El Centre Socioeducatiu Díaz Pintado de Burjassot, seu del Gabinet Psicopedagògic Municipal, ha acollit recentment una trobada de treball entre les professionals al capdavant de l’ADI Burjassot (Programa d’Atenció al Desenvolupament Infantil) i les companyes homòlogues de l’ADI de Borriana, municipi pioner a oferir aquest servei a la seua ciutadania.

La intenció de la reunió era promoure la comunicació i l’intercanvi d’idees entre tots dos equips de manera que puguen enriquir les dinàmiques en tots dos serveis. L’alcalde de Burjassot, Rafa García i la regidora responsable d’Educació i de Serveis Socials van acudir per a saludar a les professionals i interessar-se pels assumptes que es van abordar en la trobada.

Des del Programa ADI, es treballa amb menors en risc i les seues famílies per a potenciar el desenvolupament en les etapes més primerenques de la vida, a manera de prevenció i com a mètode de valoració de la necessitat de serveis més específics. D’aquesta manera, s’aporta un recurs que guia a les famílies en el procés de criança i promou les potencialitats dels més menuts.

Continua la tramitació de l'expedient per a posar fi al contracte amb l'empresa contractista a causa de la seua falta de compliment en les responsabilitats estipulades en el contracte

 

Burriana (11.07.23).- L'Ajuntament de Burriana està prenent mesures per a abordar la situació de l'institut Jaume I, la construcció del qual porta paralitzada més d'un any, amb tot just els fonaments i les cobertes completades. Davant aquesta situació, continua la tramitació d'un expedient de rescissió del contracte amb l'empresa contractista, Acciona, per incompliment de les seues obligacions contractuals.

 

L'alcalde, Jorge Monferrer Daudí, va emfatitzar la postura de l'Ajuntament de rescindir el contracte amb Acciona a causa del seu incompliment. L'objectiu principal del consistori és rescindir l'acord com més prompte millor i procedir a una nova licitació per a garantir la finalització reeixida de l'institut. Per aixó, totes dues parts estan treballant conjuntament per a finalitzar la relació contractual de manera àgil i sense complicacions.

 

En relació amb aquest tema, el director de l'obra responsable del contracte, va presentar l'escrit de la resposta a les al·legacions presentades per l'empresa encarregada de les obres. Actualment, el procés de resolució del contracte es troba en la fase en la qual s'ha donat audiència al contractista perquè presente les seues al·legacions, i l'Ajuntament ha respost sobre aquest tema basant-se en l'esborrany presentat.

 

Es preveu traslladar la proposta d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu, com a pas preceptiu en aquest procediment. La resolució es prendrà sobre la base de la informació proporcionada per aquest organisme en un termini màxim de tres mesos.

 

La reunió celebrada ahir es va centrar en l'explicació dels arguments técnics que recolzen la desestimació de les al·legacions presentades pel contractista i en la continuïtat del procés de resolució del contracte degut al suposat incompliment. Es va posar l'accent que no existeixen raons per a realitzar modificacions contractuals, tal com exigeix l'entitat responsable.

 

 

 

 

 

 

Els sous d'aquesta legislatura es mantenen i s'han suprimit dues dedicacions parcial i canviat una exclusiva a una parcial del 75%, la qual cosa suposa un estalvi considerable en la despesa política del consistori

L'Ajuntament de Burriana ha aprovat en ple extraordinari els salaris de l'equip de govern, els quals suposen una reducció de 40.000 euros respecte als anys anteriors. Les quantitats fixades en l'anterior legislatura s'han mantingut, no obstant això, s'han suprimit dues dedicacions parcials, una al 50% i una altra al 75%, i s'ha canviat una exclusiva a una dedicació parcial al 75%, motiu de l'estalvi econòmic.

D'aquesta manera, els sous seran els mateixos que percebien els membres de l'anterior equip de govern, tenint l'alcalde, Jorge Monferrer Daudí, dedicació exclusiva; el regidor d'Urbanisme, Projectes i Obra Pública, Juan Canós, dedicació exclusiva; la regidora de Falles, Festes, Tecnologies de la Informació, Modernització Administrativa, Comunicació i Promoció Lingüística de llengües oficials de la Comunitat Valenciana, Paloma Boix Bort, dedicació exclusiva; i la regidora de Serveis Socials, Agricultura i Pesca, Participació i Atenció Ciutadana, María Isabel Monfort, dedicació parcial al 75%.

Entre els punts de l'ordre del dia s'ha aprovat la creació i composició de les Comissions Municipals Permanents sent un total de 4:

Comissió d'Urbanisme i Medi Ambient

Ordenació del Territori

Patrimoni

Disciplina Urbanística

Activitats

Obres Públiques

Serveis Públics

Medi Ambient

Agricultura

Pesca

Comissió de Participació Ciutadana i de Suggeriments i Reclamacions

Cultura

Educació

Esports

Festes i Falles

Joventut

Turisme

Comerç i Consum

Promoció Lingüística

Participació Ciutadana

Transparència

Comunicació

Reclamacions i Suggeriments

Comissió d'Interior, Recursos Humans i Benestar Social

Règim Interior i Organització Municipal

Contractació de Serveis i Subministraments

Recursos Humans

Policia Local

Protecció

Serveis Socials

Sanitat

Tercera Edat

Mercat

Polítiques Actives d'Ocupació

Protecció de Dades

Noves Tecnologies

Comissió d'Hisenda i Comptes

Recursos de la Hisenda Local

Recaptació

Tresoreria

Pressupostos

Despesa Pública

Comptes

La sessió també ha donat llum verda a altres punts com la periodicitat de les sessions plenàries i les juntes de portaveus o la determinació de les quanties que han de percebre els membres de la corporació per l'assistència a òrgans col·legiats, sent aquestes idèntiques a les assignades per l'anterior govern, així com el nombre d'assistències de cada regidor: una al mes del ple, una a la setmana de la Junta de Govern Local, una a la setmana de les comissions informatives i una al mes pel que respecta a la Junta de Portaveus. Únicament rebran aquests imports els membres de la corporació que no tinguen dedicació exclusiva ni parcial.

“Des d'aquest Ajuntament aplicarem una gestió responsable de les arques municipals per a poder dur a terme projectes que retornen a Burriana al lloc que mereix”, ha afegit Monferrer.

Aquesta renovació inclourà la modernització de les instal·lacions existents i la substitució  de les lluminàries per llums LED

L'Ajuntament de Burriana ha mantingut una reunió amb l'empresa auditora Auditesa amb l'objectiu d'iniciar el procés de licitació per al nou contracte de subministrament de llum. Durant la trobada, s'han abordat les inquietuds plantejades a l'actual equip de govern pels ciutadans durant la campanya electoral, especialment en relació amb la falta i deficiència de la il·luminaciò en diferents zones del municipi.

Una de les premisses expressades per l'equip de govern en la licitació  és millorar el servei d'il·luminació de Burriana, al mateix temps que es busca reduir el cost per a l'Ajuntament. Conscients de la importància d'optimitzar els recursos públics, es busca aconseguir un equilibri entre la qualitat del servei i l'eficiència ecoòmica.

En aquest sentit, es contempla l'augment de punts de llum i la intensitat lumínica, amb l'objectiu de brindar un entorn més segur per a tots els ciutadans. Així mateix, s'implementaran mesures que permeten reduir el cost del subministrament elèctric, beneficiant així a l'economia local i a les butxaques dels veins i veines

L'Ajuntament té previst dur a terme la licitació del nou contracte pròximament, establint una duració de quinze anys. Aquesta renovació inclourà la modernització de les instal·lacions existents i la substitució de les lluminàries per llums LED, una tecnologia més eficient i sostenible.

L'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, ha declarat: "Continuem complint amb el promés des d'un inici, la millora del servei d'il·luminació en el nostre municipi és una prioritat per a aquest equip de govern”. “Estem compromesos a oferir als ciutadans de Borriana un entorn segur, eficient i ben il·luminat”, ha afegit.

Després de la votació de les comissions falleres, l'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer, ha comunicat l'elecció directament per telèfon a les dues candidates triades

Dos joves i dues xiquetes optaven al càrrec de regina fallera de Burriana 2024

En una cerimònia emotiva, Laia Molina Suárez i Anna Solá han sigut triades com les Regines Falleres de Burriana per al pròxim exercici de 2024. Després d'una setmana d'incertesa i expectació, les dues candidates van ser seleccionades entre dos joves aspirants al càrrec de Regina Fallera i dues xiquetes aspirants al càrrec de Regina Fallera Infantil.

El Saló de Plens Municipal es va quedar xicotet per a albergar a tots els assistents que es van congregar per a presenciar l'anunci de les regines. L'elecció es va dur a terme després d'una cerimònia de votació en la qual van participar els presidents i presidentes de cadascuna de les díhuit comissions falleres, així com la regidora de Falles, Paloma Boix.

Posteriorment, també en el mateix Saló de Plens, l'alcalde de Burriana, i la secretària de l'Ajuntament han obert l'urna i han realitzat l'obertura de sobres, a diferència d'anys anteriors que es realitzava en una sala contigua, per a conéixer el resultat de les candidates elegides. L'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, va tindre l'honor de comunicar per telèfon a Laia Molina Suárez de la Falla Societat Barri de la Vila i Anna SoláPiera, de la Falla Societat Club 53, la seua elecció com a Regines Falleres de les festes josefines de 2024.

Totes dues joves compleixen el seu somni en convertir-se en les màximes representants de les Falles de Burriana. Laia Molina Pérez i Anna Solá Piera han demostrat la seua passió per la tradició i la cultura fallera, així com el seu desig de representar a la seua ciutat d'una manera digna i festiva. Amb la seua elecció, s'espera que aquestes joves siguen ambaixadores de les Falles, promovent els valors i la importància d'aquestes celebracions a Burriana.

Després de l'anunci, es va organitzar un trasllat oficial de Laia Molina Pérez i Anna Solá Piera des dels seus domicilis fins a l'Ajuntament de Burriana, on van ser rebudes. Així, les regines falleres van ser presentades en un acte, davant la comunitat fallera i les autoritats, que marca l'inici d'un emocionant any ple d'esdeveniments i activitats en honor a les Falles de Burriana.

El consistori ha reforçat el servei de neteja a les platges per als mesos de juliol a setembre amb la contractació de personal a través d'una partida de 14.100,77€

L'Ajuntament de Burriana ha reclamat a la Generalitat amb caràcter urgent la instal·lació d'al voltant de 20 llavapeus de la platja, que van ser retirats el passat 28 de maig per Conselleria. A més, el consistori ha reforçat el servei de neteja a la zona durant la temporada estival amb l'objectiu de mantindre les passarel·les i zones de llavapeus en les millors condicions possibles.

D'aquesta manera, durant els mesos de juliol a setembre l'Ajuntament ha contractat dos barrenders en horari de matins, vesprades i caps de setmana a través d'una partida pressupostària de 14.100,77€, dels quals 9.939,55€ procedeixen d'una subvenció de la Diputació de Castelló.

Amb la finalitat d'analitzar el contracte actual i explorar oportunitats per a millorar la qualitat dels serveis proporcionats, una de les principals promeses de govern que atén les peticions dels burrianenses

L'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, ha dut a terme una reunió amb representants de FOBESA, empresa encarregada de la neteja i desinfecció de carrers en el municipi, amb el propòsit de revisar el contracte vigent i posar en marxa un pla de xoc que retorne a la ciutat la neteja tan demandada per la ciutadania.

Seguint amb una de les principals promeses de govern, Monferrer busca una contraproposta per part de l'empresa responsable que incloga mesures per a enfortir i optimitzar el servei de neteja i desinfecció en el municipi.

L'objectiu d'aquesta reunió és treballar de manera conjunta i constructiva, amb la finalitat d'establir un diàleg fluid que permeta aconseguir millores significatives en la neteja i desinfecció dels carrers, promovent així un entorn més saludable i agradable per a tots els veïns de Burriana.

L'alcalde ha assenyalat: "És fonamental assegurar un entorn net i segur per als nostres ciutadans, alguna cosa que portàvem mesos destacant”. “Ara, al capdavant del consistori, estem treballant activament per a donar forma a les nostres propostes i buscar solucions que permeten millorar la qualitat dels serveis de neteja i desinfecció a Burriana", ha afegit.

 

 

 

 

L'Ajuntament s'ha reunit amb l'Associacions de Veïns de la zona marítima per a canviar el punt de sol·licitud d'aquests permisos i ampliar l'horari per a major comoditat dels residents

A partir del próximo lunes, se podrán solicitar en la Tenencia de Alcaldía hasta el 28 de julio en horario de 10.00h a 13:00h y de 16.00h a 18.00h

L'Ajuntament de Burriana ha canviat el punt d'acreditacions d'aparcament per a veïns, de cara a la celebració del festival Arenal Sound 2023, i ha ampliat l'horari d'atenció al públic per a major comoditat dels residents. Els permisos es podran sol·licitar a partir del pròxim dilluns en la Tinença d'Alcaldia fins al 28 de juliol en horari de 10.00h a 13.00h i de 16.00h a 18.00h.

A més, el consistori ha prioritzat i duplicat les zones d'estacionament per a veïns a fi de millorar les ubicacions i garantir el benestar dels residents, delimitant també una zona d'estacionament per a motos enfront de l'Hotel Aloha i una zona d'estacionament per a taxis enfront de Merca Platja.

Tant per a la zona del Grau/Malva-rosa, com la del Port, cal recordar que, en cas de sol·licitar l'acreditació per primera vegada, es requerirà un document que acredite la residència en la zona d'influència, com un rebut de l'aigua, llum, telèfon, contracte de lloguer o un altre. Per a més informació, poden contactar al 964 513 311.