fòrum ocupació

Fa a penes onze mesos es tancava en el CMC La Mercè de Borriana la primera edició del Fòrum “Som Talent” de Borriana, en una iniciativa que va centrar totes les mirades i que la regidoria d'Ocupació de l'Ajuntament de Borriana no ha dubtat ni un segon a tornar a programar a la ciutat per al pròxim 10 de maig. I per això, hui s'ha realitzat la presentació del II Fòrum Som Talent d'Ocupació i Orientació Laboral, que se celebrarà a Borriana els dies 9 i10 de maig, ja que com han explicat el i la representant de l'organització, Alberto Heredia i Elena Romaguera, “de nou el Fòrum estarà clarament dividit en dues jornades, ja que el dijous dia 9 es dedicarà a a la formació, la motivació i les xarrades d'empreses amb l'objectiu de millorar la ocupabilitat dels i les assistents, principalment estudiants dels Instituts i Centres Formatius de Borriana, encara que volem recordar que està obert al públic en general”. A més, el divendres 10 de maig arribarà la “jornada en la qual pròpiament celebrem el Fòrum d'Ocupació, ja que suposa el dia en què la gent inscrita prèviament podrà mantindre les entrevistes de treball amb les fins a 30 empreses que ja han confirmat la seua presència i l'oferta de llocs de treball a través del Fòrum”. Finalment, han recordat que “per a aquelles persones que estiguen interessades a realitzar les entrevistes de treball, caldrà inscriure's prèviament a través de www.somtalent.es, on es pot trobar el llistat complet de les ofertes publicades per les empreses”.
Per part seua, des de la Regidoria d'Ocupació, s'ha volgut remarcar que “ja en la primera edició, l'èxit de convocatòria del Fòrum Som Talent va ser un èxit absolut, ja que van ser prop de mil les persones que es van inscriure per a prendre part en les entrevistes de treball, una xifra que esperem poder tornar a aconseguir enguany i així que les fins a 190 ofertes de treball a les quals es podran optar en aquest II Fòrum, també servisquen per a continuar dinamitzant i la ocupabilitat a la nostra ciutat”.
Dins de la programació que inclourà la segona edició del Fòrum Som Talent de Borriana, també s'ha avançat que “en l'escenari principal situat al pati de butaques de la Mercè s'oferiran fins a cinc xarrades sobre motivació, superació o estratègies dins de la cerca de treball, amb noms com Joan Carles Rosselló que obrirà les conferències amb “Supera amb èxit l'entrevista de treball”, al qual seguiran Carolina San Miguel amb “Què puc fer hui per a trobar treball demà”, per a posteriorment gaudir al Jardí Exterior de la Mercè del moment de descans on també es disposarà d'un espai de networking amb possibilitat de càtering”. A partir de las 12:00 horas Ami Bondia tractarà la “Estratègia professional per trobar treball”, i Rubén Montesinos tancarà amb “Com NO ser un zombie laboral”. Totes elles se celebraran a partir de les 09.30 hores i amb una durada d'una hora, durant el matí del dia 10 de maig, i conviuran amb el taller continu que entre les 09.30 i les 14.00 hores oferirà la Creu Roja Borriana dedicat a “Elaboració de Currículums Vitae”.

cursos centre de formació

El Centre de Formació Municipal situat en el Camí Xamusa de Borriana porta ja diverses setmanes acollint els cursos formatius de «Col·locació de rajola amb revestiment ceràmic», així com el que correspon a «Auxiliars de comerç i activitats de logística i magatzem». El primer d'ells ha oferit ja la primera part de formació a deu persones resultants del procés de selecció dut a terme tant per Labora com per l'Agència de Desenvolupament Local en col·laboració amb el Consorci Gestor del Pacte d'Ús dels Municipis Ceràmics i la seua àrea d'influència. Cal destacar que aquesta formació sorgeix de la necessitat provincial expressada per l'entitat Proalso, associació professional d'àmbit nacional d'«alicatadors» i soldadors, de personal qualificat per a ocupar els llocs de treball de les empreses associades. En aquesta primera part de la formació, s'han tractat tota una sèrie de temàtiques troncals com la informàtica, les habilitats d'ocupabilitat i idiomes, i tal com succeeix amb el curs de “Auxiliar de comerç”, serà a partir de la setmana vinent quan comencen a realitzar-se les formacions específiques amb contingut i temàtica directament relacionada amb l'apartat laboral en el qual s'estiguen formant els alumnes i alumnes. A més, i com ja s'indicava en el procés previ a la inscripció, tots dos cursos permetran als seus participants entrar en una borsa d'ocupació gestionada per la Cambra de Comerç que ofereix subvencions molt interessants a les empreses que contracten persones del programa. A més, des de la direcció dels cursos i la regidoria de Promoció Econòmica, la regidora de la qual Maria Romero ha visitat aquesta mateixa setmana a l'alumnat dels cursos, també s'ha recordat que “no es tracta únicament d'oferir formació, que també, sinó que a més busquem acostar als joves al món empresarial oferint no solament habilitats i capacitats molt demandades per les empreses sinó també amb la incorporació als serveis de la Cambra de Comerç que ofereixen una alta ocupabilitat». Aquest tipus de formacions finançades per la Cambra són el resultat del conveni signat a principis entre l'entitat i l'Ajuntament de Borriana per a establir en la localitat una Antena Cameral la qual ofereix els seus serveis en la Cambra Agrària de Borriana cada dimarts i dimecres entre les 08h i les 14h. Aquelles persones que vulguen interessar-se pel curs, poden cridar a l'Antena Cameral al telèfon 617308162 o bé dirigir-se a l'Agència de Desenvolupament Local.

inici curs centre de formació

Dins de la línia de formació oferida per la regidoria d'Ocupació i amb l'objectiu de regenerar el Centre de Formació Municipal situat en el Camí Xamusa, aquesta mateixa setmana s'han iniciat dos nous cursos de formació per a millorar les possibilitats laborals i coneixements d'aquelles persones que han decidit prendre part. Així el primer d'ells, el curs de «Col·locació de rajola amb revestiment ceràmic» s'ha iniciat aquest mateix dilluns en les instal·lacions del Centre de Formació amb la participació de la desena de persones que en el seu moment es van inscriure per a rebre el curs, el mateix lloc on durant aquesta setmana també comence la formació dedicada a formar a “Auxiliars de Comerç”. La formació sobre col·locació de material ceràmic ha sigut possible gràcies a la col·laboració entre els encarregats del procés de selecció, Labora, així com el treball de l'Agència de Desenvolupament Local el seu treball conjunt amb el Consorci Gestor del Pacte d'Ús dels Municipis Ceràmics i la seua àrea d'influència. Cal destacar que aquesta formació sorgeix de la necessitat provincial expressada per l'entitat Proalso, associació professional d'àmbit nacional d'alicatadors i soldadors, de personal qualificat per a ocupar els llocs de treball de les empreses associades. Així l'entitat en col·laboració amb el Consorci ha aconseguit dissenyar una formació eminentment pràctica que compta amb 15 dies de pràctiques no laborals en empreses associades a l'entitat. Tal com ha assenyalat la regidor d'Ocupació i Promoció Econòmica, Maria Romero «s'ofereix una formació dirigida de forma concreta a l'ocupabilitat, ja que són les pròpies empreses els qui l'han demandada i dissenyat per necessitar a personal amb aquests coneixements de manera imperiosa». Cal assenyalar que aquest curs ja va tindre lloc fa uns mesos a Onda amb un èxit notori finalitzant amb una ocupabilitat molt alta entre l'alumnat. A més s'ha buscat llançar-ho, precisament en la temporada adequada perquè finalitzen a temps de poder donar resposta a les ocupacions que sorgeixen de cara a l'estiu en el sector. 
D'altra banda, aquesta mateixa setmana també donarà començament la formació que dins del Pla PICE (Programa Integral de Qualificació i Ocupació) realitza la Cambra de Comerç. Es tracta d'un programa individualitzat i integral d'acompanyament per a joves l'objectiu dels quals és la seua inserció en el mercat de treball o l'acte-empre però que consta de diversos eixos entre els quals està la formació, l'assessorament i la millora de les habilitats laborals. Així, la formació, que va destinada a la població inscrita en Garantia Juvenil, ofereix és el curs de «Auxiliars de comerç i activitats de logística i magatzem». Es realitzarà per les matí en un horari de 09-14h, amb l'objectiu de dotar d'eines pràctiques i teòriques a l'alumnat en la matèria específica i també en qüestions troncals com la informàtica, les habilitats d'ocupabilitat i idiomes. A més el grup de joves obtindrà el carnet de carretó elevador així com el de manipulador d'aliments, tots dos molt demandats en el mercat laboral.
Resulta destacable també que els i les joves que participen en aquests cursos entren en una borsa d'ocupació gestionada per la Cambra de Comerç que ofereix subvencions molt interessants a les empreses que contracten persones del programa. En paraules de la regidor de l'àrea Maria Romero «no es tracta únicament d'oferir formació, que també, sinó que a més busquem acostar als joves al món empresarial oferint no solament habilitats i capacitats molt demandades per les empreses sinó també amb la incorporació als serveis de la Cambra de Comerç que ofereixen una alta ocupabilitat». Aquest tipus de formacions finançades per la Cambra són el resultat del conveni signat el mes de gener passat entre l'entitat i l'Ajuntament de Borriana per a establir en la localitat una Antena Cameral la qual ofereix els seus serveis en la Cambra Agrària de Borriana cada dimarts i dimecres entre les 08h i les 14h.

emprèn i transmet

La regidora d'Ocupació i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Borriana, Maria Romero, ha volgut visitar hui a les dues noves tècniques que s'encarregaran de la reactivació del servei “Emprèn i Transmet” que a partir d'aquesta mateixa setmana atendrà qualsevol de les demandes que empresariat o emprenedors facen arribar a l'oficina on es prestarà el servei, i que quedarà situada en la Cambra Agrària de Borriana, gràcies una vegada a la col·laboració entre el consistori i el conegut com Pacte de la Ceràmica que continuen treballant units per a la creació d'ocupació i el desenvolupament empresarial. Així ho ha anunciat Romero, qui ha explicat que “vam entendre que aquest servei havia de tornar a Borriana donat el seu bon funcionament mentre va estar actiu a la ciutat, ja que a més suposa disposar d'un servei que és pràcticament únic a nivell del territori valencià, i un dels pocs en el conjunt de l'estat, amb el que estem molt satisfetes que puga tornar a funcionar aqueixa gestió i suport per a l'empresariat i aquelles persones que decidisquen emprendre un projecte empresarial”.
Així, el renovat servei “Emprèn i Transmet” atendrà els dilluns de 09:00 a 14:00 hores oferint tota la informació i assessorament particular per a empreses en temes com la recepció de subvencions, les altes en la seguretat social, els possibles plans d'empresa per a cadascuna d'elles...Mentre que els divendres, i en el mateix horari matinal, serà la tècnica encarregada de l'innovador servei de transmissió d'empreses, qui atenga també en el primer pis de la Cambra Agrària qualsevol de les consultes d'aquelles empreses que per qualsevol raó, diferent a l'econòmica, desitgen cessar la seua activitat. I és que el servei que és exclusiu a nivell del territori valencià, s'encarrega de realitzar una anàlisi sobre la situació d'aquestes empreses corroborant la seua viabilitat econòmica, per a més tard actuar com a mediadora i a través de la pàgina web del Ministeri de Treball per a la possible venda de l'empresa localitzant a potencials compradors. La mateixa regidora de l'àrea, Maria Romero, ha volgut assenyalar que “l'ideal és acudir mitjançant la sol·licitud de cita prèvia, però el servei es mantindrà operatiu igualment en la primera planta de la Cambra Agrària durant els dilluns i divendres, al que cal sumar la imminent posada en marxa del projecte Antena Cameral que completarà la setmana atenent els dimarts i dimecres i que també suposa una gran eina per a l'assessorament a nivell d'ocupació i també a nivell de emprenedurisme i noves empreses”.

EMCORD i EMCORP

El saló de plens ha sigut el lloc triat perquè la regidora de Promoció Econòmica, Maria Romero, al costat de l'Alcaldessa de la ciutat donen la benvinguda a les 16 persones que a partir de hui s'incorporen durant 6 mesos a la plantilla de l'Ajuntament gràcies a la subvenció de Labora (antic Servef) pel programa EMCORD i EMCORP així com l'aportació municipal a aquest. 
Tal com ha indicat Romero «aquesta és una breu contractació l'objectiu de la qual és reactivar a les persones que han aconseguit els 16 llocs de treball de manera que tornen a confiar en les seues possibilitats, millorant el seu currículum i aptituds de cara a l'ocupació alhora que suposa un impuls, fins a huit departaments de l'Ajuntament, que de ben segur suposaran una millora en els serveis que oferim a la ciutadania». La mateixa Alcadessa en persona ha volgut presentar a cadascuna de les persones treballadores indicant-los les seues funcions i persona de referència confiant en el seu bon fer i donant-los personalment l'enhorabona per haver aconseguit emprar-se i fer-ho amb la motivació i il·lusió que es percebia en totes les persones presents. Així, gràcies als programes ocupacions de la generalitat que han aportat un total de 152.000€ i l'aportació de l'Ajuntament que ascendeix a 39,403€ l'àrea d'ocupació tanca l'any 2018 amb 16 contractacions noves entre les quals comptem amb una orientadora laboral, 4 auxiliars administratives, 2 conserges, una restauradora, un pintor, un soldador, 5 peons d'obra i un lampista. 
Aquestes contractacions, que tindran una durada de sis mesos, evidencien la col·laboració entre administracions per a millorar l'ocupabilitat de la ciutadania. Així Romero ha conclòs que «aquestes contractacions que afrontem de manera coordinada Generalitat i Ajuntament, se sumen a les realitzades gràcies a altres programes que continuen vigents com és el cas del EMPUJU i EMCUJU, i mostren l'obstinació per a continuar millorant les condicions laborals dels nostres veïns i veïnes a més dels serveis que des de l'Ajuntament s'ofereixen pel que estem d'enhorabona tots nosaltres però també tota la ciutadania.»

clausura taller d'ocupacio Riu Anna

L'Auditori Juan Varea de Borriana ha sigut el lloc triat per a l'acte de clausura del Taller d'Ocupació Riu Anna, que durant un any ha format fins a a vint persones per a capacitar-les i obtindre el certificat tant per a les quals es van inscriure en la formació d'Animació Sociocultural, com per a les quals ho van fer en el de Promoció Turística i Informació al visitant. Han sigut la regidora de l'àrea d'Ocupació, Maria Romero, i l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, els qui han fet lliurament de cadascun dels certificats per a les vint persones que durant l'últim any han combinat la formació en el Taller Riu Anna amb la posada en pràctica de tot l'aprés i en els camps en els quals s'han format, ja que tant en Animació Sociocultural com en Promoció Turística, han treballat directament en les programacions que a nivell cultural o de dinamització del turisme s'han dut a terme a la ciutat durant els últims dotze mesos. Cal sumar a més, a les dues docents destinades al taller de Promoció Turística, com la d'Animació Sociocultural i la professora d'anglès que també ha participat en la formació del Taller Riu Anna durant l'últim any.
Així, i tal com ha volgut recordar la regidor de l'àrea d'Ocupació Maria Romero, “aquesta ha sigut una nova iniciativa en la qual el SERVEF i l'Ajuntament de Borriana han tornat a anar de la mà, per això volem agrair el treball que han realitzat i sabem que continuarem col·laborant de forma continuada perquè Borriana continue oferint aquest tipus d'oportunitats tant laborals com formatives a les persones que a cada moment ho necessiten”. A més, tant Romero com la pròpia Safont han volgut fer un repàs del que suposa la celebració d'aquest Taller Riu Anna, ja que “el Taller d'Ocupació Riu Anna ha estat dividit en dues especialitats formatives, ja que, d'una banda, s'ha desenvolupat el mòdul d'Animació Sociocultural amb el qual l'alumnat que supere els seus continguts ha obtingut hui els dos certificats de professionalitat (el de Dinamització d'Activitats de Temps Lliure infantil i juvenil i el certificat de "direcció i coordinació d'activitats de temps lliure infantil i juvenil"). I d'altra banda, l'especialitat formativa de Turisme que hui s'ha tancat amb l'obtenció del certificat de professionalitat de "Promoció Turística i Informació al visitant".
Així, després d'un any combinant la formació teòrica que ha tingut lloc en el Centre Municipal de Formació situat al Camí Xamusa, amb el treball dut a terme en tota la ciutat, les representants municipals han volgut “felicitar a totes i cadascuna de les persones que han participat en el curs perquè sabem que fins i tot han treballat i s'han format aportant el seu temps i suposant un gran revulsiu per a la promoció turística de la nostra ciutat, fins i tot descobrint-nos i aportant idees i projectes que han sigut i seran molt beneficiosos per a Borriana”. A més, Romero ha volgut agrair “el treball que pràcticament tots els departaments municipals han aportat en algun moment al desenvolupament d'aquest taller, la coordinació del qual ha fet possible l'èxit del seu desenvolupament, i que haja servit perquè aquelles persones amb situació d'aturat hagen pogut durant un any formar-se en una especialitat i, a més, posar en pràctica i assentar els coneixements amb el treball realitzat”.

fòrum de reunió

Amb l'objectiu de “millorar la relació entre les empreses locals de Borriana i l'Ajuntament de la ciutat i afavorir el coneixement mutu per a explorar les possibilitats de cooperació entre ambdues parts”, s'ha presentat avui en els Salons de la Caixa Rural de Borriana el nou fòrum de Formació, Reunió i Cooperació que es durà a terme en fins a tres sessions diferents i al que han sigut convidades, com en l'acte d'avui, més de seixanta empreses de Borriana, especialment del sector industrial i que en paraules de la regidor Maria Romero, “moltes vegades poden quedar més aïllades o amb menor contacte diari amb les institucions en trobar-se en polígons industrials o no pertànyer a altres Federacions com les de Comerç o Hostaleria que si existeixen en la nostra ciutat”. Han sigut les regidories de Promoció Econòmica i Ocupació de l'Ajuntament de Borriana i amb el suport tècnic dels Centres Europeus d'empreses Innovadores de Castelló, CEEI, els qui han dissenyat, desenvolupat i duran a terme la iniciativa durant el que queda d'any a Borriana, concretament, els dies 21 i 28 de novembre i 12 de desembre. Per això, durant els últims mesos el departament d'Ocupació i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Borriana ha estat visitant a desenes i desenes d'empreses situades en els polígons industrials de Borriana, com Carabona o el de la carretera de Nules, per, primer, informar sobre aquesta nova iniciativa per a la millora de les relacions amb les institucions municipals, i segon, per a convidar oficialment a aquestes empreses a la participació en les sessions de treball posteriors a la presentació celebrada avui. Sota el títol de “Com innovar a partir de les noves tendències de consum”, els fins a tres trobades pretenen ser “un fòrum tant de formació com de trobada entre empresariat i institució municipal, per a millorar tant el contacte entre elles com el seu coneixement i possibilitat de treball conjunt o col·laboratiu”. Segons s'ha explicat des de l'organització de la iniciativa, “la qual cosa es pretén és realitzar una sèrie de sessions de treball a través de les quals oferir una visió precisa i eficaç de la innovació, mostrant les posibilitats que tenen les empreses de qualsevol sector per a innovar a partir dels principals corrents de consum dels seus clients, augmentant així les seues possibilitats d'èxit”.

Gestión del Tiempo al Comerç

La iniciativa que desde hace dos años lleva adelante la concejalía de Comercio y Ocupación del Ayuntamiento de Borriana, encara en este 2018 su recta final de encuentros comerciales en los que los y las comerciantes de la ciudad pueden aprender y recoger diferentes ideas, conceptos y técnicas de trabajo para optimizar ventas, mejorar la imagen o aumentar su capacidad productiva o de distribución. Y es que durante la edición de este año, cada mes ha sido un establecimiento de Borriana el que ha acogido alguna de las doce sesiones que se están llevando a cabo, y que en este mes de septiembre se ha dedicado a la “Gestión del Tiempo” dentro de la actividad comercial. Con la dirección de la psicóloga y especialista en gestión de las temporalidades laborales, Arantza Esteve, de nuevo los y las comerciantes se han reunido en el Club Nàutic para seguir incorporando nuevas fórmulas y tomar buena nota de las diferentes opciones que se pueden aplicar en un establecimiento a la hora de economizar los tiempos dedicados a cada parte del proceso comercial. Así, se ha cumplido con la novena sesión de este 2018, que tendrá su continuidad el próximo 31 de octubre, cuando el Bar Europa de Borriana acoja el encuentro acerca de “Gestión y Asesoría” en la que Aura Usó será quien de las claves y conceptos más importantes sobre esta temática en la antepenúltima sesión de los “Desdejunis al Comerç” de este año.