- Categoria: Ocupació
- Vist: 1079
-
L'Ajuntament de Borriana i Acció contra la Fam mostren la seua satisfacció amb el programa gratuït per a afavorir la inserció sociolaboral de persones en situació de vulnerabilitat
-
Al setembre començarà la pròxima edició, i la matricula ja està oberta i pot realitzar-se en <www.vivesempleasaludable.org>
Borriana finalitza amb èxit la primera edició del programa Vives Emplea Saludable per a persones desocupades del municipi que han millorat les seues possibilitats de trobar un treball amb la seua participació en el nou programa innovador i gratuït d'Acció contra la Fam, en què col·labora l'Ajuntament de Borriana.
Aquest programa té com a objectiu ajudar persones en situació de vulnerabilitat a accedir al mercat laboral i, alhora, promoure hàbits de vida saludables. Els requisits per a participar són estar inscrit com a demandants d'ocupació, tindre motivació i ganes de comprometre's.
Fins al moment el programa es desenvolupava en un format que no incloïa la perspectiva de salut i malgrat que els resultats també eren favorables certament els d'aquesta primera edició del Vives Emplea Saludable els ha superats. Així ho confirmaven a les regidors responsables, Maria Romero i Esther Meneu, les responsables d'Acció contra la Fam, Dolores Marco, Sara Martínez i Seila Fernández en la reunió de seguiment del programa. Les xifres d'ocupabilitat d’aquesta primera edició són de 15 persones, cosa que va suposar un 60% dels assistents, a la qual cosa cal sumar-li el fet d’haver obtingut una valoració d’excel·lent per part dels usuaris, que va assolir el 4,8 sobre 5.
Les regidores de Serveis Socials i Ocupació, Esther Meneu, i d'Igualtat i Inclusió, María Romero, han valorat que els resultats d’aquesta primera edició “parlen per ells mateixos”, ja que “el programa ha sigut un èxit no sols a nivell laboral o formatiu, sinó també a nivell emocional i de salut, perquè 25 persones de la localitat han aconseguit reil·lusionar-se i activar-se físicament i sentir-se acompanyades en un temps d'incertesa màxima”.
Una altra qüestió que han destacat Meneu i Romero és “el suport social que ha suposat el programa per a les persones participants, ja que també s'ha facilitat a les persones que ho han necessitat targetes per a alimentació o mitjans telemàtics per a seguir amb la formació”.
Vives Emplea Saludable
El programa Vives Emplea Saludable compta amb la col·laboració de diferents empreses, professionals i persones expertes en matèria d'ocupació i salut. El seu objectiu és el reforç i l'enfortiment de les competències professionals i l'acompanyament en el procés de busca d'ocupació. Tot això a través d'un enfocament de vida saludable i una modalitat mixta de presencialitat i contacte virtual sense que l'accés digital siga un impediment, perquè el projecte compta amb la possibilitat d'oferir ajuda en aquest sentit.
En cada programa es formen equips de treball de 25 persones i, a través d’un procés participatiu i transformador, es treballa en dos eixos principals: potenciar i millorar habilitats personals i competències professionals, i promoure hàbits de vida saludable, amb els quals les persones participants milloren el seu estat de salut física, mental i emocional, i augmenten així la seua motivació i multipliquen les seues oportunitats de trobar i/o mantindre una ocupació.
Entre les activitats previstes, cal destacar sessions específiques de competències digitals, sessions d'activitat física grupal, contactes directes amb empreses, visites a negocis i realització de tallers amb responsables de recursos humans; tallers oferits per professionals de l'ocupabilitat i la salut, i la participació en esdeveniments d'ocupació, fòrums i trobades.
La Fundació Acció Contra la Fam, amb la qual l'Ajuntament de Borriana té subscrit un conveni de col·laboració, ja està recaptant possibles participants per a una nova edició que donarà principi a la fi de setembre. Les persones interessades a participar poden inscriure's en <www.vivesempleasaludable.org>.
- Categoria: Ocupació
- Vist: 730
-
- L'Ajuntament de Borriana valora els resultats del Fòrum d'ocupació Som Talent Borriana
-
- Després de dos mesos des de la celebració, s’han concretat un 23% de les 259 ofertes d’ocupació que es van oferir en la trobada
El fòrum d'ocupació Som Talent Borriana, que es va celebrar el passat 9 de juny a la ciutat, ha donat els seus fruits i dos mesos després de la celebració l'abast és de 53 insercions laborals aconseguides del total de 259 ofertes d’ocupació que van oferir les 42 empreses col·laboradores. Això significa un 23% de l’oferta, segons la informació facilitada per les mateixes empreses col·laboradores.
L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha recordat que el 9 de juny passat es va realitzar a la Llar Fallera la tercera edició de Som Talent Borriana, el fòrum d'ocupació organitzat per l'Ajuntament de Borriana, a fi de “crear un punt de trobada entre les persones demandants d'ocupació i aquelles empreses que busquen nous professionals i talents per a incorporar a la seua plantilla”.
Així, en el fòrum de juny a Borriana es va aconseguir un “considerable impacte, tant per a les empreses com per a les persones que busquen ocupar-se”, ha indicat. Concretament, es van oferir un total de 259 ofertes d'ocupació per part de 42 empreses col·laboradores, a les quals es van presentar 2.130 candidatures, de les quals 903 complien els requisits i van ser assignades per a la realització d'una entrevista, durant el matí de la marató d'entrevistes organitzat per l'Ajuntament a través de l'Agència de Desenvolupament Local.
L'esdeveniment es va organitzar com una marató d'entrevistes que es va celebrar el dijous 9 de juny de 9h a 14h a la Llar Fallera de Borriana, on es van donar cita prop de 1.000 persones de la província, desenes de directors de recursos humans d'empreses que buscaven incorporar nous talents i una altra desena d'entitats d'ajuda i suport a persones en situació de desocupació.
Tenint en compte les dades de participació i els resultats obtinguts en relació a les insercions en el món laboral, Safont considera el Som Talent Borriana com “un dels fòrums d'ocupació més importants de la província de Castelló i una de les millors iniciatives que existeixen en el nostre entorn econòmic per a millorar l'ocupabilitat de les persones”.
També ha destacat d'aquesta tercera edició del Fòrum d'Ocupació, el nou format d'aquest esdeveniment perquè “ha generat un gran nombre d'oportunitats laborals i ha fet aflorar el talent de les persones, la possibilitat de mantindre una entrevista de treball amb qualsevol de les empreses col·laboradores” i, a més, que les persones participants “hagen tingut oportunitat de mantindre un contacte directe amb els departaments de recursos humans de les empreses”.
Sobre aquest tema, ha assegurat que aquesta edició “ha sigut tot un èxit amb el nou format de marató d'entrevistes que, sens dubte, repetirem en més ocasions”, i ha manifestat que des de l'Ajuntament, “tenim el compromís ferm amb el foment de l'ocupació entre les persones que es troben en situació de desocupació, i fent aquest tipus d'esdeveniments facilitem que totes elles puguen trobar un treball d’acord a les seues necessitats i al seu perfil”.
D'una altra banda, ha valorat l'avaluació arreplegada en les enquestes que es van realitzar tant a les persones participants com a empreses, que ha donat un resultat “molt positiu” i que, segons el parer de Safont, “serveix de motivació, juntament amb els bons resultats de col·locació, per a seguir organitzat aquest tipus d'esdeveniments a la nostra ciutat en un futur.
Es tracta d'una activitat laboral dissenyada especialment per a persones que estan buscant treball, en una “marató d'entrevistes” per a cobrir ofertes d'ocupació presentades per empreses del sector econòmic de Borriana i de la rodalia.
Al llarg de la jornada del fòrum de juny, les diferents empreses col·laboradores van estar realitzant entrevistes laborals i processos de selecció en el mateix Fòrum d'Ocupació, amb una oferta prèvia de llocs de treball que es va publicar en el formulari d'inscripció a l'esdeveniment. Les persones assistents van poder vore amb anterioritat totes les ofertes publicades en la pàgina web, i inscriure's en les que els van semblar més interessants segons el seu perfil.
- Categoria: Ocupació
- Vist: 1219
-
- A través de diversos programes d'ocupació amb subvencions econòmiques d'altres organismes i amb aportació pròpia, per a fomentar l'ocupació i el desenvolupament local amb la inserció en el mercat laboral
L'Ajuntament de Borriana, a través de la Regidoria de Polítiques Actives d'Ocupació, ha aconseguit contractar en el primer semestre d'enguany a més d'un centenar de persones amb diversos programes d'ocupació posats en marxa pel consistori amb subvencions econòmiques d'altres organismes i amb aportació pròpia, per a fomentar l'ocupació i el desenvolupament local amb la inserció en el mercat laboral.
La regidora de Polítiques Actives d'Ocupació, Esther Meneu, ha indicat que amb aquests programes finançats per diverses institucions “donem resposta a les necessitats específiques del municipi amb l'execució de projectes encaminats a reduir l'impacte en la desocupació i per al desenvolupament local”.
En concret, aquestes ajudes han fet possible la contractació de personal tècnic, personal docent, joves per a millorar l’experiència professional o persones desocupades sense qualificació per a poder millorar la seua ocupabilitat mentre reben un salari, i altres despeses necessàries per al desenvolupament dels projectes.
El govern local, ha assegurat Meneu, “ha explotat les possibilitats de generació d'ocupació captant fons europeus i concorrent a programes de la Generalitat Valenciana, de la Diputació de Castelló i del Govern d'Espanya”.
De manera que Borriana compta amb set programes d'ocupació impulsats per l'Ajuntament gràcies al treball de la Regidoria de Polítiques Actives d'Ocupació i el departament de l'AEDL municipal, que han suposat una inversió global en aquests sis primers mesos de l'any que s'eleva a 1.677.655 euros, dels quals 1.264.458 euros (el 70,81%) són aportats per altres organismes a través de subvencions i 413.197 euros pel mateix consistori.
Això ha sigut possible gràcies al finançament dels programes d'ocupació de la Generalitat Valenciana Ecovid, Empuju, Explus i tallers d'ocupació; el Pla d'Ocupació 2022 de la Diputació Provincial, i el programa de foment d'ocupació agrària del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE).
D’aquesta manera, durant el primer semestre d'enguany s'han contractat un total de 107 persones desocupades. De les quals, gràcies als convenis de col·laboració amb el SEPE, durant els mesos de juliol i agost 51 treballadors agraris estan fent treballs de condicionament i neteja de camins rurals.
Igualment, a través de la subvenció concedida a través del Pla d'Ús de la Diputació, actualment i fins al pròxim 30 de setembre hi ha contractades 2 persones encarregades de la neteja de les passarel·les de les platges, per a mantenir-les en estat òptim durant l'època estival.
En relació als programes d'ocupació en col·laboració amb el Servei Valencià d'Ocupació i Formació (LABORA), continua en marxa el Taller d'Ocupació Riu Anna IV, que compta amb 25 persones, de les quals 20 formen part de l’alumnat i 5 de l’equip docent i direcció.
Quant als programes Empuju i Ecovid, dirigit a persones desocupades menors de 30 anys i majors d'aquesta edat, respectivament, continuen prestant serveis en les dependències municipals 16 treballadors/es en diferents departaments.
A més, l'Ajuntament també té previst contractar al mes que ve a través del programa finançat per la Generalitat Valenciana Explus, per a persones aturades majors de 30 anys, 9 persones més en diferents àrees com ara pintor, peó de cementeri, auxiliars administratius, conserges, tècnics d’animació sociocultural i turisme.
De la mateixa manera, i gràcies al programa Empuju per a persones aturades menors de 30 anys, a finals d'agost començaran a prestar servei 4 persones en diferents ocupacions com ara obrer, auxiliar administratiu, tècnic en sistemes microinformàtics i periodista.
Meneu ha recordat que, des de 2015, les polítiques de foment d'ocupació “són una prioritat per a l'equip de govern, i ha incrementat la gestió i els recursos destinats als diferents programes d'ocupació i formació”. De fet, ha precisat, els recursos municipals previstos pels governs municipals anteriors fins al 2015 eren de 54.000 euros aproximadament, i d’allà cap ací s'han incrementat fins a aconseguir 360.000 en els últims exercicis, i 1,6 milions comptant amb el finançament d'altres organismes.
- Categoria: Ocupació
- Vist: 1272
-
- Els pròxims dies 9, 11 i 12 de juliol, estarà en el municipi l'autobús divulgatiu del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (Labora)
-
- En horari de 10h a 18h a la plaça Major
Borriana comptarà els pròxims dies 9, 11 i 12 de juliol, amb un punt Espai Labora Mòbil, un autobús divulgatiu del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (Labora), que en horari de 10h a 18h estarà situat a la plaça Major perquè els veïns i veïnes del municipi puguen conèixer tots els serveis que ofereix, segons ha informat la regidora de Polítiques Actives d'Ocupació, Esther Meneu.
L'Ajuntament de Borriana es va adherir al conveni de col·laboració entre Labora-Servef i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per al desenvolupament i posada en marxa dels punts Espai Labora Mòbils en la Comunitat Valenciana, per a difondre i acostar al municipi aquests serveis dirigits a aturats o demandants d'ocupació.
Amb aquesta iniciativa de col·laboració, ha indicat Meneu, es pretén “acostar els serveis d'informació, formació i orientació laboral de Labora-Servef als municipis que, com Borriana, no compten amb un centre Labora d'ocupació, amb el desplaçament d'una unitat mòbil”.
Així, les persones que el visiten, desocupades o estudiants, podran conèixer els serveis que ofereix Labora en matèria de formació, ocupació i orientació.
En l'autobús que estarà a Borriana durant tres dies, en horari ininterromput de 10h a 18h, i al qual es pot acudir sense cita prèvia, el personal tècnic ensenyarà a usar la web de Labora i l'aplicació per a mòbil perquè les persones interessades puguen fer les seues gestions sense necessitat de desplaçar-se fins a la seua oficina més pròxima si no és necessari.
També els ajudaran a donar-se d'alta o renovar la demanda, els informaran sobre els diferents portals d'ocupació en què trobar una ocupació com ara GVA Jobs, cursos de formació, tallers d'ocupació, la Xarxa Eures, l'Espai Empreses, beques i ajudes.
Esther Meneu ha explicat que en el ‘Punt Labora’ es poden realitzar totes les gestions que requereixen assistència presencial, com renovar la demanda d'ocupació, actualitzar currículums, consultar ofertes d'ocupació, obtindre cartes de presentació, inscriure's en ofertes d'ocupació, informar-se sobre cursos de formació o obtindre certificats laborals, i facilitar així el seu contacte amb l'entitat i amb els recursos de què disposa.
Amb l'adhesió de l'Ajuntament de Borriana al conveni ‘Espai Labora’ mòbil es pretén “la millora de l'ocupabilitat, així com facilitar l'assessorament laboral amb una major comoditat per a les persones residents en el municipi”, ha expressat Meneu.
La idea, ha finalitzat la regidor de l'àrea, és posar a l'abast del públic usuari “totes les eines disponibles perquè aconseguisca complir els seus objectius amb èxit, ja siga per a continuar formant-se o per a trobar el seu ús ideal, ja que el desconeixement limita les oportunitats”.
El fòrum d'ocupació ‘Som Talent Borriana’ aconsegueix realitzar prop de 1.000 entrevistes de treball
- Categoria: Ocupació
- Vist: 1103
-
- La LLar Fallera de Borriana ha acollit una marató d'entrevistes de treball durant tot el matí
-
- 42 empreses participants, 259 ofertes d'ocupació publicades i més de 2.100 candidatures rebudes completen el balanç de la jornada
-
- L'abast de contractacions i insercions laborals aconseguides en aquest fòrum es coneixeran en unes setmanes
Més de 2.100 candidatures rebudes, 42 empreses participants, 259 ofertes d'ocupació publicades, 848 persones inscrites, i 978 entrevistes de treball realitzades durant aquest matí conformen el balanç del Fòrum d'Ocupació “Som Talent Borriana”, organitzat per l'Ajuntament de Borriana a través de l'Agència de Desenvolupament Local.
L'esdeveniment s'ha organitzat en una marató d'entrevistes que s'ha celebrat avui dijous 9 de juny de 9h a 14h en la Llar fallera de Borriana, on s'han citat prop de 1.000 persones candidates de la província, desenes de directors de recursos humans d'empreses que busquen incorporar nous talents i una desena més d'entitats d'ajuda i suport a persones en situació de desocupació.
L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, acompanyada de la regidora de Polítiques Actives d'Ocupació, Esther Meneu, i d’altres membres de la corporació han volgut ser presents en aquest fòrum laboral, per a secundar i animar a les persones candidates i al teixit empresarial, i han manifestat que el nou format d'aquest esdeveniment “genera un gran nombre d'oportunitats laborals i fa aflorar el talent de les persones".
Així mateix, Safont ha destacat “l'elevat impacte de realitzar aquest tipus d'actes, tant per a les empreses com per a les persones en busca d'ocupació”. També ha assenyalat que en aproximadament un mes “coneixerem l'abast de contractacions i insercions laborals aconseguides en aquest fòrum”.
Dades del Fòrum
En el fòrum han participat tres persones amb discapacitat intel·lectual que han col·laborat com a auxiliars en l'assistència a les persones candidates i de les empreses participants, que li han convertit l'esdeveniment en més inclusiu.
De les actuacions realitzades aquest matí cal destacar que el 67 per cent de les entrevistes efectuades en el fòrum han sigut a dones, el 37% corresponien a persones majors de 45 anys, el 29 per cent a menors de 25, i un 44% són persones residents a Borriana.
Quant a la previsió de la contractació que es confirmarà en una setmanes, i tenint en compte altres experiències similars és d'una forqueta d'entre 30 i 60 persones.
Les ofertes amb més demanda entre els sol·licitants d'ocupació d'aquesta edició de Som Talent Borriana han sigut d'oficis tradicionals, de mecànica i electromecànica, administratius , sector ceràmic i hostaleria. En el fòrum han participat persones amb discapacitat intel·lectual que han col·laborat com a auxiliars de l'esdeveniment en l'assistència a les persones candidates i de les empreses participants.
Esther Meneu, que ha seguit de prop durant tot el matí l'activitat, ha manifestat la seua satisfacció pel desenvolupament de la jornada que ha aconseguit reunir “molt de talent de persones de Borriana i de les poblacions de la rodalia en busca activa d'ocupació o de millora de la seua situació laboral”.
Als candidats i a les candidates s'havien inscrit prèviament a les ofertes, se'ls han assignat entrevistes i han tingut l'oportunitat de parlar durant 15 minuts amb el departament de Recursos Humans de les empreses participants.
No obstant això, algunes persones que no s'havien inscrit per la web, han tingut una segona oportunitat passant pel registre del fòrum sense cita prèvia i, de manera immediata, se'ls ha assignat una entrevista si complien els requisits i si l'empresa tenia disponibilitat.
“Aquesta edició ha sigut tot un èxit amb el nou format de marató d'entrevistes que, sens dubte, repetirem en més ocasions. Des de l'Ajuntament tenim un compromís ferm amb el foment de l'ocupació entre les persones que es troben en situació de desocupació i amb aquest tipus d'activitats facilitem que totes elles puguen trobar un treball d’acord amb les seues necessitats i el seu perfil”, ha expressat Meneu.
Es tracta d'una activitat laboral dissenyada especialment per a persones que estan buscant treball, en una “marató d'entrevistes” per a cobrir ofertes d'ocupació presentades per empreses del sector econòmic de Borriana. Una jornada presencial amb empreses de la zona que sorgeix, segons ha explicat la responsable municipal d'Ocupació, per “la determinació del govern municipal d'ajudar les persones que es troben en situació de desocupació i facilitar-los una via més per a aconseguir treball".
- Categoria: Ocupació
- Vist: 1047
-
- La LLar Fallera de Borriana acull una marató d'entrevistes de treball el dia 9 de juny de 9h a 14h
- Hi ha prop de 800 persones inscrites que han presentat 2.130 candidatures
- En la trobada es contemplen prop de 250 ofertes de treball proposades per més de 40 empreses diferents
El fòrum d'ocupació ‘Som Talent Borriana’ ,organitzat per l'Ajuntament de Borriana a través de l'Agència de Desenvolupament Local, compta ja amb un total de 978 entrevistes de treball programades i prop de 800 persones inscrites que han presentat 2.130 candidatures, segons ha informat la regidora de Polítiques Actives d'Ocupació, Esther Meneu.
La marató d'entrevistes tindrà lloc aquest dijous a la Llar Fallera de 9h a 14h, en què es preveu es donaran cita prop de 1.000 persones desocupades de la província, desenes de directors de recursos humans d'empreses que busquen incorporar nous talents i una desena d'entitats d'ajuda i suport a persones en situació de desocupació.
Totes les persones inscrites rebran al llarg del dia d'avui un SMS i un correu electrònic amb la seua agenda d'entrevistes. Tanmateix, encara que l'Ajuntament ja ha tancat les inscripcions a les ofertes de treball i s'estan preparant les agendes, si alguna persona no ha tingut temps d'inscriure's a través de la pàgina web, encara té una oportunitat i pot acudir amb el seu currículum imprès, el mateix dijous 9 de juny a la Llar Fallera, i allí mateix se li assignaran les entrevistes.
Per a la trobada de treball a Borriana, hi ha almenys 248 ofertes de treball presentades per més de 40 empreses diferents, i el format implica una marató d'entrevistes de treball de 15 minuts durant una jornada presencial amb empreses de la zona, una iniciativa que, segons l’opinió de Meneu, "genera un gran nombre d'oportunitats laborals".
Des de l'àrea d'ocupació local han explicat que aquesta activitat està dirigida a totes les persones de Borriana i de les poblacions de la rodalia que es troben en busca activa d'ocupació o de millora de la seua situació laboral.
Es tracta d'una activitat laboral dissenyada especialment per a persones que estan buscant treball i que consisteix en una “marató d'entrevistes” per a cobrir ofertes d'ocupació presentades per empreses del sector econòmic de Borriana.
Per a la qual cosa, prèviament, les persones que participen havien d'inscriure's en les ofertes d'ocupació i, cas de complir els requisits, entren en els processos de selecció amb els responsables de Recursos Humans de diferents empreses durant el mateix acte. No obstant això, les persones que no s'han pogut inscriure, poden acudir amb el seu currículum imprès el dijous a la Llar Fallera, on se’ls assignaran les entrevistes.
Som Talent Borriana sorgeix per la determinació del govern municipal “d’ajudar a les persones que es troben en situació de desocupació i facilitar-los una via més per a aconseguir treball", ha afirmat Esther Meneu.
- Categoria: Ocupació
- Vist: 1495
-
- Dirigida al personal tècnic dels Ajuntaments de la província que desenvolupen programes per al foment de l'ocupació agrària i als representants de CCOO, UGT i ASAJA
Borriana ha acollit durant tot el matí una jornada tècnica sobre el Programa de Foment de l'Ocupació Agrària (PFEA) 2022 del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) dirigida als tècnics i tècniques dels municipis de la província que realitzen programes per al foment de l'ocupació agrària i als representants sindicals de CCOO i UGT, i de l’associació d’agricultors d'ASAJA.
La jornada celebrada en el Centre de Formació de la Policia Local i inaugurada per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el director provincial del SEPE, Rogelio Navarro, ha comptat amb l'assistència també del director Territorial de la Conselleria d'Economia, José Vicente Andrés, la regidora de Polítiques Actives d'Ocupació de Borriana, Esther Meneu, i representants de 15 corporacions locals de la província i de tres organitzacions sindicals.
Personal tècnic de Castelló, Vila-real, Moncofa, Xilxes, Betxí, Artana, Nules, la Vall d’Uixó, Onda, la Llosa, Almassora, Alqueries, Almenara, la Vilavella i Borriana han pogut preparar el programa per al foment de l'ocupació agrària d'enguany en la trobada tècnica en què s'han tractat assumptes organitzatius i de gestió.
Entre altres aspectes en la trobada tècnica s'ha informat sobre qüestions referents a procediments, criteris, requisits i altres d'índole tècnica per a la posada en marxa d'aquest programa de subvencions. També s'ha abordat la possibilitat d'ampliar la tipologia dels treballs que realitzen les persones contractades en aquests programes, i una revisió i actualització de les bases reguladores per a la selecció dels treballadors. Així mateix, s'han aclarit dubtes respecte a les sol·licituds i tramitacions de les subvencions.
Cal recordar que el Programa de Foment de l'Ocupació Agrària té com a objectiu contractar a través de les corporacions locals persones treballadores desocupades, preferentment eventuals agraris, per a dur a terme obres d'interès general i social, com ara conservació i manteniment del medi rural, forestal, patrimonial i mediambiental i per a millorar les infraestructures dels pobles, i el SEPE, subvenciona els costos salarials i de cotització empresarial.
L'alcaldessa de Borriana en la seua intervenció ha donat la benvinguda al personal tècnic i als representants sindicals dels municipis, i ha valorat la importància del programa perquè “dona suport al manteniment i la creació d'infraestructures en l’àmbit local, alhora que suposa una garantia d'accés a l’ocupació i a les rendes de les persones treballadores en èpoques de poca activitat agrícola, fora de campanya, cosa que redunda en una millora de les condicions per als municipis i per als seus habitants”.
- Categoria: Ocupació
- Vist: 1242
-
- El dia 9 de juny de 9h a 14h en la LLar Fallera de Borriana, prèviament les persones hauran d'inscriure's
- En aquest moment hi ha més de 200 ofertes de treball presentades per 40 empreses diferents
L'Ajuntament de Borriana a través de l'Agència de Desenvolupament Local organitza el fòrum d'ocupació Som Talent que servirà com a punt de trobada entre els demandants d'ocupació i les empreses que busquen talent, que tindrà lloc el dia 9 de juny de 9h a 14h en la LLar Fallera de Borriana, segons ha anunciat la alcaldessa de Borriana, Maria Josep safont.
En la presentació del fòrum ha participat la regidora de Polítiques Actives d'Ocupació, Esther Meneu, que ha explicat que Som Talent Borriana sorgeix per la determinació del govern municipal “d’ajudar a les persones que es troben en situació de desocupació i facilitar-los una via més per a aconseguir treball", ha afirmat Esther Meneu. Per a el fòrum, el consistori comptarà amb la participació de més de 40 empreses que entrevistaran els candidats i les candidates que complisquen els requisits de les seues ofertes d'ocupació.
Una activitat dissenyada especialment per a persones que estan buscant treball i que consisteix en una “marató d'entrevistes” per a cobrir ofertes d'ocupació presentades per empreses del sector econòmic de Borriana.
Prèviament, les persones que participen en el fòrum han d'inscriure's en les ofertes d'ocupació i, cas de complir els requisits, participar en processos de selecció amb els responsables de Recursos Humans de diferents empreses durant el mateix esdeveniment.
En aquest moment, ha assegurat, “hi ha més de 200 ofertes de treball presentades per 40 empreses diferents”, i el fòrum es convertirà en “una marató d'entrevistes de treball de 15 minuts durant una jornada presencial amb empreses de la zona”. Un format que, segons el parer de Meneu, "genera un gran nombre d'oportunitats laborals".
Des de l'àrea d'ocupació local han explicat que aquesta activitat està dirigida a totes les persones de Borriana i de les poblacions de la rodalia que es troben en busca activa d'ocupació o de millora de la seua situació laboral.
Les persones en busca d'ocupació poden inscriure's en la web de l'esdeveniment a totes aquelles ofertes que siguen del seu interès abans del 6 de maig. Si compleixen els requisits, se'ls assigna una hora concreta per a cada entrevista de treball acceptada, durant el matí del 9 de juny de 9h a 14h, de manera presencial en la Llar fallera de Borriana.
Per a participar en el Fòrum d'Ocupació de Borriana s'ha d'accedir al web <www.borriana.somtalent.es>, inscriure's en el mateix web omplint les dades personals, pujar el currículum, revisar les diferents ofertes que figuren en el portal i apuntar-se a aquelles que siguen d'interès.
Les empreses revisaran els currículums i, si el candidat/a és acceptat/dona per a l'entrevista, es posaran en contacte uns dies abans de la celebració del Fòrum per a concertar una cita al llarg del dia 9 de juny en la LLar Fallera.
Pàgina 3 de 11