- Categoria: Municipal
- Vist: 878
Durant els pròxims dies el consistori reobrirà el pas per als vianants d'enfront de l'Església
L'Ajuntament de Burriana ha représ la circulació en doble sentit amb normalitat en tota l'Avinguda Mediterránea després de mantindre una reunió amb l'empresa adjudicatària dels treballs. Així mateix, durant els pròxims dies es reobrirà el pas per als vianants d'enfront de l'Església.
L'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, s'ha reunit juntament amb el regidor d'Urbanisme, Juan Canós, amb l'empresa a càrrec dels treballs de la Avinguda Mediterránea per a reactivar el trànsit i establir els pròxims passos a seguir en les obres fins a la seua total paralització.
En aquest sentit, sota la premissa de generar les mínimes molèsties possibles en temporada alta a veïns, comerços i turisme de la platja, el consistori ha acordat amb la constructora recuperar la normalitat al més prompte possible.
Monferrer ha afegit que “des de l'Ajuntament continuem amb el nostre compromís d'atendre les demandes de la ciutadania i brindar la millor qualitat de vida als burrianenses”.
- Categoria: Municipal
- Vist: 946
- El consistori no girarà quotes i suspendrà els constrenyiments als propietaris/as que no estiguen al corrent i confiscarà els avals del projecte a l'empresa
L'Ajuntament de Burriana ha pres la decisió de no recórrer la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) emesa el passat 19 de maig que dicta llevar la condició d'agent urbanitzador a l'empresa urbanitzadora de Golf Sant Gregori.
L'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer, i el regidor d'urbanisme, Juan Canós, s'han reunit amb els representants dels grups polítics per a comunicar-los que, després de les indicacions dels tècnics municipals i els advocats, no recorreran a la sentència que ve a corroborar l'error comés per l'anterior equip de govern al no atendre el criteri dels tècnics municipals i retornar la condició d'agent urbanitzador a l'empresa actual.
A més, el consistori retirarà els constrenyiments als propietaris/as que no estiguen al corrent de les despeses d'urbanització, no girarà quotes i confiscarà els avals del projecte a l'entitat responsable.
L'Ajuntament estudiarà les possibles solucions per a recuperar Sant Gregori, com a projecte de futur per a Burriana i per a la Comunitat Valenciana.
- Categoria: Municipal
- Vist: 1069
- Les acreditacions ja es poden sol·licitar en la central de la Policia Local fins al pròxim 28 de juliol, en horari de 10.30 a 14 hores
L'Ajuntament de Burriana dona prioritat i àmplia les zones d'aparcament per a veïns amb motiu del festival Arenal Sound 2023, amb l'objectiu de facilitar i garantir la màxima comoditat als residents durant el desenvolupament de l'esdeveniment.
Després de l'escolta activa als veïns, es dupliquen els llocs d'estacionament i es prioritza l'aparcament per a residents millorant la ubicació en les zones del Grau/Malva-rosa i del Port. A més, s'ha delimitat una zona d'estacionament per a motos enfront de l'Hotel Aloha i una zona d'estacionament per a taxis enfront de Merca Platja.
En aquest sentit, l'alcalde de Burriana, Jorge Monferer, ha afirmat que des de l'equip de govern “s'està treballant activament per a garantir el benestar i la comoditat de tots els veïns durant el festival Arenal Sound 2023”. “Volem que els veïns se senten recolzats i còmodes, i aquesta mesura d'ampliació de zones d'estacionament és un pas important en aqueixa direcció”, ha afegit.
Acreditacions
Per a obtindre les acreditacions necessàries, els veïns podran dirigir-se a la central de la Policia Local de Burriana, fins al 28 de juliol, en horari de 10.30 a 14 hores. S'atorgaran acreditacions per a un màxim de dos vehicles per sol·licitud i residència.
Aquells veïns que hagen sol·licitat les acreditacions de la zona Grau/Malva-rosa en anys anteriors podran renovar-les. La recollida pot realitzar-se en persona, en la central de policia, o per enviament electrònic, després de comprovar que les dades del sol·licitant figuren en el registre de la Policia Local. Per a més informació, poden contactar al 964 513 311.
En el cas de sol·licitar l'acreditació per primera vegada, es requerirà un document que acredite la residència en la zona d'influència, com un rebut de l'aigua, llum, telèfon, contracte de lloguer o un altre.
En la zona del Grau/Malva-rosa, els veïns de la zona d'influència delimitada entre la carretera del Grau, des del número 1 al número 45 (només imparells), l'Avinguda Mediterrània des del número 104 (carrer Tales) fins al número 175 (Grau) i l'Avinguda Cañada Blanch (des de la carretera del Grau a carrer Tales), podran beneficiar-se d'aquestes acreditacions.
En quant a la zona del Port, els veïns de la zona d'influència delimitada entre l'avinguda Jaime Chicharro (entre la rotonda del port i l'avinguda Cañada Blanch), l'avinguda Cañada Blanch (entre l'avinguda Jaime Chicharro i el carrer Menorca), l'avinguda de la Mediterrània des del número 1 al 35 i el carrer Menorca des de l'avinguda Cañada Blanch fins a l'avinguda de la Mediterrània, podran sol·licitar les acreditacions.
En aquest cas, es requerirà un document que acredite la residència en la zona d'influència, com un rebut de l'aigua, llum, telèfon, contracte de lloguer o un altre.
- Categoria: Municipal
- Vist: 1006
- El Partit Popular va aconseguir aquest cap de setmana un acord amb Vox per a treballar de manera conjunta per el “impuls de Burriana i l'atenció a la ciutadania”
L'Ajuntament de Burriana ha donat a conéixer la llista de noms al capdavant de les regidories d'aquesta nova legislatura després de tancar el passat cap de setmana l'acord entre el PP i Vox per a treballar conjuntament per l'impuls de la ciutat i l'atenció de la ciutadania.
De tal manera, Jorge Monferrer Daudí, estarà al capdavant d'Alcaldia i de l'àrea de Grans Projectes; Alejandro Clausell Edo, 1r tinent d'alcalde i regidor d'Hisenda, Educació i Patrimoni; Juan Canós Broch, 2n tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Projectes i Obra Pública; Paloma Boix Bort, 3a tinenta d'alcalde i regidora de Falles i Festes i Comunicació , Promoció de llengües oficials; María Isabel Monfort Tejedo, 4a tinenta d'alcalde i regidora de Serveis Socials, que inclou Igualtat, Dependència, Diversitat i Inclusió, així com d'Agricultura i Pesca, Participació i Atenció Ciutadana; Mario Trullen Torres, 5é tinent d'alcalde i regidor de Via Pública i Poblats Marítims, Santa Barbara i Cementeri; María Asunción Fandos Gómez, 6a tinenta d'alcalde i regidora de Personal i Interior, Comerç, Consum i Mercats, Polítiques Actives d'Ocupació , Activitats i Control de Contractes; Antonio Ferrándiz Vera, 7é tinent d'alcalde i regidor de Seguretat Ciutadana; Beatriz Conejero Llansola, regidora de Família que inclou Infància, Joventut i Majors; Eva Suárez Vicent, regidora de Sanitat, Salut i Transparència; Noelia Peris Martí, regidora d'Esport, Medi Ambient i Turisme i Jesús Albiol Talaya, regidor de Cultura.
Monferrer assegura que aquesta llista està conformada per un equip de professionals, concretament 6 dones i 6 homes, disposats a treballar conjuntament per la prosperitat de Burriana, sempre al servei de la ciutadania.
- Categoria: Municipal
- Vist: 945
- L'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer i el portaveu de Vox, Juan Canós, valoren l'acord com “el punt d'inici per a començar a donar respostes reals a la petició de canvi que van expressar els burrianencs el passat 28 de maig en les urnes”
- El PP estarà al capdavant de l'Alcaldia així com de huit regidories les grans àrees de les quals seran: Turisme, Hisenda, Serveis Públics, Esports, Personal, Assumptes Socials, Falles i Festes, Educació, Sanitat, Comerç, Poblats Marítims, Comunicació, Agricultura i Pesca
- Vox dirigirà quatre regidories: Urbanisme, Cultura, Seguretat Ciutadana i Família
El Partit Popular i Vox han aconseguit un acord de Govern a Burriana per a treballar immediatament per l'impuls de la ciutat i l'atenció dels veïns.
L'alcalde, Jorge Monferrer, i el portaveu de Vox, Juan Canós, valoren l'acord de Govern a l'Ajuntament de Burriana com “el punt d'inici per a començar a donar respostes reals a la petició de canvi que van expressar els burrianencs el passat 28 de maig en les urnes”.
El PP estarà al capdavant de l'Alcaldia així com d'un huit regidories, les grans àrees de les quals seran les següents: Turisme, Hisenda, Serveis Públics, Esports, Personal, Assumptes Socials, Falles i Festes, Educació, Sanitat, Comerç, Poblats Marítims, Comunicació, Agricultura i Pesca. Per part seua, Vox dirigirà Urbanisme, Cultura, Seguretat Ciutadana i Família.
“El nostre objectiu és situar a Burriana on es mereix i que els veïns tornen a tindre veu, millors serveis i oportunitats de futur. Nosaltres, com a servidors públics, treballarem per a aquesta ciutat i tots els seus veïns. Serem útils i àgils en la resolució de problemes perquè si estem al capdavant d'Ajuntament de Burriana és perquè aquesta ciutat torne a ser líder, com mereix”, ha indicat l'alcalde, Jorge Monferrer.
“Treballarem per a garantir més i millors serveis, millorar el benestar de la ciutadania i atendre a tots i cadascun dels nostres veïns, sense sectarismes i amb la màxima transparència”, ha garantit Juan Canós.
- Categoria: Municipal
- Vist: 1031
- En el ple extraordinari de hui s'han establit tant els 40 càrrecs de president o presidenta, com els 80 vocals i les persones suplents per a cadascun dels càrrecs que compondran les meses electorals
L'Ajuntament de Burriana ha realitzat el sorteig públic mitjançant un programa informàtic per a designar a les persones que ocuparan els diferents llocs, presidència i vocalies, en les 40 meses electorals dels 21 col·legis electorals a Burriana per a la pròxima cita electoral del 23 de juliol, en la qual se celebraran les eleccions nacionals.
Així, en el ple extraordinari de hui s'han triat tant a les persones titulars dels 40 càrrecs de president o presidenta, com a les 80 vocals titulars, i també a les 6 persones que constaran com a suplents per a cadascun dels càrrecs de les meses electorals, la qual cosa suposa un total de 360 persones designades.
Cadascuna de les persones que haja sigut triada en el sorteig públic celebrat en el saló de plens municipal rebrà durant les pròximes jornades la notificació amb les instruccions a seguir per a prendre part en la mesa electoral que li haja correspost, ja que les dades no poden fer-se públics i la confirmació es realitza de manera personal a través de la notificació que es farà arribar als seus respectius domicilis.
El diumenge 23 de juliol a les 8 del matí obriran els 21 col·legis electorals a Borriana, amb un total de 40 taules, en les quals estan cridats a votar 24.447 electors, segons l'últim cens electoral.
Cal recordar que les persones electores assignades per a votar en les taules situades en l'IES Jaume I hauran de fer-ho en el CEIP Francesc Roca i Alcaide (carrer Thomas Alva Edison, 1), i que en el districte del port, el local electoral del Consultori Mèdic del Port romandrà en la mateixa ubicació però ara es denomina Tinença d'Alcaldia
Designació càrrecs
La designació d'aquests càrrecs s'ha efectuat mitjançant un programa informàtic, a través d'un mètode que pretén garantir la transparència i aleatorietat, entre totes les persones censades en el municipi que sàpien llegir i escriure i siguen menors de setanta anys, si bé a partir dels seixanta-cinc anys podran manifestar la seua renúncia en el termini de set dies. També té en compte el programa informàtic que per a ser elegit president de taula, s'exigeix a més el títol de Batxiller o FP II, o subsidiàriament el de Graduat Escolar o equivalent.
El citat programa selecciona de la base de dades que inclou a totes les persones censades, aquelles que compleixen les condicions introduïdes quant a data de naixement i nivell d'estudis i, sobre aqueix conjunt, aplica una fórmula matemàtica mitjançant números aleatoris seleccionats a l'atzar per la pròpia aplicació.
Els resultats han sigut remesos immediatament després del ple al Jutjat de pau, que els enviarà al seu torn a la Junta Electoral de Zona. Serà aquest organisme el que comunique i cite a cada persona -en el seu cas- per a complir l'obligació de ser president, vocal o suplent de taula.
- Categoria: Municipal
- Vist: 1116
L'edil de Borriana, Jorge Monferrer Daudí, ha tingut la primera presa de contacte amb els funcionaris de l'Ajuntament al qual representarà com a màxima autoritat. Així, el nou alcalde ha pogut saludar, conéixer i reunir-se amb la majoria dels treballadors municipals per a començar un llaç professional de cara a aquesta nova legislatura.
Dissabte passat, 17 de juny, el popular es va convertir en el sisé alcalde de Borriana de la democràcia, després del ple de constitució de la nova corporació municipal. Cap candidatura va aconseguir la majoria absoluta, per la qual cosa Monferrer, cap de llista més votada, va ser proclamat alcalde de Borriana. De la mateixa manera, els regidors electes van prendre possessió del càrrec.
- Categoria: Municipal
- Vist: 882
-
- Un projecte de l'estratègia Edusi, cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) en el marc del Programa Operatiu de Creixement Sostenible
L'Ajuntament de Borriana disposarà dels primers passos de vianants intel·ligents del municipi, que augmentaran la seguretat viària dels vianants amb la instal·lació d'un sistema de plaques lumíniques en els semàfors urbans, amb el cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional en el marc del Programa Operatiu de Creixement Sostenible.
Segons ha avançat el regidor d'Ordenació del Territori, Bruno Arnandis, per a aquest fi, el consistori ha tret a licitació el subministrament i instal·lació de les plaques amb un pressupost base de 110.000 euros, en 9 ubicacions, en els quals s'instal·laran globalment un total de 114 plaques lumíniques que s'encenen quan el vianant està a punt de creuar pel pas de vianants.
Els dispositius intel·ligents compten amb un sistema lumínic de Leds instal·lat en la calçada dels passos per als vianants que detecten amb sensors quan una persona travessa el carrer, i s'encenen per a donar major visibilitat i millorar la mobilitat per als vianants, adverteixen els conductors i són sostenibles, ja que després de creuar el carrer el vianant s'apaguen
És tracta, ha assegurat Bruno Arnandis, “d’un pas més en el projecte de ciutat sostenible de l'actual equip de govern local en el full de ruta d'aconseguir una ciutat més amable i eficient, en línia amb l’ampliació de voreres, la conversió en zones de vianants i la transformació dels carrers en un entorn més confortable per a les persones”.
Per a la distribució de les instal·lacions en els passos de vianants urbans, ha indicat Arnandis, s'ha considerat la “necessitat de la dotació de seguretat i confort per al seu ús”. D'aquesta manera, està previst que se n’instal·len 2 al carrer Major amb 6 plaques lumíniques cadascun, concretament en l'encreuament de Correus-Ajuntament i a la cantonada amb Músic Ibáñez.
A més, al Pla se n’instal·laran dos més amb 10 plaques lumíniques cadascun, en els encreuaments amb els carrers Barranquet i la Carrera. També és preveu situar un pas de vianants nou amb 16 plaques lumíniques a la plaça de la Mercè enfront de l'entrada del Mercat Municipal; 2 de 12 plaques lumíniques cadascun en la plaça Generalitat en la zona de la caserna de la Guàrdia Civil i de la cafeteria Nacher, i, finalment, uns altres dos amb 18 plaques lumíniques cadascun, en l'avinguda Vicent Enrique Tarancon en la zona de l'IES Llombai.
La instal·lació consisteix en la implantació de plaques lumíniques, una a cada extrem de la línia blanca del pas de vianants, i dos senyals verticals lluminoses amb els sistemes de sensorització. Així, estan constantment apagats i únicament s'activen davant la presència de vianants pels voltants de la calçada, i avisa de la seua presència amb suficient temps de reacció per als conductors.
Aquests passos de vianants suposen, segons el parer del regidor, “un reforç dels mètodes actuals de senyalització per a incrementar i millorar la seguretat viària” i, al mateix temps, implementant aquest tipus de tecnologies en línia amb els ferramentes de desenvolupament de smart city, que combina sensors i plafons Leds, “i aconseguir així tindre una major seguretat en els desplaçaments diaris i crear itineraris que puguen ser utilitzats per tota la ciutadania”.
Pàgina 60 de 126