç de 15 a 8 hores

- 1 reforç d'infermeria de 15 a 8 hores

- 1 personal de seguretat de 20 a 8 hores

URGÈNCIES HOSPITAL LA PLANA:

- personal facultatiu habitual

- 9 infermeres per torn de 12h

- 7 infermeres nit

- 4 TCAES per torn de 12 hores

- 1 seguretat 24h

- 1 reforç d'auxiliar administratiu en torn de nit

DIJOUS 3 D'AGOST:

CONSULTORI AUXILIAR GRAU:

- 1 metge de 15 a 20 hores

- 1 infermeria de 15 a 20 hores

- 1 personal de seguretat de 15 a 20 hores

C.S BURRIANA I:

- personal sanitari habitual de 8 a 15 hores

C.S.I BURRIANA II:

- personal sanitari habitual de 8 a 15 hores

PAC BURRIANA I:

- 1 metge de reforç de 15 a 8 hores

- 1 reforç d'infermeria de 15 a 8 hores

- 1 personal de seguretat de 20 hores a 8 hores

- 1 reforç auxiliar administratiu de 15 a 21 hores

URGÈNCIES HOSPITAL LA PLANA:

- personal facultatiu habitual.

- 9 infermeres per torn de 12h 7 infermeres nit

- 4 TCAES per torn d e1 2 hores.

- 1 seguretat 24h

- 1 reforç d'auxiliar administratiu en torn de nit

DIVENDRES 4 D'AGOST:

CONSULTORI AUXILIAR GRAU

- 1 metge de 15 a 20 hores

- 1 infermeria de 15 a 20 hores

- 1 personal de seguretat de 15 a 20 hores

C.S BURRIANA I

- personal sanitari habitual de 8 a 15 hores

C.S.I BURRIANA II:

- personal sanitari habitual de 8 a 15 hores

PAC BURRIANA I:

- 1 metge de reforç de 15 a 8 hores

- 1 reforç d'infermeria de 15 a 8 hores

- 1 personal de seguretat de 20 a 8 hores

- 1 reforç auxiliar administratiu de 15 a 21 hores

URGÈNCIES HOSPITAL LA PLANA:

- personal facultatiu habitual

- 9 infermeres per torn de 12h 7 infermeres nit

- 4 TCAES per torn de 12 hores 1 seguretat 24h

- 1 reforç d'auxiliar administratiu en torn de nit

DISSABTE 5 D'AGOST:

PAC BURRIANA I:

- 1 metge de reforç 24 hores

- 1 reforç d'infermeria 24 hores

- 1 personal de seguretat 24 hores

- 1 reforç auxiliar administratiu de 15 a 21 hores

URGÈNCIES HOSPITAL LA PLANA:

- personal facultatiu habitual

- 9 infermeres per torn de 12h

- 7 infermeres nit

- 4 *TCAES per torn de 12 hores

- 1 seguretat  24h

- 1 reforç auxiliar administratiU en torn de nit

DIUMENGE 6 D'AGOST:

PAC BURRIANA I:

- 1 metge de reforç 24 hores

- 1 reforç d'infermeria 24 hores

- 1 personal de seguretat 24 hores

- 1 reforç auxiliar administratiu de 10 a 20 hores

URGÈNCIES HOSPITAL LA PLANA:

- personal facultatiu habitual

- 9 infermeres per torn de 12h

- 7 infermeres nit

- 4 TCAES per torn de 12 hores

- 1 seguretat 24h

- 1 reforç d'auxiliar administratiu en torn de nit

NOTA:

PERSONAL SANITARI DE GUÀRDIA DE MANERA HABITUAL EN EL CENTRE DE SALUT DE BURRIANA I: (2 metges i 2 infermers)

PERSONAL SANITARI DE GUÀRDIA DE MANERA HABITUAL A L'HOSPITAL DE LA PLANA:

- Facultatius: 4 metges 24 h

- 2MIR

- Infermeria: 9 infermera en torns de 12h / 7 infermeres nit

- TCAES: 4 TCAES en torns de 12h

Quant a les ambulàncies contratades, seran 2 treballant durant les 24 hores del dia, des de les 7 hores del dimarts 1 d'agost al dilluns 7 d'agost a les 16 hores.

- 1 Ambulància 24 hores 6 dies/Suport Sanitari: des de dimarts a dilluns

  1. a) Des de les 7.00 a les 20.00 hores de dimarts a divendres, estarà situada a la porta del Consultori Auxiliar del Grau.

Des de les 20.00 hores fins a les 8.00 del matí del dia següents estarà en el Centre de Salut de Burriana I (Al costat del Servei d'Ambulància)

  1. b) De Dissabte a Dilluns: Des de les 8.00 hores del dissabte fins a les 8.00 hores del dilluns, estarà en el Centre de Salut de Burriana l (al costat del Servei d'Urgències)
  2. c) Dilluns dia 7 des de les 8.00 a les 16.00 hores, estarà situada a la porta del Consultori Auxiliar del Grau.

- 1 Ambulància 24 hores 6 díes/Suport Posat de Comandament Preventiu. (recinte del Mercat de La Mar) des de la 7.00 hores del dimarts dia 1 fins a les 16.00 hores del dilluns dia 7 d'agost. En el recinte del "Mercat de la Mar".

Especificacions tècniques de les ambulàncies:

- 1 Ambulància tipus B SVB, amb dotació de dos tècnics d'emergències sanitàries.

- 1 Ambulància tipus C UCI Mòbil SVE, amb dotació d'infermer i tècnic emergències sanitàries.

El concert és gratuït i per a assistir és necessari sol·licitar invitació prèvia en la web www.entradesborriana.com, en Buraudio (Escorredor, 58) de 10h a 13h o dimecres de 17h a 19h o en les taquilles del teatre una hora abans de l'esdeveniment

Burriana (07.07.23).- Dimecres que ve dia 19 de juliol a les 19 h al Teatre Payà tindrà lloc el Concert de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana. Amb la direcció d'Edgar López i Miquel Massana la prestigiosa formació orquestral interpretarà la Rapsòdia Espanyola de Maurice Ravel, la Simfonia núm. 5 de Xostakóvitx i l'estrena absoluta de l'obra Contrafactum I: de Cabanilles de Josep Planells, compositor resident 2023-2024 de l'orquestra. Cal destacar que aquesta no és la primera estrena absoluta que realitza la Jove Orquestra al Teatre Payà, ja que el 23 de juliol de 2014 ja va estrenar la suite simfònica L'olimp dels déus del prestigiós compositor alacantí Óscar Navarro/Navarro.

El concert és gratuït però és necessari traure la invitació prèvia en la web www.entradesborriana.com, en Buraudio (Escorredor, 58) dimarts de 10 a 13 h i dimecres i dijous de 17 a 19 h o en les taquilles del teatre una hora abans del concert.

La Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana (JOGV) va ser creada per la Llei Valenciana de la Música el maig de 1998, i depén orgànicament de la Direcció Adjunta de Música i Cultura Popular Valenciana de l'Institut Valencià de la Música. Aquesta orquestra recull la iniciativa de la Jove Orquestra de la Comunitat Valenciana, nascuda el 1991. El seu principal objectiu és contribuir a la formació de músics/músiques menors de vint-i-sis anys per mitjà de trobades i tallers dirigits per professors destacats. Des de la seua creació i fins al 2017 el seu director musical i pedagògic va ser Manuel Galduf. En 2017 van estar convidats com a directors Beatriz Fernández Aucejo a la primavera i Pablo Rus Broseta a l'estiu, qui en 2018 es va convertir en el seu director artístic i musical. És també des de 2018 que es convida a un director perquè lidere el treball d'un de les trobades programades anualment. Han sigut directors convidats: Rubén Gimeno, Hilar García Gázquez i en 2022 seràn Josep Vicent, seguit d'Álvaro Albiach. Des del seu començament compta amb la figura del director o directora assistent, com per exemple Júlia Cruz Carceller (2018-2021), i des de desembre de 2021 ho són Edgar López Juan i Miquel Massana. Així mateix, des de 2001, i cada tres anys, el IVC designa un compositor resident, les obres del qual són estrenades per la JOGV; aquesta responsabilitat ha recaigut successivament César Cano, Ricardo Climent, Andrés Valero-Castells, Miguel Gálvez-Taroncher, Voro García, Francisco Coll, Óscar Navarro/Navarro, Carlos Fontcuberta i Marc García Vitòria. Al repertori de la OGV cal destacar la presència de música actual i d'obres de compositors valencians, als quals ha dedicat la seua producció discogràfica.

 

 

 

Des d'aquest dilluns fins al 5 d'octubre, es podran abonar en les entitats col·laboradores l'impost sobre béns immobles i l'impost sobre les activitats econòmiques

 

Burriana (17.07.23)- La regidoria d'Hisenda de l'Ajuntament de Burriana ha iniciat aquest dilluns el segon període del calendari de pagament en voluntària dels tributs gestionats per padró per a l'exercici del 2023. En aquest segon termini, delimitat entre el 17 de juliol i el 5 d'octubre, podran abonar-se l'impost sobre béns immobles (de naturalesa urbana i rústica) i l'Impost sobre les activitats econòmiques.

El pagament podrà efectuar-se tots els dies hàbils en qualsevol de les entitats col·laboradores (Caixa Rural San José de Burriana, CaixaBank, BBVA i Banc Sabadell) prèvia presentació en les mateixes del document de pagament expedit pel Consistori, el qual serà remés al domicili de l'obligat o podrà ser recollit en el servei municipal de Recaptació situat en la planta baixa de l'Ajuntament.

 

 

 

 

L'Ajuntament ha mantingut una reunió amb la directiva de l'equip per a estudiar les necessitats del camp municipal per a la pròxima temporada del CD Burriana, que jugarà en Tercera RFEF després de la seua victòria contra Recanvis Colón

Burriana (17.07.23).- L'Ajuntament de Burriana ha mantingut una reunió amb la directiva de l'equip de futbol CD Burriana per a comentar les millores necessàries del camp de futbol Juan Bautista Planelles de cara a l'inici de temporada. El consistori escometrà alguns dels treballs més urgents en breu i estudiarà la viabilitat de la resta de les accions.

Les instal·lacions del camp municipal, on va obtindre el seu ascens a Tercera Federació el CD Burriana després de la victòria contra Recanvis Colón, precisen algunes millores imminents com la neteja de males herbes en el perímetre del camp i zones exteriors, l'arranjament de la megafonia, la restauració i recanvi dels seients deteriorats amb el pas del temps de la graderia, així com de les xarxes de protecció situades darrere de les porteries, o el recondicionament de les portes dels vestuaris.

Durant la reunió entre la regidora d'esports, Noelia Peris, i la directiva de l'equip, també es van posar sobre la taula altres necessitats que estudiarà el consistori com la reposició de les tanques de la zona de vestuaris, que impedeixen el pas del públic a l'espai de jugadors, el manteniment de la gespa artificial amb maquinària especialitzada, la renovació de material de la sala de fisioteràpia o altres accions importants com l'aplicació de grava en la zona externa al camp per a evitar l'acumulació d'aigua o la reparació de la teulada de la tribuna per a impedir l'aparició de goteres. Quant a la petició per part del CD Burriana de la construcció de més vestuaris, el consistori s'ha compromés a ampliar el número d'aquests espais per a millorar les condicions d'ús de les instal·lacions per part dels jugadors i jugadores

L'Ajuntament ha mantingut una reunió amb l'entitat propietària de l'immoble on se situa el museu per a conéixer la situació i accelerar el procés que permeta que l'espai torne a estar operatiu

Burriana (16.07.23)- L'Ajuntament de Burriana a mantingut una reunió amb la Fundació Caixa Castelló per a conéixer la situació en la qual es troba en l'actualitat el Museu de la Taronja de la ciutat. L'objectiu de l'equip de govern és aconseguir la reobertura d'aquest espai històric i cultural que porta tancat des de 2012.

L'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, i el regidor de cultura, Jesús Albiol, han escoltat la Fundació Caixa Castelló, propietària de l'immoble on se situa el Museu de la Taronja, per a prendre nota de les necessitats de l'edifici i avançar en el procés per a obrir de nou les portes d'un dels recursos patrimonials més importants de la ciutat. El consistori ha traslladat a l'entitat el seu compromís i el de la Generalitat Valenciana per a buscar una solució a la situació del Museu i reobrir les instal·lacions gràcies al treball conjunt del patronat, compost per de representants de l'Ajuntament de Burriana, la Conselleria de Cultura, la Fundació Cañada Blanch i el secretari, Joan Manuel Calpe García.

El Museu de la Taronja va tancar les seues portes en 2012 i la seua reobertura és un dels compromisos que va adquirir en campanya amb la ciutadania el nou equip de govern.

 

 

 

 

Després de diverses reunions amb l'empresa a càrrec dels serveis de neteja, l'Ajuntament ha organitzat conjuntament amb l'entitat un planning detallat i organitzat per barris i horaris, donant principi per la zona del centre històric el pròxim 17, 18 i 19 de juliol

El consistori publicarà amb antelació en les seues xarxes socials la informació sobre els treballs a efectuar perquè els veïns i veïnes puguen retirar els seus vehicles de les zones indicades

Burriana (15.07.23)- L'Ajuntament de Burriana ha posat en marxa el pla de xoc de neteja integral del municipi, una de les principals promeses de govern impulsades per l'alcalde, Jorge Monferrer Daudí. Aquest planning és el resultat de diverses reunions amb FOBESA, empresa encarregada dels serveis de neteja i desinfecció, en les quals el consistori exigia la implementació de noves mesures que retornen la neteja a Burriana, tan demandada per la ciutadania, sense que suposara un cost addicional per a les arques municipals.

En aquest sentit, l'Ajuntament treballarà de manera conjunta amb l'entitat responsable per a dur a terme el pla de xoc que implementarà noves tècniques de sanejament més efectives, emprant barredoras, aigualeig i mànegues a pressió amb detergent per a una neteja en profunditat. A més, el planejament divideix el municipi en 13 sectors amb una data i duració estimades, depenent de les dimensions de cada barri, per a mantindre informats als veïns i veïnes de Burriana sobre la retirada dels vehicles en cada zona.

Els treballs començaran des del centre de la ciutat, concretament en la zona del centre històric, cap als afores, deixant la neteja del poblat marítim per a després de la celebració de l'Arenal Sound 2023. Així, les actuacions s'iniciaran el pròxim 17 de juliol en tot el Plà i les zones per als vianants, incloses les de darrere de l'Ajuntament, el 18 de juliol es netejarà la C/ Major, Raval, la Plaça Forn de la Vila i Ronda Poeta Calçada i, el dimecres 19 de juliol, es procedirà amb la C/ Bon Succés fins a Juan Bosco i des del Jardí del Bes fins a la Ronda Músic Ibañez.

Algunes de les accions que s'escometran són: la rentada intensiva exterior dels contenidors i voltants, la instal·lació de nova senyalització reflectora i informativa d'usos, normativa i telèfons d'atenció al públic, l'activació d'una nova ruta de recollida selectiva a fi d'evitar molèsties que puguen ocasionar-se o la substitució de contenidors soterrats i papereres. D'altra banda, els serveis de neteja rutinaris continuaran amb normalitat per a mantindre en òptimes condicions totes i cadascuna dels carrers de la localitat.

“El pla de xoc de neteja integral dels 13 sectors del municipi de Burriana ja és una realitat sense que això supose cap cost addicional a la ciutadania. D'aquesta manera, es compleix una de les nostres principals propostes de campanya, l'objectiu de la qual és garantir un entorn més saludable i agradable per a la ciutadania”, ha afegit Monferrer.

 

 

 

 

 

 

 

El Consistori reprendrà la remodelació del vial a l'octubre amb una millora en el projecte que permet guanyar fins a 200 places d'aparcament

Burriana (14.07.23)- L'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, el regidor d'Urbanisme, Juan Canós, i el regidor de via pública, Mario Trullen, han visitat aquest divendres l'avinguda de la Mediterrània per a comprovar el seu estat després de la paralització temporal de les obres des de la primera setmana de juliol. Amb la paralització del projecte durant els mesos estivals es compleix amb el compromís adquirit amb empresaris i residents de la zona, que lamentaven la remodelació en plena temporada alta, tal com havia planificat l'anterior equip de govern.

Les obres es paralitzaran durant els mesos de juliol i agost, sense cap cost per a Burriana, amb l'objectiu d'aconseguir que l'economia de la zona marítima i el benestar del veïnat no es vegen afectats en la temporada estival. A final de l'estiu, l'empresa adjudicatària reprendrà els treballs amb normalitat.

A més, l'equip de govern està planificant juntament amb l'empresa constructora adjudicatària de les obres de remodelació unes modificacions respecte al projecte anterior. Després de rebre el vistiplau dels tècnics municipals, s'ha proposat eixamplar el vial fins a 6 metres, aconseguint que els carrils siguen més amplis i rectes i que s'incrementen en prop de 200 les places d'aparcament.

 

 

 

L'Ajuntament ha organitzat un operatiu de 543 serveis de Policia Local per a la próxima edició del festival celebrat en la zona marítima de la localitat, 12 més que en 2022

Burriana (12.07.23).- L'Ajuntament de Burriana ha ampliat el nombre de dispositius de seguretat durant la celebració de l'Arenal Sound 2023. En aquest sentit, l'operatiu del festival suposarà la realització de 543 serveis de Policia Local, enfront dels 531 de l'any passat.

L'operatiu de la Policia Local s'articula al voltant de quatre objectius fonamentals: garantir la mobilitat de visitants i veïns, ja que el festival preveu aforaments de fins a 60.000 persones; activar un Pla d'Emergències per a esdeveniments extraordinaris, amb una sèrie de recursos sanitaris, de prevenció d'incendis, seguretat i salvament marítim o minimitzar en la mesura del possible l'impacte negatiu sobre la convivència i la qualitat de vida de la comunitat veïnal, per a aixè el consistori ha incrementat els espais reservats d'estacionament per als residents de la platja. A més, s'han creat dues zones noves en la Av Mestre Rodrigo i en la Av Mediterrània/Port.

El termini de sol·licitud d'acreditacions ja està obert, les persones interessades a adquirir els permisos de les zones d'aparcament poden acudir a la Tinença d'Alcaldia fins al 28 de juliol en horari de 10.00h a 13.00h i de 16.00h a 18.00h.

Finalment, un altre objectiu del cos de Policia Local de Burriana és implementar mesures de col·laboració amb la resta de forces i cossos de seguretat per a garantir que totes les mesures de seguretat es compleixen d'acord amb el projecte presentat per l'empresa organitzadora. A l'anterior cal sumar l'exercici propi de les funcions de policia administrativa (venda ambulant i control d'activitats, entre altres).

Així mateix, aquest mes s'han incorporat 19 nous agents, 4 motocicletes més, dues cedides per l'Ajuntament de Vila-real i altres dos de propulsió elèctrica de recent adquisició, sumat a dues ambulàncies de reforç contractades per l'Ajuntament que donaran suport al dispositiu sanitari.

S'instal·laran diferents punts violetes amb personal de voluntariat a la disposició de totes les persones que puguen necessitar ajuda durant els dies de celebració del festival.