proyecto básico de ejecución de Renaturalización del Parque del Arenal- Fase I Burriana
  • - En aquesta primera fase, les actuacions projectades en relació a l'espai públic inclouen un nou passeig marítim interior que es realitzarà a partir del desdoblament del passeig marítim actual

  • - També planeja una pèrgola principal en la plaça central del nou passeig que suposa una gran ombra sota una estructura-gelosia de fusta d'uns 1.250 m² en dos nivells

La Junta de Govern Local de Borriana ha aprovat el projecte bàsic d'execució de renaturalització del Parc de l'Arenal- Fase I, per a les obres de condicionament i millora del Parc Urbà de l'Arenal que ofereix una reordenació i un redisseny urbà que prioritza els usos socials i ambientals d'aquest estratègic espai.

Es tracta d'un projecte cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) en el Marc del Programa Operatiu de Creixement Sostenible, en coherència amb l'avantprojecte del Parc de l'Arenal i amb les aportacions de la ciutadania a través del procés participatiu desenvolupat.

La base del projecte és la infraestructura verda que inclou espais arbrats, parcs, recorreguts, i platges, raó per la qual les implantacions d'usos i la mateixa arquitectura són d’impacte mínim, reversibles i amb un caràcter unitari, i amb l'aplicació de criteris de sostenibilitat en el disseny i materialitat.

Aquesta primera fase del projecte bàsic conté les intervencions necessàries que es poden dur a terme a curt termini, compatibles amb el planejament urbà vigent, però també suposa el punt de partida que defineix l'estratègia d'ordenació a mitjà i llarg termini per a iniciar les modificacions del PGOU que doten tot l'espai d'un ús públic en la immensa majoria, i permet en menor mesura usos terciaris, especialment destinats a hostaleria i entreteniment de temporada, com ara merenderos.

Amb un pressupost base de licitació d'1.087.776 euros, les actuacions projectades en relació a l'espai públic en aquesta fase, inclou una pèrgola principal en la plaça central del nou passeig que suposa una gran ombra sota una estructura-gelosia de fusta d'uns 1.250 m² en dos nivells, que albergarà establiments d'hostaleria. En la nova plaça al costat dels actuals xiringuitos i en la nova plaça al costat del mercat de la mar es plantegen dos pèrgoles més menudes que alberguen serveis complementaris a la platja i al mercat.

També planeja un nou passeig marítim interior que es desenvoluparà a partir del desdoblament del passeig marítim actual, en una línia interior a la DPMT. Serà un passeig amb paviment de fusta, que se superposa al sòl natural, entre dos tipus de parcs: el parc litoral amb arbratge d'ombra i un parc dunar amb espècies autòctones.

Així, la transformació de l'esplanada a l'oest del passeig serà un bosc litoral amb arbratge d'ombra. El sòl natural es conservarà i serà de terra i graves, incloent-hi un espai de llacuna que funcione com a fossat de filtració i drenatge al subsol.

Paral·lelament, entre el nou passeig i l'anterior, es regenerarà un parc dunar, un espai de parc amb existència de topografies dunars, on s'aplicarà un sistema de regeneració dunar amb espècies arbustives. El sòl es regenerarà com a dunes d'arena i grava per a l’estabilització.

Es tracta de generar un gran parc-zona verda aprofitant l'existència d'una sèrie d'espais i dinàmiques de valor ambiental i ecològic que han de protegir-se i potenciar-se, com ara dunes, flora, canals i aigua, perquè funcione com a estructura litoral, per a regenerar ambientalment i paisatgística el front marítim, esmorteir els problemes d'inundabilitat en èpoques de pluges fortes o a causa de temporals marítims, sempre considerant els possibles efectes del canvi climàtic.

Un camí aprovat el projecte bàsic d'execució, l'Ajuntament licitarà les obres, i una vegada adjudicades, el termini d'execució s'estableix en 4 mesos, que començaran a comptar a partir de l'endemà de la data de l'acta de comprovació de replanteig, si no hi haguera reserves, o en cas contrari, al següent de la notificació al contractista de l'acte formal autoritzant el començament de les obres.

información pública el proyecto de expropiación para la instalación de canalizaciones y tornillos de Arquímedes en la Serratella
  • - La superfície afecta per l'expropiació ascendeix a 2.586,75 m² i suposarà una inversió per part del consistori per a fer front a les expropiacions de quasi 125.000 euros

  • - Durant el període d'un mes, les persones interessades podran formular les observacions i reclamacions que estimen convenients


L'Ajuntament de Borriana sotmet a informació pública el Projecte d'expropiació per a la instal·lació de canalitzacions i caragols d'Arquimedes en la zona urbana de la Serratella, redactat en data 1 de febrer de 2023 per l'arquitecte municipal, perquè durant el període d'un mes les persones interessades formulen les observacions i reclamacions que estimen convenients, segons ha indicat el regidor d'Ordenació del Territori, Bruno Arnandis.

Es tracta d'una fase per a l'adquisició dels terrenys necessaris per a escometre les obres del projecte de “Recuperació del sistema de drenatge natural a la mar entre el camí Ballester i el camí La Coixa i sistema contra inundacions en la zona urbana de la Serratella a Borriana, a través de canalitzacions i elevació amb caragols d'Arquimedes”,

Arnandis ha concretat que la superfície afecta per l'expropiació ascendeix a 2.586,75 m² i suposarà una inversió per part del consistori per a fer front a les expropiacions de quasi 125.000 euros.

Durant un mes, les persones interessades poden realitzar les al·legacions pertinents, una valoració contradictòria i la sol·licitud de cessió gratuïta dels terrenys inclosos en l'àmbit de la unitat d'execució A-27 amb reserva d'aprofitament.

En particular, en el que concerneix la titularitat o valoració dels seus respectius drets i a la sol·licitud, en el seu cas, de reserva de l'aprofitament subjectiu dels terrenys compresos en la unitat d'execució A-27.

Durant el termini indicat, les persones interessades podran consultar el projecte d'expropiació en l'apartat d'Urbanisme del tauler d'anuncis de la web municipal <https://burriana.sedelectronica.es/board> i en el Negociat d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Patrimoni de l'Ajuntament, situat en la tercera planta de la casa consistorial, a la plaza Mayor, 1, de Borriana, els dies hàbils en horari de 9h a 14h, amb la sol·licitud de cita prèvia en <www.burriana.es>.

Cal recordar que la Junta de Govern Local de Borriana va aprovar el passat 6 d'abril de 2023 el projecte d'obres de recuperació del sistema de drenatge natural a la mar entre el camí Ballester i el camí la Coixa i el sistema contra inundacions a través de canalitzacions i elevació amb 2 caragols d'Arquimedes, a fi de pal·liar les inundacions que pateix la zona urbana de la Serratella en els episodis de pluges intenses.

El projecte, amb un pressupost base de licitació total d'1.245.386 euros, inclou el capítol 1 d'obra civil (789.092 euros) i el capítol 2 d'instal·lació dels caragols d'Arquimedes (456.294 euros), així com un termini d'execució de l'obra completa de 8 mesos, comptats a partir de la data de la signatura de l'Acta de Comprovació de Replanteig.

Amb aquesta actuació es pretén, d'una banda, recuperar una eixida natural històrica cap a la mar de les séquies que arreplegaven tota l'aigua de pluja de les parcel·les agrícoles situades entre el camí Ballester i el camí la Coixa a Borriana i, per una altra banda, complir amb el Patricova i evitar les inundacions en tota la zona de la Serratella en què se situa una zona urbana consolidada amb una població important.

Les obres projectades es realitzaran en el nucli poblacional de la zona marítima de la Serratella, més concretament, entre els camins Ballester i la Coixa, justament al nord de la gola de la Coixa, per a recuperar l'eixida a la mar per a drenar l'aigua acumulada amb la captació en dos punts: la séquia del Rajolí, en el tram de vial perpendicular al camí Serratella, i el punt més baix de l'àmbit en la intersecció del camí la Coixa amb la séquia del Rajolí. Tot amb l’ús de dos caragols d'Arquimedes que eleven l'aigua captada per a salvar el desnivell existent.

Es tracta d'un mecanisme hidràulic de gran ajuda per a l'extracció de grans cabals d'aigua en cas d'inundacions o de grans temporals de pluja. Així, amb els dos caragols s'augmentarà considerablement la velocitat d'evacuació de les aigües pluvials a la mar, en una zona amb una capa freàtica molt pròxima a la superfície que necessita un drenatge ràpid i, d'aquesta manera, es minimitzaran els efectes de les inundacions amb què han de bregar els veïns i les veïnes d'aqueixa zona del litoral borrianenc.

homenaje a Elvira Amiguet con motivo de su centenario

 - L'alcaldessa, Maria Josep Safont, i el regidor, Hilario Usó, han volgut ser presents en la celebració per a felicitar la veïna que se suma a la llista de persones centenàries a la ciutat


L'Ajuntament de Borriana ha homenatjat Elvira Amiguet Felis amb motiu del seu centenari, i l'alcaldessa, Maria Josep Safont, i el regidor de Gent gran, Hilario Usó, han volgut ser presents en l'homenatge i l'especial felicitació que s'ha brindat a Elvira Amiguet, una veïna de Borriana que se suma a la llista de persones centenàries a la ciutat.

Fins al seu domicili s'ha desplaçat la representació municipal per a lliurar a Elvira una placa commemorativa i un ram de flors com a obsequi, davant la presència d'alguns dels seus familiars i veïns.

Elvireta com és coneguda, amb els seus 36.524 dies complits suma un gran llegat, entre el que cal destacar la seua descendència: 6 fills, 14 nets, 20 besnets, 2 rebesnets i també centenars d'amics i amigues. A més de ser la impulsora del primer supermercat o autoservei de Borriana, Autoservei Elvi, i després, d’una carnisseria.

L'homenatjada ha agraït les atencions rebudes i ha ressaltat la sort de poder celebrar-ho. Posteriorment, totes les persones que han acudit a celebrar el seu aniversari han pogut brindar per Elvira.

proyecto de conexión de la avenida del Transporte con la rotonda de la CV18
  • - Per a l'execució de la Ronda Sud de Borriana, del tram des de l'avinguda de Nules fins a la CV-18 (camí Artana)

  • - El projecte compta amb un pressupost base de licitació de 4.799.787 euros


L'Ajuntament de Borriana aprovarà en el pròxim Ple municipal, previst per a demà dimarts 2 de maig, el projecte d'execució de la Ronda Sud de Borriana en el tram des de l'avinguda de Nules fins a la CV-18, que materialitza la connexió pel sud, de tal manera que es comunicarà el nus avinguda del Transport i avinguda de Nules amb la CV-18, segons ha explicat el regidor d'Ordenació del Territori, Bruno Arnandis.

El projecte compta amb un pressupost base de licitació que s'eleva a 4.799.787,16 euros i persegueix, en paraules d'Arnandis, la consecució dels objectius de mobilitat arreplegats en el PMUS de Borriana, “especialment permetent la mobilitat entre la zona sud del municipi i la zona oest, a més de connectar dos dels grans eixos viaris de la zona sud i oest del municipi, com són la carretera de Borriana a Nules i la CV-18 o autovia del Parc Litoral”.

Així, ha indicat el responsable d’aquesta àrea municipal, “s'aconsegueix que el desenvolupament urbanístic de la zona sud-occidental del municipi de Borriana, tant en la seua classificació industrial com residencial, siga compatible amb caràcter sostenible amb els continus augments requerits en les prestacions de la xarxa viària”.

Concretament, amb la construcció d'aquest tram de la ronda Sud, ha precisat, “s'augmentarà el grau de consecució de la circumval·lació que en forma d'anell urbà tancarà per l'est i sud el límit urbà del municipi de Borriana, connectant així amb els grans eixos viaris de la planificació viària autonòmica”.

Aquesta actuació, ha assegurat Bruno Arnandis, és un projecte “molt important, perquè encara que és una obra que afecta aproximadament 550m lineals, i uns 20.000m² de superfície, serà molt beneficiosa per a desviar el trànsit cap a l'exterior i sumar un nou enllaç d'entrada i eixida a la ciutat, i també comporta una important obra subterrània de col·lectors”.

Es tracta de prolongar la inacabada avinguda del Transport per a connectar-la amb la carretera autonòmica CV-18 i la proposta és construir la infraestructura amb dos carrils per cada sentit i, d'aquesta manera, donar continuïtat a l'avinguda del Transport. La finalització d'aquesta carretera contribuirà a “desviar més trànsit cap a l'exterior i un enllaç més ràpid des de l'accés oest cap a l'àrea marítima”, ha assenyalat. A més, ha indicat "es preveu també les connexions de serveis amb les unitats d'execució confrontants d-1-2-4 , SUD NPI-5 i prr1”.

Actualment, ha recordat, aquesta avinguda té una mitjana central i aparcament en cordó que finalitza a l'altura de la plaça Manuel Sanchis Guarner, ubicació del nou IES Jaume I que s'està construint.

Aquesta connexió, en opinió d'Arnandis, “permetrà reduir el trànsit pel centre del nucli urbà, ja que facilitarà els desplaçaments entre la zona marítima i el nord-oest de la localitat (camí d’Onda, estació de tren, autopista AP7…), i també reduirà notablement el trànsit que avui en dia suporta el carrer la Bosca, recentment remodelat per a convertir-se en un bulevard amb més espai per als vianants”.

Paral·lelament, ha precisat, des del govern municipal “estem treballant en l'adquisició dels terrenys afectats”.

- En el ple extraordinari d'avui s'ha establit tant els 40 càrrecs de president o presidenta, com els 80 vocals i les persones suplents per a cadascun dels càrrecs que compondran les meses electorals

- Cal recordar que el local electoral de l'IES Jaume I es trasllada al CEIP Francesc Roca i Alcaide (carrer Thomas Alva Edison, 1).

- A més, el local electoral del Consultori Mèdic del Port estarà en la mateixa ubicació però ara es denomina Tinència d'Alcaldia


L'Ajuntament de Borriana ha realitzat el sorteig públic amb un programa informàtic per a designar les persones que ocuparan els diferents llocs, presidència i vocalies, en les 40 meses electorals dels 21 col·legis electorals a Borriana per a la pròxima cita electoral del 28 de maig, en què se celebraran les eleccions municipals i autonòmiques.

Per tant, en el ple extraordinari d'avui s'han triat tant les persones titulars dels 40 càrrecs de president o presidenta, com les 80 vocals titulars, i les 6 persones que constaran com a suplents per a cadascun dels càrrecs que compondran les 40 meses electorals, cosa que suposa un total de 360 persones designades.

Cadascuna de les persones que hagen estat triades en el sorteig públic celebrat a la sala de plens municipal rebrà durant les pròximes jornades la notificació amb les instruccions que ha de seguir per a prendre part en la mesa electoral que li haja correspost, ja que les dades no poden fer-se públiques i la confirmació es realitza de forma personal a través de la notificació que es farà arribar als respectius domicilis.

La designació d'aquests càrrecs s'ha realitzat amb un programa informàtic, a través d'un mètode que pretén garantir la transparència i aleatorietat, entre totes les persones censades en el municipi que sàpien llegir i escriure i siguen menors de setanta anys, si bé a partir dels seixanta-cinc anys podran manifestar la seua renúncia en el termini de set dies.

El programa informàtic també té en compte que per a ser elegit president de mesa, s'exigeix a més el títol de Batxiller o FP II, o subsidiàriament el de Graduat Escolar o equivalent.

El citat programa selecciona de la base de dades que inclou totes les persones censades, aquelles que compleixen les condicions introduïdes quant a data de naixement i nivell d'estudis i, sobre aquest conjunt, aplica una fórmula matemàtica amb números aleatoris seleccionats a l'atzar per la pròpia aplicació.

Els resultats han sigut remesos immediatament després del ple al Jutjat de pau, que els enviarà a la Junta Electoral de Zona. Serà aquest organisme el que comunique i cite a cada persona per a complir l'obligació de ser president, vocal o suplent de taula.

El diumenge 28 de maig a les 8 del matí obriran els 21 col·legis electorals a Borriana, amb un total de 40 meses, en les quals estan cridats a votar 24.853 electors, segons l'últim cens electoral.

Cal recordar que les persones electores assignades per a votar en les meses situades a l'IES Jaume I hauran de fer-ho al CEIP Francesc Roca i Alcaide (carrer Thomas Alva Edison, 1), i que en el districte del Port, el local electoral del Consultori Mèdic del Port estarà en la mateixa ubicació però ara es denomina Tinència d'Alcaldia.

Consulta censo electoral Burriana
  • - Les persones interessades poden comprovar-ne les dades i, en cas d'error, presentar al·legacions i esmenar-les

  • - Els canvis més destacables respecte a eleccions anteriors són la nova denominació de la mesa electoral del Consultori Mèdic del Port que ara es dirà de la Tinència d’Alcaldia, i que les meses ubicades a l’IES Jaume I es traslladen al CEIP Francesc Roca i Alcaide


L'Ajuntament de Borriana posa en coneixement de tota la ciutadania que fins al dilluns, 17 d'abril, totes les persones electores del municipi poden consultar en l'OAC en la planta baixa de la casa consistorial el cens electoral per a les pròximes eleccions municipals i autonòmiques del 28 de maig per a la verificació de dades o rectificació, si cal.

El cens electoral actual del municipi de Borriana està integrat per 24.853 persones que poden consultar les llistes, comprovar-ne les dades i per a saber la mesa en què cada persona electora pot exercir el dret al vot. Per a fer-ne la consulta és imprescindible presentar DNI, targeta de residència o un altre document que acredite la seua identitat.

Els electors podran també consultar o presentar reclamacions a les seues dades d'inscripció a més de l'Ajuntament, en consolats o en les delegacions provincials de l'Oficina del Cens Electoral (OCE), fins al 17 d'abril.

Com a novetat en aquestes eleccions, els electors residents a Espanya poden presentar reclamacions a través de la seu electrònica de l'INE amb el sistema Cl@ve i aportant un certificat vigent d'inscripció en el padró del seu municipi de residència.

L'Ajuntament informa que, a causa dels canvis en la distribució de la població i de les condicions dels col·legis electorals, enguany hi haurà diversos canvis. D’aquesta manera, s'informa els electors del districte del Port que la mesa del Consultori Mèdic del Port estarà en la mateixa ubicació però ara es denominarà de la Tinència d'Alcaldia. Igualment, les persones electores que votaven en les meses situades a l'IES Jaume I, hauran de votar al CEIP Francesc Roca i Alcaide (carrer Thomas Alva Edison, 1).

Els electors residents a l'estranger podran comprovar les seues dades d'inscripció en aquestes mateixes dates en les oficines consulars. També està disponible en la seu electrònica de l'INE, <https://sede.ine.gob.es>, un servei de consulta de les dades d'inscripció en el cens electoral, prèvia acreditació de la identitat de l'elector amb el sistema Cl@ve (DNI electrònic, entre d’altres).

Per a poder estar inscrit en el cens electoral de Borriana és necessari que els ciutadans i ciutadanes hagen nascut abans del 28 de maig de 2005, que estiguen empadronats en el terme municipal i inclosos en el cens electoral vigent, que tinguen la nacionalitat espanyola, que siguen espanyols residents a l'estranger i que figuren inclosos en el cens de residents absents o que siguen ciutadans estrangers residents a la ciutat i amb dret a vot en les eleccions municipals.

Targetes censals

Les targetes censals s'enviaran a partir de l'1 de maig. En les quals s'informarà de la mesa i el local electoral on ha de votar la persona electora. En la pàgina web de l'INE <http://www.ine.es> està disponible la informació d'interès sobre les actuacions de l'OCE en aquestes eleccions, recomptes d'electors, reclamacions, meses i locals electorals, vot per correu, terminis i normativa legal.

A més de la consulta del cens electoral vigent, en la seu electrònica de l'INE s'ofereixen els següents tràmits, sense necessitat d'acreditació amb certificat electrònic: consulta general de meses i locals electorals, consulta de l'estat del vot per correu i número d'enviament certificat, si s'ha enviat a Correus i emplenament de la sol·licitud de vot per correu.

Addicionalment, les delegacions provincials de l'OCE atenen les consultes sobre les actuacions de la seua competència (inscripció en el cens, meses i locals electorals, targetes censals, vot per correu, etc.) en les seues oficines i en el telèfon 900 343 232.

Vot per correu

Cal recordar que el termini per a sol·licitar el vot per correu finalitza el dia 18 de maig per a exercir aquest dret a través d’aquesta via. Per aquest motiu resulta necessari conèixer quins són els passos a seguir per a votar per correu.

Per a sol·licitar el vot per correu els ciutadans hauran d'arreplegar l'imprès de sol·licitud en l'oficina de Correus, que ja es troba disponible des de la publicació de la convocatòria. També s'haurà d’emplenar l'adreça postal a la qual la persona interessada desitja que se li envie tota la documentació electoral corresponent.

Després, segons explica el Ministeri d'Interior, l'Oficina del Cens Electoral enviarà a l'adreça indicada la documentació. El ciutadà que ha sol·licitat el vot per correu haurà de rebre personalment la documentació. A continuació, elegirà la papereta de votació i la introduirà en el sobre corresponent. Aquest sobre, juntament amb el certificat d'inscripció en el cens, es col·locaran dins del sobre que té escrita l'adreça la seua mesa electoral.

- L'Ajuntament i els veïns es reuneixen per a abordar una solució que passaria per urbanitzar la zona


L'Ajuntament de Borriana s'ha reunit amb els veïns i veïnes propietaris d'habitatges i solars dels voltants del camí Fondo i del camí Ribesalbes de la zona marítima per a informar-los de les possibles solucions tècniques per a acabar amb els problemes d'inundabilitat, que passaria per urbanitzar la zona.

En la reunió han participat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, altres membres de l'equip de govern, així com un tècnic municipal i una tècnica jurídica, els dos de l'àrea d'Urbanisme, en què s'ha informat les persones propietàries perquè valoren les propostes tècniques.

Es tracta d'un problema encallat des de fa més de 20 anys i en el qual no es posen d'acord els propietaris. Entre les propostes figura el desenvolupament de la Unitat d'Execució A13-34, corresponent a les zones del camí Fondo i del camí de Ribesalbes, ja que aquesta actuació permetrà ordenar la zona i dotar-la de tots els serveis necessaris, i es respectarien les edificacions i el sòl urbà consolidat.

En pròximes reunions amb les persones afectades, es perfilaran els passos a seguir abans d'iniciar qualsevol procés d'execució.

- Amb la finalitat que els espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics reunisquen les condicions necessàries de seguretat, salubritat i higiene

- També per a evitar molèsties al públic assistent i a tercers durant les festes


L'Ajuntament de Borriana ha emès un ban d'Alcaldia en què es concreten les mesures de compliment obligat que cal seguir durant les Falles 2023, a fi que els espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics durant les festes reunisquen les condicions necessàries de seguretat, salubritat i higiene i per a evitar molèsties al públic assistent i a tercers.

Així ho ha anunciat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, després de confirmar que ja ha signat l'edicte i ha fet una crida des de l'Ajuntament “a la “bona convivència”, i ha apel·lat al “civisme i respecte que haurà de prevaldre en tota l'activitat festiva que es desenvolupe als casals i carpes de totes les comissions falleres” perquè, combinats amb l'oci i l'entreteniment “siguen la tònica diària i s'ocasionen les mínimes molèsties”.

En aquesta línia, i amb la finalitat de facilitar la convivència i respectar el descans durant algunes hores en la setmana fallera, el ban de l'alcaldessa suggereix i recomana “no fer ús d'artificis de pirotècnia d'ús individual o col·lectiu entre les 15h i les 17h de cada dia”.

 

Festes inclusives i accessibles

A més, l'Ajuntament ha volgut deixar patent que la festa popular de les Falles, declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat, històricament “està compromesa amb els valors d'igualtat i el respecte a la pluralitat i la diversitat, existents en la pròpia festa”.

Així mateix, el ban municipal reivindica el caràcter inclusiu de la festa que a través de “l'art, l'enginy, la sàtira i el foc denuncia les desigualtats existents en la societat” i, per això, convida el conjunt de la societat i les persones que visiten la ciutat a “continuar demostrant durant les falles el seu rebuig a qualsevol tipus de discriminació o discurs d'odi per raó de gènere, creences, cultura, orientació sexual, diversitat funcional, color de pell o origen”.

També incita a “continuar mostrant-se vigilant amb la tolerància zero contra les agressions sexistes contra dones”. De la mateixa manera, conscients de l'elevada ocupació de l'espai públic que acompanya la festa al carrer, Maria Josep Safont fa una crida al conjunt dels agents implicats i molt especialment als col·lectius fallers per a “minimitzar tot el possible les potencials barreres afegides per a les persones amb diversitat funcional i continuar treballant per la màxima inclusió en la festa fallera”.

 

Horaris

Segons reflecteix el ban, la nit de la Cavalcada del Ninot, dissabte 4 de març, per al supòsit que alguna associació fallera pretenga realitzar alguna activitat que requerisca l'ambientació o utilització de música, haurà d'acabar o desconnectar els aparells de qualsevol tipus a les 3.30h i desallotjar el públic totalment a les 4h

L'horari de funcionament per a la celebració dels actes i activitats per tractar-se de festes de caràcter tradicional i popular, amb caràcter excepcional per a les nits dels dies 11, 16, 17 i 18 de març, no podran començar abans de les 17.30h i acabaran i seran desconnectats els aparells de qualsevol tipus a les 4h, els locals o instal·lacions de reunió han d’estar totalment tancats a les 4.30 hores.

La norma serà aplicable tant per als casals fallers com per a les instal·lacions portàtils, les actuacions musicals, així com en els actes d'amenització o ambientació musical.

Mentre que els dies 10, 15 i 19 de març, l'horari establert indica que no podran començar abans de les 17.30h i acabaran i seran desconnectats els aparells de qualsevol tipus a les 3h, els locals o instal·lacions de reunió hauran d'estar totalment tancats a les 3.30h.

Quant a l'horari per a traslladar a via pública els ninots dels monuments fallers, a l'efecte d'evitar problemes en el trànsit rodat i per motius de seguretat no s'autoritza fins a les 22 hores del dia 10 de març, sempre que no s'interrompa ni el trànsit rodat ni el pas de vianants i amb l’excepció de la zona de mercat.

 

Carpes

Quan no afecta el trànsit rodat es podran instal·lar les carpes, o qualsevol altre element que s’hi relacione, en la via pública a partir de les 8h del diumenge 5 de març, excepte en la zona de mercat, mentre que quan puga afectar el trànsit rodat no podran instal·lar-se fins a les 14h del dilluns 6 de març.

Les carpes hauran de quedar totalment desmuntades el dia 20 de març, no obstant això, segons el parer del servei de bombers, podrà ordenar-se el desmuntatge abans de l'acte de la cremà.

 

Activitats en via pública

La celebració de dinars, sopars, esmorzars o altres menjars en via pública sense instal·lació de carpes estarà subjecta a la presentació prèvia de declaració responsable segons model municipal. En tot cas assumiran la normativa específica d'hostaleria en el moment de la celebració, incloent nombre de comensals per taula i distància entre taules.